گلکسی اس 23

از میان گلکسی اس 23، اس 23 پلاس و اس 23 اولترا کدامیک برای شما مناسب‌تر است؟

پرچمداران جدید سامسونگ شامل گلکسی اس 23، اس 23 پلاس و اس 23 اولترا مدتی قبل به بازار عرضه شدند؛ اما از میان گلکسی S23، S23 plus و S23 Ultra کدام‌یک مناسب‌تر است؟

سامسونگ در ابتدای سال 2023 از سری جدید گلکسی S23 به‌عنوان پرچمداران جدید خود پرده برداشت. این گوشی های هوشمند که در سه مدل طراحی و روانه بازار شدند از پردازنده اختصاصی، بهترین دوربین در میان محصولات سامسونگ، شارژر فوق سریع و ابزارهای نظیر قلم اس پن بهره می‌برند تا بتوانند به‌خوبی به نیاز کاربران خود پاسخ دهند؛ اما از میان گلکسی اس 23، اس 23 پلاس و اس 23 اولترا کدام‌یک برای کاربران مناسب‌تر است؟

تفاوت گلکسی اس 23، اس 23 پلاس و اس 23 اولترا

هر سه پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 23، اس 23 پلاس و اس 23 اولترا به پلتفرم Gen 2 Mobile پردازنده اسنپدراگون مجهز شدند. همچنین این گوشی‌ها از سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 بهره می‌برند و به‌عنوان سریع‌ترین دستگاه‌های سامسونگ محسوب می‌شوند.

گلکسی اس 23

این گوشی‌ها قادر به پشتیبانی از قابلیت‌های نوآورانه‌ای چون Link to Windows و Samsung DeX هستند تا کاربران بتوانند گوشی هوشمند خود را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل کنند. سامسونگ این گوشی‌ها را به سیستم امنیتی اختصاصی Knox مجهز کرده تا امنیت و حفاظت از اطلاعات کاربران تضمین شود.

با وجود این‌که هر سه مدل سری گلکسی S23 سامسونگ دارای اشتراکات زیادی هستند، اما سامسونگ برای آنها برخی تفاوت‌ها را نیز در نظر گرفته تا کاربران بر اساس سلیقه خود آنها را انتخاب کنند؛ برای مثال مدل پایه این سری یعنی گلکسی S23 نسبت به دو مدل دیگر سبک‌تر و کوچک‌تر بوده و به‌همین دلیل برای استفاده‌های طولانی‌مدت گزینه بهتری است.

همچنین گلکسی اس 23 اولترا برای کسانی که کارهای گرافیکی انجام داده و محتوای ویدیوی می‌سازند، در قالب یک دستگاه همه‌جانبه گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. گلکسی اس 23 پلاس نیز یک گوشی با ظاهر خاص و توانایی‌های بالا است و می‌تواند به‌خوبی با سلیقه مشتریان سازگار شود. در ادامه با مشخصات هر یک از این سه گوشی خانواده گلکسی S23 آشنا می‌شویم.

نمایشگر

گلکسی S23 به نمایشگر 6.1 اینچی AMOLED مجهز شده که می‌تواند با کیفیت تصویر FHD+ و همچنین نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی میزان روشنایی مطلوب و دقت بالایی را به‌همراه داشته باشد. همچنین ابعاد این مدل باعث شده تا بتوان آن را با یک دست نیز به‌آسانی استفاده کرد. از این رو اگر به دنبال یک گوشی جمع‌وجور هستید، گلکسی اس 23 گزینه مناسبی خواهد بود.

گلکسی اس 23

سامسونگ برای گلکسی اس 23 پلاس همان نمایشگر AMOLED نسخه پایه را در نظر گرفته است، اما اکنون سایز آن به 6.6 اینچ رسیده و روشنایی آن نیز 25 درصد افزایش پیدا کرده است. هرچند این نمایشگر کمی بزرگتر شده، اما کماکان جمع‌وجور است. گلکسی اس 23 اولترا به نمایشگر 6.8 اینچی با وضوح خیره‌کننده +WQHD مجهز شده است. همچنین طراحان زاویه انحنای لبه‌های این نسخه را کاهش دادند تا سطوح صاف بدنه افزایش پیدا کند.

باتری و شارژر

سامسونگ با توجه به اندازه نمایشگر، میزان روشنایی و وضوح تصویر برای هر یک از اعضای سری جدید گلکسی، ظرفیت‌های باتری جداگانه‌ای را در نظر گرفته است. گلکسی S23 به باتری 3900 میلی‌آمپرساعتی با شارژر 25 واتی مجهز شده و کاربران با یک بار شارژ کامل می‌توانند از آن از صبح تا نزدیک به شب به‌طور مداوم استفاده کنند.

سامسونگ برای گلکسی اس 23 پلاس باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی با شارژر 45 واتی در نظر گرفته است. گلکسی اس 23 اولترا نیز به باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و شارژر 45 واتی مجهز شده تا به نیاز کاربرانی که زمان زیادی از گوشی استفاده می‌کنند یا به اجرای باز‌ی‌های سنگین علاقه دارند بتواند پاسخ دهد.

دوربین

گلکسی اس 23

سری گلکسی S23 سامسونگ به دوربینی قدرتمند و پیشرفته مجهز شده تا به نیاز کاربران برای ثبت و اشتراک سریع تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به‌خوبی پاسخ دهد. کاربران این سری بدون نیاز به سه‌پایه یا تجهیزات سنگین می‌توانند محتوایی باکیفیت را تولید کنند.

گلکسی S23 و S23 پلاس با دوربین 50 مگاپیسکلی و زوم تا 30 برابری امکان ثبت تصاویر با جزئیات واضح را خواهند داشت. گلکسی اس 23 اولترا نیز با دوربین 200 مگاپیکسلی با وضوح بسیار بالا و زوم 100 برابری می‌تواند کاربران خود را به عکاسان حرفه‌ای تبدیل کند.

سامسونگ برای سری گلکسی S23 یک دوربین سلفی Super HDR با فوکوس خودکار نیز در نظر گرفته است که به‌آسانی از حالت 30 فریم بر ثانیه به 60 فریم بر ثانیه تغییر می‌کند و باعث ارتقای عکس و ویدیوی ذخیره شده با این دوربین می‌شود. تمام کاربران این سری از قابلیت ضبط ویدیوی 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه نیز برخوردار خواهند بود.

همچنین هر سه مدل از سری گلکسی S23 به‌کمک تثبیت‌کننده فوکوس خودکار ویدیو (Auto Focus Video Stabilization) قادرند ویدیوهایی فوق‌العاده روان را به‌ثبت برسانند. اگر به‌دنبال یک دوربین با کیفیت بالاتر هستید، گلکسی اس 23 اولترا قطعا بهترین گزینه خواهد بود.

فضای ذخیره اطلاعات و سایر قابلیت‌های گلکسی اس 23

Galaxy S23

مشتریان سامسونگ برای گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس می‌توانند آنها را با ظرفیت ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت سفارش دهند و از سرعت بالای آنها بهره‌مند شوند. همچنین گلکسی اس 23 اولترا با حافظه داخلی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت و همچنین 8 یا 12 گیگابایت رم قابل سفارش خواهد بود. البته اگر قصد استفاده از قابلیت‌هایی چون Samsung DeX را دارید، به رم قدرتمندتر نیاز خواهید داشت.

قلم اس پن در گلکسی اس 23 اولترا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین گوشی های این سری محسوب می‌شود. این قلم بلوتوثی کاربردهای زیادی داشته و کاربران از آن می‌توانند برای طراحی ایده‌های بصری و گرافیکی، کنترل دستگاه از راه دور مانند عکاسی و ارائه‌های کاری یا پخش و قطع موسیقی و ویدیو استفاده کنند. ضمن این‌که امکان نوشتن با دقت بسیار بالای روی صفحه نمایش نیز با آن امکان‌پذیر است.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.