رندرهای آیفون ۱۵ پلاس با جزیره پویا و پورت USB-C

آیفون ۱۵ پلاس با پورت USB-C و جزیره پویا در تصاویری جدید رخ نشان داد

تصاویر رندر جدیدی از آیفون ۱۵ پلاس اپل – iPhone 15 Plus منتشر شده که جزیره پویا نمایشگر و یک پورت USB-C در زیر بدنه آن را تأیید می‌کند.

اپل سال ۲۰۲۲ از چهار مدل آیفون رونمایی کرد. سری پرو آیفون ۱۴ از طراحی نمایشگر متفاوتی استفاده می‌کرد که شامل یک بریدگی دکمه‌ای در بالای صفحه می‌شد. اپل از این بریدگی بهترین استفاده را کرد و ویژگی منحصربه‌فردی به‌نام جزیره پویا یا Dynamic Island را همراه آن ارائه کرد. این قابلیت به‌قدری محبوب شد که حتی اپلیکیشن‌های شبیه ساز جزیره پویا برای گوشی های اندرویدی نیز منتشر شده‌اند.

استقبال پرشور هواداران، اپل را به این فکر انداخته تا جزیره پویا را به دو گوشی معمولی و پلاس نسل بعدی آیفون‌ها نیز اضافه کند. در همین راستا وب‌سایت 9to5mac نزدیک به اپل، رندرهایی را از گوشی آیفون ۱۵ پلاس منتشر کرده که خبر از تغییراتی جذاب در آن می‌دهد.

آیفون ۱۵ پلاس با جزیره پویا و پورت USB-C

مقایسه آیفون ۱۵ پلاس با آیفون ۱۴ پلاس

آیفون ۱۵ پلاس (راست) در برابر آیفون ۱۴ پلاس (چپ)

درست چند روز بعد از انتشار تصاویر آیفون ۱۵ در دنیای واقعی، حالا نوبت به انتشار رندرهای نسخه پلاس آن رسیده که خبر از اضافه شدن یک ناچ بالای صفحه و جزیره پویا در این گوشی می‌دهد. ظاهراً اپل تصمیم گرفته داینامیک آیلند را به تمام گوشی‌های سال ۲۰۲۳ خودش اضافه کند. اما علاوه بر آن، مجدداً حضور پورت USB-C و جایگزین شدن پورت لایتنینگ با آن تأیید می‌شود. این یکی دیگر از تغییراتی است که روی تمام گوشی‌های آیفون سال جدید اعمال خواهد شد.

رندرهایی که از گوشی آیفون ۱۵ پلاس منتشر شده، علاوه بر اضافه شدن جزیره پویا، باریک‌تر شدن حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن و کمی تغییر در ابعاد و ضخامت گوشی را هم تأیید می‌کند. منبع این خبر می‌گوید که رندرهای CAD مدل جدید آیفون پلاس، لبه‌های گردتر اطراف گوشی را به‌نمایش می‌گذارند، در حالی که ضخامت ماژول دوربین پشتی نیز کمی بیشتر به‌نظر می‌رسد. در جدول زیر ابعاد این گوشی را با نسل قبلی خودش، آیفون ۱۴ پلاس مقایسه می‌کنیم:

مقایسه ابعاد iPhone 15 Plus با iPhone 14 Plus

مقایسه آیفون ۱۵ پلاس با آیفون ۱۴ پلاس

آیفون ۱۵ پلاس (راست) در برابر آیفون ۱۴ پلاس (چپ)

آیفون ۱۴ پلاسآیفون ۱۵ پلاس
ارتفاع ۱۶۰.۸۴ میلی‌مترارتفاع ۱۶۰.۸۷ میلی‌متر
عرض ۷۸.۰۷ میلی‌مترعرض ۷۷.۷۶ میلی‌متر
ضخامت ۷.۷۹ میلی‌مترضخامت ۷.۸۱ میلی‌متر

انتظار می‌رود آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس ظاهری شبیه به یکدیگر داشته باشند و همچنان از دوربین دوگانه متشکل از سنسور واید + اولترا واید بهره ببرند. تنها تفاوت بین این دو گوشی به جز سایز باتری، نمایشگر ۶.۷ اینچی در مدل پلاس و پنل ۶.۱ اینچی در مدل معمولی است. بر اساس شایعات، این دو گوشی از چیپست A16 به‌کار رفته زیر قاب سری آیفون ۱۴ پرو با مودم Qualcomm X70 قدرت خواهند کرد. این درحالیست که آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس با چیپست جدید A17 عرضه می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*