تردز اینستاگرام

در عرض چند ساعت 10 میلیون کاربر به شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز پیوستند!

توییتر تا چند ساعت پیش مهم‌ترین انتخاب کاربران به عنوان یک شبکه اجتماعی متن‌محور بود اما حالا اینستاگرام تردز – Threads توانسته در چند ساعت، به بیش از ۱۰ میلیون کاربر برسد و به یکی از ترسناک‌ترین رقبای توییتر تبدیل شود!

ایلان ماسک ماه‌ها است درگیر چالش‌های مختلف توییتر است و حالا باید با یک رقیب تازه‌نفس و به شدت قدرتمند دست و پنجه نرم کند. تردز، برنامه تازه‌ای است که یکی از زیرمجموعه‌های اینستاگرام است و توانسته در تنها چند ساعت، به ده میلیون کاربر برسد. این مورد را مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا اعلام کرده است.

تردز اینستاگرام غیرقابل توقف است!

بیشتر بخوانید:

صاحب اینستاگرام، شبکه اجتماعی Threads را برای رقابت با توییتر منتشر کرد

برنامه تردز همین امروز سرانجام منتشر شد و کاربران به سرعت به آن هجوم بردند. این برنامه که در یک روز به بزرگ‌ترین رقیب توییتر تبدیل شد، به کاربران اجازه می‌دهد متن‌هایی تا ۵۰۰ کاراکتر را با فالورها و دیگر کاربران تردز به اشتراک بگذارند. این برنامه در مقایسه با توییتر هیچ ویژگی قابل توجهی ندارد اما قابلیت اتصال به اینستاگرام و پشتیبانی توسط متا باعث شده تا این پلتفرم در چند ساعت به میلیون‌ها کاربر دست پیدا کند. هر لحظه کاربران این شبکه اجتماعی متن‌محور در حال افزایش است و احتمالا در هفته‌های آینده، این برنامه به یک تهدید بزرگ برای توییتر تبدیل شود.

تردز اینستاگرام

برنامه تردز اینستاگرام به سرعت در حال رشد است و این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک حتی بتواند از توییتر هم پیشی بگیرد!

آن طور که زاکربرگ اعلام کرده، برگ برنده این برنامه نوپا فضای دوستانه‌اش خواهد بود. البته اگر اتفاقی که برای توییتر افتاد برای برنامه تردز هم بیفتد، احتمالا شاهد از بین رفتن فضای دوستانه این شبکه اجتماعی باشیم. یکی از کاربران تردز به مارک زاکربرگ گرفت که هرکسی فکر می‌کند می‌تواند جایگزین توییتر شود. زاکربرگ در جواب این کاربر نوشت:

کمی زمان خواهد برد، با این حال فکر می‌کنم باید یک برنامه برای گفتگو با بیش از یک میلیارد نفر کاربر وجود داشته باشد.

ظاهرا مارک زاکربرگ امیدوار است تا در آینده کاربران اینستاگرام همگی سراغ استفاده از برنامه تردز بروند و این برنامه بتواند تاج و تخت شبکه‌های اجتماعی متن‌محور را از توییتر بگیرد.

این برنامه در حال حاضر در بیش از صد کشور جهان قابل دانلود و نصب است. ایران در لیست این کشورها نیست اما به لطف فیلترینگ گسترده، حالا اکثر کاربران ایرانی می‌توانند با فیلترشکن‌هایشان این برنامه را نصب و وارد آن شوند. البته پیش از نصب این برنامه بهتر است بدانید دغدغه‌هایی درباره اطلاعات کاربران در این برنامه وجود دارد اما اگر به اینستاگرام اعتماد کرده‌اید، احتمالا مشکلی برای نصب این برنامه نخواهید داشت. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند متا با استفاده از برنامه تردز اطلاعات مختلفی مانند اطلاعات سلامت فرد، اطلاعات مالی و دیتاهای مربوط به وبگردی او را جمع‌آوری خواهد کرد.

مارک زاکربرگ چه برنامه‌هایی برای تردز دارد؟

متا اعلام کرده است که در حال حاضر شاهد نسخه اولیه برنامه تردز هستیم و این شبکه اجتماعی در آینده پیشرفته‌تر خواهد شد. ظاهرا تیم توسعه این برنامه می‌خواهند هر آن چه کاربران در دنیای اینستاگرام دوست داشتند بردارند و به دنیای پست‌های متنی تردز بیاورند. به لطف پشتیبانی این برنامه از اینستاگرام و امکان استخراج مواردی مانند فالورها، بیو، تصویر پروفایل و … از اکانت اینستاگرام کاربر، شما می‌توانید بدون هیچ دردسری وارد این برنامه شوید و بدون نیاز به شروع کردن از صفر، پست‌هایتان را برای فالورهایتان منتشر کنید.

تردز مشکلات بیشماری دارد که باید سریعا حل شوند

اپلیکیشن جدید اینستاگرام هنوز به صورت کامل توسعه پیدا نکرده و کاربران در حال گزارش ایرادات آن هستند. برای مثال کاربرانی که نسخه توسعه‌دهندگان آپدیت iOS 17 را نصب کرده‌اند اعلام کرده‌اند که این برنامه بارها متوقف شده است. البته در نسخه پایدار آی او اس، کاربران مشکل بزرگی را گزارش نکرده‌اند.

اگر از مشکلات فنی که به زودی حل می‌شوند بگذریم،‌ به ایرادات مهم‌تر این برنامه می‌رسیم. تردز اینستاگرام در حال حاضر بیش از حد شلوغ به نظر می‌رسد و در فید شما پست‌های مختلفی دیده می‌شوند که نمی‌دانید دقیقا چرا این‌جا هستند!

تردز اینستاگرام

با این که برنامه تردز اینستاگرام به سرعت در حال جذب کاربران است اما این شبکه اجتماعی مشکلات بزرگی دارد که باید به سرعت از بین بروند.

برنامه جدید اینستاگرام در حال حاضر در بخش جستجو هم به شدت ضعیف عمل می‌کند و نمی‌تواند به گرد پای توییتر برسد.  برای مثال زمانی که در توییتر کلمه‌ای را جستجو می‌کردید، می‌توانستید تمام توییت‌هایی که آن کلمه در آن وجود داشت را ببینید اما حالا با سرچ یک کلمه فقط به اکانت‌های کاربران می‌رسید.

در هر حال فعلا این برنامه فقط و فقط به لطف کاربران بیشمار اینستاگرام در حال رشد است و اگر نتواند در آینده‌ای نزدیک ویژگی‌های کاربردی خود را بیشتر کند، احتمالا راهی برای رقابت با توییتر نداشته باشد.

نظر شما درباره برنامه تردز چیست؟ اگر این برنامه را نصب کرده‌اید، نظر خود را درباره قابلیت‌ها و رابط کاربری‌اش با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*