خودرو آفرود کانسپت لکسوس RX Outdoor

خودروهای کانسپت آفرودی لکسوس، نمایشگاه توکیو را زیر و رو کردند + ویدیو

خودروهای کانسپت و آفرودی لکسوس در نمایشگاه توکیو، ترکیب مدرن بودن و طبیعت گردی را در قالب یک اثر هنری، به بازدیدکنندگان هدیه داده‌اند. در ادامه با 5 مورد از بهترین‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

خودروساز لاکچری ژاپنی با دست پر به نمایشگاه توکیو آمده است. از کانسپت لکسوس RZ اسپرت تا RX و GX Outdoor آفرودی یا باگی عجیب و غریب لکسوس ROV 2 و LX 600 JAOS، همه و همه محصولاتی هستند که آینده این شرکت را به نوعی به تصویر می‌کشند. در ادامه کار به صورت مختصر با تمام آن‌ها آشنا خواهیم شد. پس کار خود را با یک ویدیو جذاب از کانسپت لکسوس RZ اسپرت، آغاز می‌کنیم.

فهرست عناوین:

خودروهای مفهومی آفرود لکسوس در نمایشگاه توکیو

کراس اور کانسپت لکسوس RZ در نمایشگاه خودرو توکیو

کراس اور کانسپت لکسوس RZ اسپرت نسبت به نسخه معمولی خود، کمی عریض و درازتر شده است و سیستم تعلیق اکتیو آن هم 3.5 سانتی متر کاهش یافته. از قطعات فیبر کربن در به بدنه‌ی کراس اوور مفهومی لکسوس RZ Sport که عبور کنیم، به دو موتور الکتریکی می‌رسیم.

خودرو کانسپت لکسوس RZ اسپرت در محورهای جلو و عقب خود، میزبان دو موتور الکتریکی مجزا است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند به ترتیب 150 کیلو وات (201 اسب بخار) و 80 کیلو وات (110 اسب بخار) قدرت را تولید کنند. همچنین رنگ آبی و سفیدی که در بدنه‌ی Lexus RZ Sport Concept به کار رفته است، باعث می‌شود تا این خودرو در زیر آفتاب، مانند یک جواهر بدرخشد و برق بزند.

خودرو کانسپت لکسوس RX Outdoor آفرودی

خودرو آفرود کانسپت لکسوس RX Outdoor

کراس اور مفهومی لکسوس RX Outdoor آفرودی در نمایشگاه توکیو، یک نمونه بازسازی شده از لکسوس +RX 450 h به حساب می‌آید. گیربکس و سیستم تعلیق این خودرو برای مقاصد آفرودی، بهینه شده است اما در زیر شاسی، همان موتور 2.5 لیتری هیبریدی را داریم که در +RX 450h شاهدش بودیم.

خودرو آفرود کانسپت لکسوس RX Outdoor

همچنین لاستیک‌های گل درشت آفرودی و رینگ 18 اینچی افرودی هم جزو تغییرات کراس اور کانسپت لکسوس RX Outdoor به حساب می‌آیند و در بالای سقف آن می‌توانید یک چادر تاشو را نصب کنید.

کراس اور مفهومی لکسوس GX Outdoor در نمایشگاه توکیو ژاپن

خودرو کانسپت لکسوس GX Outdoor آفرودی یک بازطراحی جذاب از شاسی بلند لکسوس GX 460 به حساب می‌آید که اگر وارد خط تولید شود، دل عرب‌های خلیج فارس را با خود می‌برد. شاسی بلند مفهومی لکسوس GX Outdoor در زیر کاپوت خود یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی با حجم 4.6 لیتر را حمل می‌کند که بیش از 300 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

ماشین مفهومی Lexus GX Outdoor

البته شاسی بلند کانسپت لکسوس RX Outdoor به تجهیزات آفرودی مانند وینچ WARN، سپر و ریل‌های سقفی Rigid، چادر سقفی Yakima، کیت ارتفاع Old Man و لاستیک گل درشت‌ و رینگ‌های 18 اینچی TOYO Tires مجهز شده است.

باگی کانسپت لکسوس ROV 2

باگی کانسپت لکسوس ROV 2 از یک پیشرانه 3 سیلندر DOHC4 با حجم 1 لیتر بهره می‌برد که با سوخت هیدروژن کار می‌کند.

شاسی باگی Lexus ROV 2 تمام لوله‌ای است و سیستم حرکت آن می‌تواند به صورت 2WD یا 4WD با قفل دیفرانسیل باشد و کابین آن برای 2 سرنشین طراحی شده است. عجیب‌ترین نکته در طراحی باگی لکسوس ROV 2 به لاستیک‌های آن مربوط می‌شود که حتی در صورت فرو رفتن میخ یا سنگ در داخل آن‌ها، می‌توانند باقی مسیر را بدون هیچ مشکلی طی کنند.

همچنین یک لایت بار 12 اینچی هم بر روی سقف آن نصب شده است. البته این اسباب بازی هیدروژنی در برابر باگی مرسدس بنز برابوس، بیشتر شبیه به یک شوخی به نظر می‌رسد تا یک وسیله آفرودی! هرچند که خودرو کانسپت آفرودی لکسوس یا بهتر بگوییم Buggy ROV 2 به طور کلی برای مقاصد دیگری ساخته شده است.

خودرو شاسی بلند لکسوس LX 600 JAOS در نمایشگاه توکیو

ماشین مفهومی Lexus LX 600 JAOS

شاسی بلند لکسوس LX 600 به صورت 0 تا 100 توسط تیم تیونینگ JAOS ساخته شده است و تویوتا و لکسوس را در سراسر جهان، سربلند می‌کند؛ اما چرا؟ مسابقه رالی BAJA1000 یکی از سخت‌ترین رقابت‌های رالی و آفرودی در جهان به حساب می‌آید که شرکت‌ کنندگان باید یک مسافت 1000 کیلومتری را بدون حتی یک لطظه توقف، طی کنند. فرقی ندارد که به عنوان نفر چندم از خط پایان عبور کنید، همین که به پایان مسیر BAJA 1000 برسید، جزو برنده‌ها به حساب خواهید آمد. لکسوس LX 600 JAOS افتخار قرار گرفتن در بین برنده‌های رقابت BAJA 1000 را دارد.

سیستم تعلیق لکسوس LX 600 JAOS به کلی تغییر کرده و در آن از لوازم BATTLEZ استفاده شده است. همچنین سپر عقب و جلو و لایت بار هم به آن اضافه شده و در داخل کابین لکسوس LX 600 JAOS هم می‌توانید رول گیج Okuyama و صندلی‌های تویوتا Boshoku را پیدا کنید. لاستیک‌های گل درشت هم از نوع TOYO TIRES هستند که به رینگ‌های 17 اینچی JAOS متصل شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*