خودرو شاسی بلند Jeep Wrangle 20th Edition

جیپ رانگلر روبیکان 2023 با یک ویدیو خارق العاده معرفی شد + ویدیو

جیپ رانگلر روبیکان 2023 برای سالگرد 20 سالگی خود، یک جشن تولد حسابی با تم موتور V8 و هیبرید را برگزار کرده است که در ادامه با تمام جزئیات آن آشنا خواهیم شد. پس پیش به سوی Jeep Wrangler 2023 20th Anniversary Edition .

شاسی بلند جیپ رانگلر نماد آفرود و آمریکایی بودن به حساب می‌آید. البته نام این خودرو در زمان تولد چیز دیگری بود و بیشتر مردم آن را با اسم جیپ سری CJ می‌شناختند. حالا که به جشن 20 سالگی جیپ رانگلر روبیکان رسیدیم، آمریکایی‌ها دوست دارند تا یک مراسم خاص و جذاب را برای این ماشین جان سخت ترتیب دهند. جیپ رانگلر روبیکان جدید ، مهمان اصلی این مراسم است و یک تیزر تبلیغاتی جذاب هم هدیه آن به حساب می‌آید! در ادامه به سراغ هر دو آن‌ها خواهیم رفت. البته این ویدیو، افتخار میزبانی از جیپ چروکی را هم دارد.

معرفی جیپ رانگلر روبیکان جدید نسخه 20 سالگی

جیپ رانگلر روبیکان جدید دقیقا همان خودرویی است که می‌توانید با آن به محل کار خود بروید یا در آخر هفته‌ها، با آن به دل سخت‌ترین مسیرهای آفرودی بزنید! آخرین مدل شاسی بلند جیپ رانگلر روبیکان 2023 با نام نسخه 20 سالگی یا همان 20th Anniversary Edition در دو تریم متفاوت و با نام‌های 4Xe پلاگین هیبریدی و روبیکان 392 به بازار آمده است.

جیپ رانگلر روبیکان 2023

البته اگر قطعات آفرودی و تیونینگ‌های اعمال شده بر روی جیپ رانگلر روبیکان هیبریدی (خودرو نقره‌ای رنگ) را کنار بزنیم، در زیر شاسی آن باز هم شاهد یک رانگلر 4Xe پلاگین هیبریدی هستیم که در کنار چروکی 4Xe ، ناوگان خودروهای PHEV جیپ را تشکیل می‌دهند.

خودرو شاسی بلند Jeep Wrangle 20th Edition

حالا اگر به این رانگلر 4Xe پلاگین هیبریدی، لاستیک‌های 37 اینچی با رینگ‌های مجهز به «بید لاک» را اضافه و شیشه‌ جلویی آن را به محافظ گوریلا گلس مجهز کنیم، تقریبا با جیپ رانگلر روبیکان جدید رو به رو خواهیم شد. البته توان نسخه آفرودی به 375 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کند اما رنج حرکت آن در حالت تمام الکتریکی فقط 33 کیلومتر خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم که قابلیت BedLock باعث می‌شود تا به نوعی لاستیک و رینگ به یک جسم یکپارچه تبدیل شوند؛ حالا اگر فشار باد لاستیک را هم کنید، هیچ وقت لاستیک از رینگ جدا نخواهد شد.

جیپ رانگلر روبیکان 2023

زمانی که به سراغ جیپ رانگلر روبیکان 392 نسخه 20 سالگی (خودرو آبی رنگ) می‌رویم، با یک آفرودر واقعی طرف می‌شویم. این جان سخت آمریکایی در زیر کاپوت خود میزبان یک موتور 8 سیلندر خورجینی با حجم 6.2 لیتری است که 470 اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس اتوماتیک به تمام چرخ‌ها ارسال می‌کند و می‌تواند در کمتر از 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این پیشرانه 6.2 لیتری دقیقا از دل دوج چلنجر بیرون کشیده شده است و در تست درگ 400 متر هم عدد 13 ثانیه را روی نمایشگر حک می‌کند!

خودرو شاسی بلند Jeep Wrangle 20th Edition

هر دو نسخه‌ی جیپ رانگلر روبیکان مدل 2023 به کیت ارتفاع و سپرهای آفرودی و فولادی مجهز شده‌اند. همچنین کیت AEV جیپ هم به صورت استاندارد روی هر دو نسخه نصب شده که قیمت این کیت در فروشگاه‌های افترمارکت به 23 هزار دلار می‌رسد. این هیولاهای آفرودی می‌توانند به لطف کیت ارتفاع خود به دل آب‌های عمیق با ارتفاع 90 سانتی متر بزنند و از آن جایی که فاصله کف خودرو از سطح زمین به 30 سانتی متر می‌رسد، از سنگ‌های بزرگ در مسیرهای آفرودی هم ترسی نخواهند داشت. همچنین بد نیست بدانید که جیپ رانگلر روبیکان مدل 2023 اولین خودرو Jeep به حساب می‌آید که به صورت فابریک، به کمپرسور هوا مجهز شده است.

قیمت جیپ رانگلر روبیکان نسخه 20 سالگی

جیپ رانگلر روبیکان 2023

در حال حاضر قیمت شاسی بلند جیپ رانگلر روبیکان 4Xe نسخه 20 سالگی تقریبا 69 هزار دلار است اما زمانی که به سراغ جیپ رانگلر روبیکان 392 مدل 2023 می‌رویم، این عدد به 90 هزار دلار جهش می‌کند. البته فراموش نکنید که با حضور خودروهایی مثل جیپ اونجر، احتمالا کار پیرمردهایی مثل رانگلر رو به اتمام است و شاید ما آخرین نسلی باشیم که هیولاهای آفرودی رانگلر را با چشم خود دیده‌ایم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*