اینترنت ماهواره ای اسنپدراگون

کوالکام از اسنپدراگون 8 نسل 2 با سیم کارت یکپارچه رونمایی کرد

نسخه جدید تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 با قابلیت سیم کارت یکپارچه معرفی شد. به‌لطف آن حالا گوشی‌های اندرویدی بیشتری می‌توانند از قابلیت کاربردی iSIM بهره‌مند شوند.

سیم کارت eSIM یکی از کاربردی‌ترین تکنولوژی‌هایی است که مدتی است در گوشی‌های آیفون اپل حضور دارد. با این که مدت‌ها نام این تکنولوژی در ذهن بسیاری از کاربران به گوشی‌های آیفون گره خورده بود اما مدتی است تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی نیز علاقه زیادی به استفاده از این ویژگی نشان داده‌اند.

اسنپدراگون 8 نسل 2

با این که هنوز تکنولوژی eSIM کاملا شناخته شده نیست حالا باید آماده معرفی گوشی‌هایی با ویژگی جدیدی به نام سیم کارت یکپارچه یا iSIM باشیم. کوالکام با همکاری چند شرکت مخابراتی دیگر، نسخه مجهز به سیم کارت یکپارچه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را معرفی کرده کرده است.

سیم کارت یکپارچه در اسنپدراگون 8 نسل 2

سال گذشته بود که شرکت کوالکام با همکاری تیلز و وودافون، از تکنولوزی سیم کارت یکپارچه در گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ رونمایی کرد. حالا پس از گذشت حدود یک سال، کوالکام نسخه تجاری تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با پشتیبانی از قابلیت آی سیم یا همان سیم کارت یکپارچه را در رویداد MWC 2023 رونمایی کرد.

سیم کارت یکپارچه اسنپدراگون 8 نسل 2

شاید در نگاه اول یک سیم کارت یکپارچه آن هم با وجود قابلیت eSIM چندان پرکاربرد به نظر نرسد اما آی سیم ها در مقایسه با برادر بزرگ‌ترشان، قابلیت‌های قابل توجه زیادی دارند که آن‌ها را به آینده دنیای سیم‌کارت‌ها تبدیل می‌کند.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام که حالا به سیم کارت یکپارچه مجهز شده، ویژگی دیگری در مقایسه با نسخه پایه ندارد و به زودی به دست شرکت‌های تولیدکننده دیوایس‌های مختلف می‌رسد. آن طور که کوالکام اعلام کرده، تا سال ۲۰۲۷ میلادی تولید تراشه‌هایی مجهز به آی سیم، به بیش از ۳۰۰ میلیون در سال می‌رسد.

آی سیم در مقایسه با ای سیم چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان طور که از نام این نوع سیم کارت مشخص است، آی سیم در دل تراشه گوشی (SOC) وجود خواهد داشت. آی سیم ها در مقایسه با دیگر انواع سیم کارت فضای بسیار کمتری اشغال می‌کنند و می‌توانند برای دستگاه‌های مختلف مانند ساعت‌های هوشمند، گزینه مناسبی باشند. مصرف انرژی نیز در iSIM پایین‌تر از eSIM و سیم کارت فیزیکی است.

از منظر امنیتی نیز این سیم‌‌ کارت یک انتخاب فوق‌العاده‌ است و احتمال دستکاری، هک شدن و … را به حداقل می‌رساند. کواکلام اعلام کرده این سیم کارت از نظر امنیت، هیچ ضعفی در مقایسه با eSIM ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*