افزایش سرعت سافاری

چهار ترفند برای افزایش سرعت مرورگر سافاری روی آیفون

در اینجا قصد داریم روش‌هایی برای افزایش سرعت مرورگر سافاری – Safari اپل در گوشی های آیفون را آموزش دهیم. اگر سافاری گوشی شما هم به‌تازگی کند شده، مطالعه این متن را از دست ندهید.

سافاری مرورگر اصلی دستگاه‌های اپل است و بر روی تمامی دستگاه‌های این کمپانی اعم از آیفون، آیپد و مک حضور دارد.

این مرورگر عموما عملکرد بسیاری سریعی دارد. با این وجود ممکن است در شرایطی خاص شاهد کند شدن یا وجود لگ در بخش‌های مختلف آن شویم.

اگر شما هم روی آیفون خود دچار مشکل کندی آیفون شدید، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها سرعت این مرورگر را افزایش دهید.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا راهکارهایی برای سریعتر کار کردن مرورگر Safari روی آیفون را به شما آموزش دهیم.

دقت کنید که امتحان کردن مرورگرهای دیگری مثل کروم به جای سافاری می‌تواند ساده‌ترین روش برای افزایش سرعت اینترنت باشد. با این حال باید توجه کنید که به دلیل بهینه‌سازی‌های فوق‌العاده نرم افزاری سافاری، هیچ مرورگر دیگری قادر به ارائه تجربه کاربری و عملکردی در سطح آن نیست.

راهکارهایی برای افزایش سرعت سافاری در آیفون

نخستین کاری که در هنگام افت سرعت سافاری باید انجام دهید، چک کردن اینترنت و سرعت آن است؛ چرا که در بسیاری موارد سرعت پایین اینترنت دلیل کندی مرورگرهاست و کاربران بدون توجه به این مساله، مرورگر را مقصر می‌دانند!

در صورتی که شما به یک شبکه وای فای وصل هستید، از طریق یک دستگاه دیگر به همان شبکه متصل شوید و با استفاده از وبسایت Speedtest سرعت اینترنت را بررسی نمایید.

در صورتی که دستگاهی دیگر، سرعت شبکه را بالا نشان داد، یعنی مشکل از مرورگر شماست و باید آن را برطرف کنید.

تمامی تب‌های مرورگر Safari را ببندید

مرورگر سافاری قابلیت باز کردن همزمان تعداد زیادی تب را دارد. با این وجود، برخی وبسایت‌ها باعث مصرف بیش از اندازه شبکه توسط مرورگر شده و منجر به افت سرعت در سایر تب‌ها می‌شوند.

در صورتی که به مصرف بیش از حد یکی از تب‌ها مشکوک هستید، راهکار مناسب، بستن تمامی تب‌های باز است. در این صورت می‌توانید پس از بستن تمام تب‌ها، صفحات جدیدی را باز کرده و سرعت را بسنجید.

برای بستن همزمان همه تب‌ها در سافاری، مرورگر را باز کرده و در قسمت پایین و سمت راست، کلید Tab را فشرده و نگه دارید. در این صورت، صفحه جدیدی نمایش داده می‌شود که می‌توانید با انتخاب گزینه Close All Tabs در آن، تمام تب‌ها را ببندید.

تاریخچه مرورگر و داده‌های آن را پاک کنید

اگر بستن تمامی تب‌ها نتوانست مشکل سرعت پایین سافاری را رفع کند، می‌توانید با ریستارت کردن آن و پاک کردن کش، سرعت را افزایش دهید.

برای انجام این کار وارد بخش تنظیمات (Settings) آیفون شده و پس از انتخاب Safari، گزینه Clear History and Data را انتخاب کنید.

پس از پاک کردن کش، مجددا مرورگر را اجرا کرده و سرعت باز شدن تب‌ها را چک کنید. در صورتی که سرعت در ابتدا خوب بوده، اما به مرور زمان کاهش می‌یابد، روش‌های بعدی را امتحان کنید.

حافظه دستگاه را چک کنید

در صورتی که حافظه دستگاه شما پر شده باشد، طبیعتا ذخیره اطلاعات جدید بر روی آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

سافاری هم مثل تمامی اپلیکیشن‌های دیگر برای ذخیره اطلاعات و داده‌های خود نیازمند دسترسی به حافظه دستگاه است و در صورتی که حافظه کافی در اختیار نداشته باشد، عملکرد صحیحی نخواهد داشت.‌

در صورتی که پس از پاک کردن تاریخچه و کش سافاری، سرعت در ابتدا بالا بوده؛ اما به تدریج افت می‌کند، احتمالا مشکل، پر بودن حافظه داخلی است.

خوشبختانه می‌توان به‌راحتی وضعیت حافظه داخلی آیفون را چک کرد. برای این کار، وارد بخش تنظیمات شده و پس از ورود به بخش General، وارد قسمت Storage شوید و میزان حافظه اشغال شده و فضای خالی دستگاه را مشاهده کنید.

در صورتی که حافظه داخلی گوشی شما پر شده باشد، چاره‌ای جز حذف برخی فایل‌ها و داده‌ها ندارید.

البته اگر قصد پاک کردن فایل‌های خود را ندارید، می‌توانید از آن‌ها بر روی فضای ابری خود بکاپ بگیرید.

ریست کردن تنظیمات شبکه

در صورتی که هیچ‌یک از روش‌های مورد اشاره در بالا نتوانستند تاثیری در افزایش سرعت مرورگر سافاری داشته باشند، می‌توانید تنظیمات شبکه گوشی خود را ریست کنید.

در این صورت هر آنچه به شبکه‌های اینترنت، 4G یا 5G، بلوتوث و سایر شبکه‌هاست، به‌طور کامل پاک شده و دستگاه به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت. این کار، آخرین روشی است که می‌تواند باعث عملکرد سریعتر مرورگر Safari شود.

برای ریست کردن تنظیمات شبکه وارد بخش تنظیمات (Settings) و سپس General شده و بخش Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید. در گام بعدی لازم است وارد بخش Reset شده و Reset Network Settings را انتخاب کنید.

پس از انجام این کار البته نیاز دارید تنظیمات شبکه خود اعم از وارد کردن رمز وای فای را مجددا انجام دهید. در عین حال این کار باعث رفع بسیاری مشکلات شبکه شده و انجام آن توصیه می‌شود.

البته طبیعتا آخرین راهکار برای افزایش سرعت سافاری در آیفون نیز ریست فکتوری کل گوشی است که باعث پاک شدن کامل اطلاعات خواهد شد.