بهترین تبلت اقتصادی

بهترین تبلت های اقتصادی بازار با قیمت کمتر از 10 میلیون تومان

امروز به معرفی تعدادی از بهترین تبلت های اقتصادی بازار با قیمت پایین‌تر از ده میلیون تومان می‌پردازیم. آیا می‌دانستید که با ده میلیون تومان می‌توانید یک آیپد بخرید؟

تبلت‌ها گجت‌هایی فوق‌العاده محبوب به شمار می‌روند که گسترده کاربردهای آن‌ها روز به روز در حال افزایش یافتن است.

این گجت‌ها قابلیت‌های یک کامپیوتر خانگی را با حمل‌پذیری یک گوشی گوشی هوشمند ادغام کرده‌اند؛ به‌طوری که می‌توان آن‌ها را به‌راحتی در کیف حمل کرد و از آن طریق در هر جایی به اطلاعات و اسناد مختلف به‌سرعت دسترسی پیدا کرد.

علاوه بر این، تجهیز این دستگاه‌ها به وای فای باعث می‌شود که مطالعه، تماشای محتوای ویدیویی، گیمینگ و سایر موارد به‌سادگی هر چه تمام‌تر بر روی این دستگاه‌ها امکان‌پذیر باشد.

تبلت‌های گران قیمتی مانند آیپدهای اپل یا سرفیس مایکروسافت مجموعه‌ای از قابلیت‌های کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و تقریبا پاسخگوی تمامی نیازهای روزمره آن‌ها هستند. با این وجود، قیمت بالای این دستگاه‌ها مانع بزرگی برای فراگیری گسترده آن‌ها به شمار می‌رود.

به عنوان مثال، یک آیپد پرو یا سرفیس پرو جدید حتی بدون در نظر گرفتن اکسسوری‌ها قیمتی در حدود 1000 دلار دارند.

خوشبختانه در بازار تبلت‌های اندرویدی می‌توان محصولات ارزشمندی پیدا کرد که می‌توانند با قیمتی مناسب، سطح قابل قبولی از امکانات را در اختیارتان قرار داده و کارآیی مناسبی داشته باشند.

در ادامه این متن سعی داریم به معرفی تعدادی از بهترین تبلت های اقتصادی با قیمت کمتر از 10 میلیون تومان بپردازیم که می‌توانند گزینه‌هایی خوش‌قیمت و منطقی برای ورود به دنیای تبلت‌ها باشند. همچنین در پایان نیز شاهد یک سورپرایز در این لیست خواهید بود.

بهترین تبلت های اندرویدی اقتصادی بازار کدام محصولات هستند؟

هواوی مدیاپد M5 لایت

هواوی مدیاپد ام 5 لایت

قیمت: حدود 8 میلیون تومان

اگر به دنبال یک تبلت خوش قیمت، جمع و جور و کارآمد می‌گردید که بتوانید آن را در هر شرایطی در کیف یا جیب خود حمل کنید، بد نیست نگاهی به مدیاپد ام 5 لایت هواوی بیندازید.

این تبلت علیرغم قیمت نسبتا پایین و ابعاد جمع و جوری که دارد، مشخصات فنی قابل توجهی ارائه داده و محصولی ارزشمند به شمار می‌رود.

تبلت هواوی از تراشه هشت هسته‌ای Kirin 695 بهره برده و با وجود این که تنها سه گیگ رم دارد، عملکرد فنی ایده‌آلی ارائه می‌دهد.

همچنین صفحه نمایش 10 اینچی آن نیز گزینه‌ای ایده‌آل برای نمایش محتوای چندرسانه‌ای گوناگون، مطالعه کتاب‌های الکترونیکی و تجربه بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود.

کاربران این تبلت همچنین می‌توانند با تعریف چندین نام کاربری مختلف، تجربه منحصربفرد خود را از اندروید داشته باشند و با ساخت اکانت‌های متفاوت تداخلی با کاربری سایرین نداشته باشند.

بنابراین مدیاپد ام 5 لایت گزینه‌ای ایده‌ال برای کودکان به شمار می‌رود و می‌توانید بدون نگرانی از این که او بتواند به اطلاعاتتان دست پیدا کند، دستگاه را به او بسپارید.

لنوو تب M9

لنوو تب ام 9

قیمت: حدود 7 میلیون تومان

تبلت لنوو تب ام 9 با این که هنوز به‌طور گسترده وارد کشورمان نشده، اما با قیمت 150 دلاری ( احتمالا حدود هفت میلیون تومان) خود، می‌تواند به یکی از بهترین تبلت های اقتصادی بازار تبدیل شود.

البته برخی از مشخصات فنی این دستگاه پایین‌تر از انتظار شما از محصولی در این رده قیمتی هستند. با این وجود، لنوو تب ام 9 قادر است اکثر امور روزمره کاربران مثل جستجو در اینترنت، بازی‌های موبایلی و تماشای محتوای ویدیویی را بدون دردسر انجام دهد.

Lenovo Tab M9 به سیستم عامل اندروید 12 مجهز بوده و از یک دوربین هشت مگاپیکسلی در پشت و یک نمونه 5 مگاپیکسلی در جلو برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن سلفی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، ظرفیت رم و حافظه داخلی آن نیز در حد متوسط بوده و به ترتیب 3 و 32 گیگ خواهند بود. البته حضور درگاه کارت حافظه میکرو اس دی در این دستگاه به معنای آن است که می‌توان ظرفیت حافظه داخلی آن را ارتقا داد.

علیرغم این مشخصات نه چندان قدرتمند، لنوو تب ام 9 از قابلیت تشخیص چهره بهره برده و تراشه‌ای هشت هسته‌ای دارد. به این ترتیب، اجرای بازی‌های ویدیویی و محتوای تصویری بر روی صفحه نمایش نه اینچی این دستگاه به‌سادگی امکان‌پذیر است.

علاوه بر این، باتری 5100 میلی آمپر ساعتی این دستگاه نیز قادر است شارژ کافی برای 13 ساعت فعالیت متوالی آن را رقم بزند.

خریداران لنوو تب ام 9 همچنین به همراه تبلت یک کاور فولیو نیز دریافت خواهند کرد که قادر است به شکل یک پایه درآمده و دستگاه را در جهت‌های مختلف روی سطوح مختلف گذاشت.

سامسونگ گلکسی تب A7 لایت

بهترین تبلت اقتصادی

قیمت: حدود 6.5 میلیون

در حالی که گلسی تب A7 لایت به‌طور خاص برای کودکان طراحی نشده، اما برخی ویژگی‌ها و مشخصات این تبلت، آن را به گزینه‌ای مناسب و خوش قیمت برای سرگرمی کودکان تبدیل می‌کند.

این تبلت از قابی فلزی بهره می‌برد که قادر است ضربات را به‌خوبی تحمل کرده و سقوط از ارتفاعات کم را تاب بیاورد.

با این حال، در کنار این طراحی مقاوم، این تبلت طراحی سبکی داشته و مشخصات فنی قابل قبولی را به عنوان یک محصول اقتصادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این تبلت 8.7 اینچی وزن و ضخانت کمی دارد؛ به‌طوری که اگر جیب شما بزرگ باشد، می‌تواند بدون هیچ مشکلی آن را در جیب خود حمل کنید.

گلکسی تب ای 7 لایت 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ هرچند که با استفاده از درگاه کارت حافظه می‌توان این ظرفیت را تا یک ترابایت ارتقا داد.

همچنین قابلیت‌های پیشرفته رابط کاربری One UI سامسونگ باعث می‌شود که انتقال فایل بین این تبلت و سایر دستگاه‌های سامسونگ به‌راحتی امکان‌پذیر باشد.

بعلاوه، همانند بسیاری تبلت‌های دیگر، مدل پایه این دستگاه نیز تنها قادر به اتصال به وای فای است. با این حال با کمی هزینه بیشتر می‌توان نسخه سلولار این دستگاه را نیز خریداری کرد و ضمن امکان برقراری تماس در هر نقطه‌ای به اینترنت 4G دسترسی داشت.

Dragon Touch Max10

تبلت دراگون تاچ مکس 10

قیمت: حدود 10 میلیون تومان

در نگاه اول، تبلت Dragon Touch Max10 محصولی کاملا معمولی است که با قیمت حدود ده میلیون تومانی خود، مشخصاتی متوسط را به کاربران ارائه می‌کند.

این محصول سه گیگابایت رم و 32 گیگ حافظه داخلی دارد. درگاه کارت حافظه درون این دستگاه تعبیه شده؛ با این حال حتی با وجود این درگاه نیز حافظه آن تا 128 گیگ قابل ارتقاست.

آنچه دراگون تاچ مکس 10 را از سایر محصولات هم‌رده متمایز می‌کند، پردازنده هشت هسته‌ای آن است که به‌راحتی از پس اجرای بسیاری بازی‌های موبایلی برمی‌آید.

علاوه بر این، عمر بالای باتری این تبلت هم باعث می‌شود که حتی در حین تماشای پیوسته پرجزئیات‌ترین ویدیوها یا انجام بازی‌های ویدیویی مختلف نیز اصلا نگران خالی شدن شارژ نباشید.

این تبلت آمریکایی همچنین از یک مد مخصوص استراحت دادن به چشم بهره می‌برد که نور صفحه نمایش را بسته به شرایط محیطی تنظیم کرده و از خستگی ناشی از نگاه کردن طولانی مدت به صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

دراگون تاچ مکس ام 10 همچنین یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تبلت‌های میانرده و اقتصادی بازار را هم رفع کرده و به سیستم جی پی اس داخلی مجهز است؛ به‌طوری که حتی می‌توان به‌صورت آفلاین نیز به کمک این دستگاه به مسیریابی پرداخت.

این تبلت البته در بازار کشورمان به‌سختی پیدا می‌شود. با این وجود، قابلیت‌های جذاب و منحصربفرد آن در کنار قیمت بسیار خوبی که دارد ارزش کمی جستجو در بازار را خواهد داشت.

نوکیا T20

بهترین تبلت اقتصادی

قیمت: حدود 6 میلیون تومان

نوکیا همواره نامی قابل اعتماد در دنیای محصولات دیجیتال بوده و سال‌هاست که به ساخت محصولات خوش‌قیمت و باکیفیت شهرت دارد.

بنابراین می‌توانید تبلت T20 نوکیا را بدون این که نگران آسیب دیدن آن و متحمل شده خسارت‌های سنگین باشید، در اختیار فرزندتان قرار دهید.

این تبلت در حال حاضر قیمتی حدودا شش میلیون تومانی داشته و در ازای این هزینه، قابلیت‌های بسیار مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نوکیا تی 20 به اندروید 11 مجهز بوده و 64 گیگ حافظه داخلی دارد. به این ترتیب می‌توانید به‌سادگی از طریق صفحه نمایش 10 اینچی این تبلت به تماشای فیلم، مطالعه کتاب یا جستجو در اینترنت بپردازید.

در صورتی که این تبلت را مورد استفاده سنگین قرار دهید، می‌توانید انتظار عمر باتری هفت ساعته را از آن داشته باشید. با این حال در استفاده روزمره، این تبلت مدت طولانی‌تری شما را همراهی خواهد کرد.

بنا به ادعای نوکیا، باتری تبلت T20 قادر است ده ساعت تماشای محتوای ویدیویی و 15 ساعت جستجو در اینترنت را پشتیبانی کرده و می‌تواند همراه خوبی برای استفاده روزمره کاربران باشد.

بعلاوه، این تبلت همچنین از مد Google Kids Space نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید آن را بدون نگرانی از دسترسی به محتوای نامناسب در اختیار کودکان قرار دهید.

سامسونگ گلکسی تب A8

گلکسی تب A8

قیمت: حدود 10 میلیون

گلکسی تب ای 7 لایت تنها تبلت سامسونگ حاضر در لیست بهترین محصولات اقتصادی نیست؛ چرا که گلکسی تب A8 نیز قیمتی پایین‌تر از ده میلیون تومان داشته و گزینه بسیار جذاب‌تری به شمار می‌رود.

این محصول سامسونگ در مقایسه با اکثر محصولات هم قیمتش امکانات بیشتری ارائه داده و ارزشمندتر است. صفحه نمایش این دستگاه 10.5 اینچی بوده و حافظه داخلی آن 128 گیگ است. علاوه بر این، باتری گلکسی تب ای 8 نیز 7040 میلی آمپر ساعتی است و می‌تواند شما را به مدت یک روز کامل همراهی کند.

البته میزان مصرف باتری طبیعتا ارتباط بسیاری با نحوه استفاده شما از دستگاه خواهد داشت. با این حال، اکثر کاربران از عمر حداقل یک شبانه روز این دستگاه تحت شارژ کامل خبر داده‌اند.

کاربران Galaxy Tab A8 همچنین به مد کودکان (Samsung Kids) هم دسترسی دارند و می‌توانند مجموعه‌ای از بازی‌ها، کتاب‌ها و محتوای ویدیویی مناسب برای کودکان را در اختیار داشته باشند.

همچنین، رابط کاربری فوق‌العاده One UI نیز همانند A7 Lite امکان انتقال بی‌دردسر محتوا از این تبلت به سایر دستگاه‌های سامسونگ را فراهم کرده و اکوسیستم فراگیر سامسونگ هم به کاربران این تبلت امکان می‌دهد که بتوانند با متصل کردن آن به دیگر گجت‌های سامسونگ نظیر ساعت هوشمند، تلویزیون هوشمند و… تجربه‌ای بی‌نقص از سرگرمی و انتقال محتوا را پیش رو داشته باشید.

لنوو تب M10 پلاس

لنوو تب ام 10 پلاس

قیمت: حدود 11 میلیون تومان

اگر بتوانید کمی بیشتر از ده میلیون تومان برای خرید یک تبلت هزینه کنید، لنوو یکی از بهترین محصولات اقتصادی بازار پیش روی‌تان قرار داده است.

این کمپانی در سال‌های اخیر علاوه بر این که بازار کامپیوترها و لپ تاپ‌ها در دنیا را در دست گرفته، محصولات اندرویدی جذابی را هم روانه بازار کرده و در کلاس‌های قیمتی مختلف در اختیار علاقمندان قرار داده است.

تبلت لنوو ام 10 پلاس ممکن است پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین تبلت بازار نباشد، اما به‌خوبی قادر است وظیفه خود به عنوان یک تبلت اقتصادی را انجام دهد.

در قسمت پشت این تبلت شاهد استفاده از یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی هستیم و دوربین سلفی نیز رزولوشنی 5 مگاپیکسلی دارد. علاوه بر این، چهار گیگ رم، در کنار 32 یا 64 یا 128 گیگ حافظه داخلی که از طریق درگاه کارت حافظه به اندازه 256 گیگ نیز قابل هستند، دیگر مشخصات فنی Lenovo M10 Plus به شمار می‌روند.

این تبلت به سیستم عامل اندروید 9 مجهز بوده و از یک بدنه و شاسی فلزی بهره می‌برد که توانایی تحمل ضربه و سقوط از ارتفاع را دارد.

همانند تعدادی دیگر از اعضای این لیست، لنوو تب ام 10 پلاس هم از مد کودک (Kids Mode) بهره برده و می‌توان بدون نگرانی از دسترسی کودکان به محتوای نامناسب، مجموعه‌ای از کتاب‌ها، بازی‌ها و محتوای ویدیویی جذاب را در اختیار آن‌ها قرار داد.

این مد همچنین قادر است میزان استفاده فرزند شما از دستگاه را به شما نشان دهد و حتی در صورتی که فرزندتان در خطر باشد، اعلانی به گوشی‌تان ارسال کند.

آیپد 9.7 اینچی نسل 6 (2018)

بهترین تبلت اقتصادی

قیمت: حدود 9.5 میلیون

آخرین محصولی که در لیست بهترین تبلت‌های زیر ده میلیون تومان جای می‌گیرد، نسل ششم آیپد اپل است که در سال 2018 روانه بازار شد.

شاید با استانداردهای امروز تبلت‌های کوپرتینویی‌ها، این آیپد چندان حرفه‌ای به نظر نرسد. با این وجود عملکرد بسیار سریع تراشه A10 Fusion به کار رفته در این تبلت در کنار قلم‌های استایلوس اپل پنسل، آن را در شمار برترین تبلت های اقتصادی امسال قرار می‌دهند.

البته همان‌طور که اشاره شد، بسیاری قابلیت‌های خیره‌کننده و جذاب سری آیپد پرو نظیر امکان اتصال کیبورد و سایر اکسسوری‌ها در این محصول غایب هستند. اما همچنان از حیث ارزش، کمتر محصولی قادر به رقابت با این تبلت کهنه‌کار اپل است.

صفحه نمایش 9.7 اینچی دستگاه حاشیه‌های ضخیمی داشته و کمی قدیمی به نظر می‌رسد؛ اما کیفیت مثال‌زدنی آن، باعث می‌شود که ضخامت بالای حاشیه‌های آن را فراموشی کنیم.

علاوه بر این، فروشگاه اپ استور و دنیایی از اپلیکیشن‌های جذاب و متنوع iPadOS که همواره برگ برنده محصولات اپل بوده است را نیز نباید از یاد برد.

به‌طور کلی اگر به دنبال یک تبلت ارزان قیمت و خوش‌ساخت برای تماشای ویدیو، انجام بازی‌های موبایل و مطالعه کتاب می‌گردید، باید بدانید که تنها گزینه غیر اندرویدی این لیست، یکی از بهترین آن‌هاست.

نظر شما در خصوص لیست بهترین تبلت های اقتصادی و ارزان قیمت بازار در سال 2023 چیست؟ به نظر شما جای کدام محصول در این لیست خالی است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*