پشتیبانی گوگل بارد از زبان فارسی

بارد، چت بات هوش مصنوعی گوگل حالا از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند

گوگل همان‌طور که وعده داده بود، پشتیبانی بارد از زبان فارسی را فراهم کرد. حالا کاربران می‌توانند به زبان فارسی با هوش مصنوعی Bard صحبت کنند.

گوگل بهمن ماه گذشته در نتیجه موجی که چت جی پی تی شرکت OpenAI به وجود آورده بود، چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی خود با نام «بارد» (Bard) را به نمایش گذاشت. بارد در شروع باعث ضرر 100 میلیارد دلاری برای این شرکت شد و حتی تصمیم ناگهانی آن برای راه‌اندازی این چت بات خشم و نارضایتی کارمندان را به دنبال داشت. با این حال، گوگل همچنان روی توسعه بارد تمرکز دارد و در تلاش است با مایکروسافت هم‌پا شود که از چت جی پی تی برای موتور جستجوی بینگ بهره گرفته است. گوگل در جدیدترین به‌روزرسانی خود برای این چت بات، پشتیبانی از زبان‌های جدید از جمله فارسی را فراهم کرده است.

پشتیبانی هوش مصنوعی گوگل بارد از زبان فارسی

گوگل در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که حالا کاربران می‌توانند با این چت بات مبتنی بر AI به بیشتر از 40 زبان مختلف صحبت کنند. در بین این زبان‌های پشتیبانی شده توسط گوگل بارد، فارسی هم به چشم می‌خورد. گوگل پیش‌تر طی رویداد I/O 2023 در اردیبهشت گذشته وعده داده بود 40 زبان مختلف را به بارد می‌آورد که فارسی هم یکی از آن‌ها بود.

گفتنی است گوگل همچنین از طریق وبلاگ خود اظهار داشت که این چت بات مبتنی بر AI در مناطق بیشتری از جمله اروپا و برزیل در دسترس قرار می‌گیرد. پیش‌تر این غول فناوری آمریکایی برای راه‌اندازی این چت بات در اروپا برنامه داشت، ولی به خاطر نگرانی‌های مراجع اروپایی در زمینه حریم شخصی مجبور به تغییر برنامه‌های خود شد.

شما کاربران گجت نیوز تجربه خود از کار با گوگل بارد با زبان فارسی را به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*