خودرو Chery Tiggo 8 PHEV DP-i Facelift 2023

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی مدل 2023 ؛ خودرو فیس لیفت جدید فونیکس در ایران با مصرف صدی 1.7 لیتر؟

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی DP-i مدل 2023، مدل جوان پسندتر، اسپرت و فیس لیفتی از Chery Tiggo 8 Pro PHEV به حساب می‌آید که برای واردات به ایران و تحت برند فونیکس، شانس فوق العاده زیادی دارد.

برند فونیکس تقریبا برای همه شما شناخته شده است. این برند بیشتر در زمینه واردات خودروهای هیبریدی و اسپرت چری به ایران فعالیت می‌کند و اولین محصول آن‌ها در ایران یعنی فونیکس FX هم انصافا سر و صدای زیادی به پا کرده است. تا اینجای کار می‌دانیم که چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی و آریزو 5 برقی قرار است در آینده‌ای نزدیک و تحت نام برند فونیکس، وارد کشور شوند. حالا جدیدترین اخبار از چین، به نظر می‌رسد که یک عضو جدید چینی‌هم قرار است وارد مهمانی فونیکس‌ها شود! تیگو 8 پرو PHEV DP-i اسپرت دقیقا همین مهمان تازه وارد است. اما منظور ما از اسپرت چیست؟ آیا صرفا با یک فیس لیفت طرف هستیم؟ چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی DP-i مدل 2023 با نسخه معمولی چه تفاوت‌هایی دارد؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم (ویدیو مطلب مربوط به مدل تمام بنزینی که از نظر ظاهری و کابین، تفاوتی با مدل پلاگین هیبریدی ندارد).

فهرست عناوین:

معرفی چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی DP-i مدل 2023 فیس لیفت

خانواده تیگو 8 اکنون در شلوغ‌ترین حالت خود به سر می‌برد. نسخه معمولی را که کنار بگذاریم، با تیگو 8 پرو، 8 پرو مکس، 8 پلاس و مدل‌های پلاگین هیبریدیِ آن‌ها طرف هستیم. جدیدترین عضو این خانواده که شاید تحت برند فونیکس به ایران وارد شود، قصد دارد تا چهره‌ی کارمندی خود را کنار بزند و جوان‌ها را شیفته خود کند.

مشخصات فنی و مصرف سوخت چری تیگو 8 پرو PHEV فیس لیفت مدل 2023

خودرو Chery Tiggo 8 PHEV DP-i Facelift 2023

شاسی بلند چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید فیس لیفت (که شاید با نام های DP-i یا اسپرت و مدل 2023 هم شناخته شود)، در زیر کاپوت خود میزبان یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری با کد SQRE4T15C است که می‌تواند 160 اسب بخار را به تنهایی تولید کند. این پیشرانه دقیقا همان چیزی است که در چری تیگو 7 پرو شاهد حضور آن بودیم.

همچنین دو موتور الکتریکی هم به کمک این موتور 1.5 لیتری توربو شارژ می‌آیند تا حداکثر توان چری تیگو 8 پرو PHEV فیس لیفت را به 320 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور افزایش دهند. البته حداکثر سرعت تیگو 8 Pro PHEV DP-i به 180 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما به لطف موتورهای الکتریکی خود می‌تواند در کمتر از 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

در کف شاسی فونیکس تیگو 8 پرو PHEV فیس لیفت مدل 2023 هم می‌توانید پکیج باتری‌های 20 کیلو وات ساعتی را پیدا کنید که در حالت تمام برقی، فقط 100 کیلومتر دوام می‌آورند اما ترکیب آن‌ها با موتور بنزینی، یک مسافرت 700 کیلومتری را به شما وعده می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی تیگو 8 Pro PHEV DP-i اسپرت به مصرف سوخت فوق العاده کم آن مربوط می‌شود که در حالت هیبریدی (و به صورت ترکیبی)، فقط 1.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌سوزاند! چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی DP-i اسپرت، تقریبا تمام امکانات مدل غیر اسپرت را دارد و امکانات و تجهیزات آن شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کروز کنترل تطبیقی
  • سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی
  • رادار نقطه کور و دوربین 360 درجه
  • سنسور نور و باران
  • سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
  • ترمز اضطراری
  • شارژر وایرلس و درگاه برق 12 ولت DC به همراه پورت USB C
  • هدآپ دیسپلی
  • استارت کی لس و سیستم ورود بدون کلید به خودرو
  • 11 حالت رانندگی شامل اکو، اسپرت، برف و یخ، شن و ماسه، آفرود، شتاب سبقت گیری، تمام برقی، ترکیب برقی و بنزینی برای مسافت های بالا و …
  • سیستم هشدار خروج از خطوط
  • دستیار باقی ماندن در بین خطوط
  • گرم کن صندلی برای سرنشین های ردیف جلو به همراه صندلی برقی با تنظیم 10 نقطه‌ای
  • سیستم تصفیه هوای کابین
  • سنسور پارک در سپر جلو و عقب به همراه دوربین دنده عقب

تفاوت های فونیکس تیگو 8 Pro PHEV DP-i اسپرت با مدل معمولی

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی DP-i

اولین تفاوت چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی DP-i مدل 2023 با فونیکس تیگو 8 پرو PHEV معمولی، به چهره اسپرت آن مربوط می‌شود. جلو پنجره و فرم چراغ‌ها، کاملا تغییر کرده‌اند و اکنون با یک سپر اسپرت با طرح X شکل و به اصطلاح «لکسوسی» طرف هستید. این جلو پنجره را قبلا به نوعی در آریزو 5 جی تی هم دیده بودیم. همچنین هواکش‌های گلگیر هم به کلی عوض شده‌اند و چراغ‌های جلو هم نسبت به تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید معمولی، کاملا بزرگ‌تر شده‌اند و می‌توان گفت که حتی تقریبا به روی گلگیر رفته‌اند! به علاوه به نظر می‌رسد که در تریم‌های بالاتر این خودرو، شاهد اضافه شدن «لیپ سپر رنگی» هم باشیم.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی DP-i

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی DP-i اسپرت در نمای کناری فقط رینگ‌های خود را عوض کرده‌ است و اکنون میزبان‌ رینگ‌های 5 پره دوال با طرح دو رنگ شده است که مشتریان می‌توانند آن‌ها را با ابعاد 17 یا 18 و حتی 19 اینچ سفارش دهند. نمای عقب چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید DP-i مدل 2023 اسپرت هم به چراغ‌های جدید و با طرح «به هم پیوسته» مجهز شده است که تقریبا شما را به یاد چراغ‌های دوج چلنجر می‌اندازد. آنتن کوسه‌ای، اسپویلر سقفی و سیستم اگزوز دوال به قوت خود باقی مانده‌اند اما طرح اسپویلر، کاملا تغییر پیدا کرده است.

خودرو Chery Tiggo 8 PHEV DP-i Facelift 2023

همچنین ابعاد چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی DP-i اسپرت هم برابر با 1745 میلی متر طول، 1860 میلی متر عرض و 1747 میلی متر ارتفاع است و فاصله محوری هم از 2710 میلی متر بیشتر نمی‌شود. وزن فونیکس تیگو 8 Pro PHEV DP-i اسپرت هم برابر 1818 کیلوگرم است.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی DP-i

به علاوه کابین چری تیگو 8 پرو PHEV فیس لیفت هم به یک نمایشگر دوال اسکرین 12.3 اینچی و فرمان D کات مجهز شود و نسبت به مدل معمولی، آن چنان فرقی نکند.

قیمت و واردات چری تیگو 8 پرو هیبریدی فیس لیفت اسپرت مدل 2023 به ایران

با توجه به قیمت جهانی این خودرو و به نوعی فیس لیفت بودن این نسخه، انتظار داریم که قیمت چری تیگو 8 پرو PHEV فیس لیفت در بازار ایران حتی به 2.6 میلیارد تومان هم برسد. همچنین از آن جایی که این خودرو قرار است به اندونزی و برزیل هم سفر کند، به احتمال خیلی زیاد توسط شرکت فونیکس، وارد ایران خواهد شد. در نهایت هم باید گفت که فونیکس 8 پرو PHEV نسبت به مدل معمولی، فقط یک فیس لیفت را ارائه می‌دهد و از نظر مشخصات فنی یا امکانات، آن چنان تغییر نکرده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*