میانگین سرعت اینترنت ایران در آخرین گزارش اسپید تست

سقوط ۲ پله‌ای میانگین سرعت اینترنت ایران در آخرین گزارش اسپید تست

Speedtest گزارش ماهانه خود برای وضعیت اینترنت را ارائه داد. به‌گزارش اسپید تست، سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران دوباره نزول پیدا کرده است.

اسپید تست، وب‌سایت مطرح تجزیه و تحلیل وضعیت اینترنت، آمار و ارقام ماهانه اینترنت موبایل و ثابت را به اشتراک گذاشته است. بنا به گزارش این وب‌سایت، امارات متحده عربی، قطر، نوروژ، کویت و دانمارک به ترتیب 5 کشور برتر در حوزه اینترنت موبایل طی ماه می بوده‌اند. در حوزه اینترنت ثابت خانگی هم سنگاپور، شیلی، امارات متحده عربی، چین و هنگ کنگ در این ماه به ترتیب در 5 جایگاه اول قرار گرفته‌اند. با وجود این، وضعیت سرعت اینترنت ایران در گزارش اخیر اسپید تست چگونه بوده است؟

رتبه‌بندی Speedtest برای اینترنت موبایل و ثابت جهان 

میانگین سرعت نت موبایل و ثابت جهان در آخرین گزارش Speedtest

اول از همه باید اشاره کرد که متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ماه مه 42.30 مگابیت بر ثانیه بوده و متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت 79.28 مگابیت بر ثانیه شده است. سرعت آپلود اینترنت موبایل و ثابت در این ماه هم به ترتیب 10.30 مگابیت بر ثانیه با تاخیر 28 میلی‌ثانیه و 35.54 مگابیت بر ثانیه با تاخیر 9 میلی‌ثانیه ارزیابی شده است.

طی ماه می امارات متحده عربی موفق به دستیابی به سرعت 181.79 مگابیت بر ثانیه و در نتیجه جایگاه اول اینترنت موبایل در سراسر جهان شد. ماه آوریل قطر در این جایگاه قرار داشت که حالا با سرعت 164.86 مگابیت بر ثانیه‌ای به جایگاه دوم بسنده کرده است. سنگاپور با ثبت سرعت 241.35 مگابیت بر ثانیه‌ای، در ماه می جایگاه اول لیست اینترنت ثابت را به خود اختصاص داد.

سرعت اینترنت ایران در جدیدترین گزارش اسپید تست

حالا ایران که در زمینه اینترنت با مسئله‌هایی جدی روبه‌رو است، در ماه می هم طبق گزارش اسپیدتست با افت سرعت اینترنت موبایل و ثابت مواجه شده است. ایران با سرعت 35.68 مگابیت بر ثانیه‌ای، دو پله به جایگاه 64 در لیست اینترنت موبایل نزول پیدا کرده و با سرعت 12.60 مگابیت بر ثانیه‌ای اینترنت ثابت، در جایگاه 146 قرار گرفته است که افتی یک پله‌ای در مقایسه با ماه آوریل برشمرده می‌شود.

میانگین سرعت نت موبایل و ثابت ایران در Speedtest

به‌طور دقیق‌تر، اسپید تست خبر از این می‌دهد که سرعت اینترنت موبایل در ایران به 35.68 مگابیت بر ثانیه رسیده است؛ افتی جزئی نسبت به سرعت 36.01 مگابیت بر ثانیه‌ای ثبت شده در ماه آوریل. سرعت آپلود 10.47 مگابیت بر ثانیه و تاخیر 29 میلی‌ثانیه، مولفه‌های دیگر اینترنت موبایل ایران در ماه می بوده‌اند. در همین حال، سرعت دانلود اینترنت ثابت کشور فقط 12.60 مگابیت بر ثانیه بوده و سرعت آپلود حتی به 3 مگابیت بر ثانیه نرسیده است.

اینترنت به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از دنیای جدید امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما کماکان وضعیت اینترنت در ایران نه‌تنها بهبود پیدا نمی‌کند، بلکه به‌شکل ملموسی آسیب‌پذیرتر می‌شود. در واقع کیفیت عمومی اینترنت کشورمان ایران از برخی کشورهای گمنام آفریقایی پایین‌تر است. از جمله این کشورها می‌توان به آنگولا، تانزانیا، گینه، موریتانی، لسوتو، صحرای غربی و حتی سیشل، کوچک‌ترین کشور قاره آفریقا اشاره کرد.

ایران در حوزه اینترنت به‌جز افت سرعت دانلود و آپلود، با فیلترینگ گسترده دست و پنجره نرم می‌کند؛ حتی بنا به بررسی‌های صورت گرفته، ایران رتبه دوم فیلترینگ اینترنت در جهان را دارد. به زبان ساده، مردم ایران برای دسترسی به اینترنت دردسرهای زیادی را می‌کشند؛ از موانع پیش روی دسترسی به پلتفرم‌های مطرح خارجی نظیر واتساپ و اینستاگرام تا حذف دوباره برنامه‌های کاربردی مثل تپسی، دیجی کالا، دیوار و آپ.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره سرعت اینترنت ایران و جدیدترین گزارش اسپید تست چیست؟