واکنش کوشا خودرو به واردات خودروهای کره ای کیا

واکنش کوشا خودرو به ممنوعیت واردات محصولات کره ای کیا به ایران

اخیراً عرضه محصولات کره ای به ایران ممنوع شد. حالا کوشا خودرو، واردکننده خودروهای کره ای کیا به ممنوعیت واردات آن‌ها واکنش نشان داده است.

به‌تازگی مطلع شدیم که در پی مشکلات مربوط به دلارهای بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی، واردات خودروهای کره ای به کشور ممنوع شده است. ابتدا وزارت امور خارجه از طریق ارسال نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی، درخواست خود برای ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ ای را اعلام کرد و سپس شورای عالی امنیت ملی این نامه را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع داد. نهایتاً وزارت صمت از ممنوعیت ثبت سفارش برای محصولات کره ای خبر داد. حالا کوشا خودرو، واردکننده محصولات برند کره ای کیا در دور جدید واردات خودرو، به موضوع ممنوعیت واردات محصولات این برند واکنش نشان داده است.

توضیحات کوشا خودرو در رابطه با ممنوعیت واردات خودروهای کره ای از جمله کیا

واکنش کوشا خودرو به واردات خودروهای کره ای کیا

پس از اعلام آزادسازی واردات خودرو، مشخص شد که کوشا خودرو واردات محصولات مختلفی از کیا را بر عهده گرفته است. از جمله محصولاتی که این شرکت به ایران می‌آورد می‌توان به کراس اوور محبوب کیا اسپورتیج، دو کراس اوور دیگر سونت و سلتوس و سدان پرطرفدار سراتو و همچنین K5 اشاره کرد. حتی برخی از خودروهای وارداتی این شرکت نظیر سید، اسپورتیج، پگاس و سراتو به شوروم کوشا خودرو راه پیدا کرده‌اند و در نتیجه، جزئیات بیشتری درباره آن‌ها در دسترس قرار گرفته است.

حالا به‌دنبال انتشار خبر ممنوعیت واردات محصولات کره ای به ایران، مدیران ارشد کوشا خودرو طی مصاحبه‌ای به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. کوشا خودرو می‌گوید تاکنون اقدام به ثبت سفارش بیشتر از 2 هزار دستگاه از خودروهای سواری کیا کرده‌اند و طبق قانون، عرضه خودروهایی که ثبت سفارش شده‌اند، مانعی ندارد. کوشا خودرو همچنین به این نکته اشاره کرد که ارز لازم برای خودروهای ثبت‌شده تامین شده است و باید انتظار ورود محموله اصلی محصولات کیا به ایران را داشته باشیم.

مدیران ارشد کوشا خودرو مدعی شدند که ممنوعیت واردات خودروهای کره ای از جمله کیا به‌صورت رسمی به آن‌ها اطلاع‌رسانی نشده است. با این حال، امکان ثبت سفارش جدید برای این خودروها طی چند روز اخیر سلب شده و درخواست کوشا خودرو برای ثبت سفارش محصولات بیشتر هم پذیرفته نشده است. در هر صورت، بنا به گفته کوشا خودرو، واردات بیشتر از 2 هزار خودرو مذکور از برند کیا بلامانع خواهد بود. این در حالی است که با توجه به نبود امکان ثبت سفارش برای محصولات جدید، ممنوعیت عرضه اتومبیل‌های کره ای به ایران تقریباً قطعی به‌نظر می‌رسد.