انتشار اطلاعاتی از مقاومت گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج در برابر نفوذ آب

طبق برنامه اعلام شده ، کمپانی سامسونگ در روز بیست و یکم ماه فوریه ( دوم اسفند ) و با آغاز کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ ( MWC 2016 ) از پرچمداران جدیدش یعنی دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج رونمایی می‌کند. تاکنون شایعات بسیار زیادی در رابطه با این دو محصول شنیده‌ایم و روز به روز به شدت این شایعات افزوده می‌شود. یکی از شایعاتی که طی چند وقت اخیر دائما به آن‌ها اشاره شده مربوط به طراحی کاملا ضد آب این دو گوشی است. اما بر اساس تازه‌ترین گزارشات به دست آمده که ظاهرا هم صحت کاملی دارند، دو گوشی هوشمند گلکسیS7 و گلگسی S7 edge از استاندارد ضد آب که با کد اختصاصی IP نشان داده می‌شود بهره‌مند نبوده و تنها طراحی بدنه آن‌ها به نحوی مقاوم در برابر آب انجام می‌شود.

همانطور که در بالا گفته شد،  گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج سامسونگ به استاندارد ضد آب یا Waterproof مجهز نشده و تنها بدنه‌ آن‌ها از طراحی مقاوم در برابر نفوذ آب (Water-resistance) بهره‌مند می‌شود. بنابراین برخلاف محصولات برند سونی که تقریبا تنها برند تولید کننده گوشی و تبلتی محسوب می‌شود که با اطمینان خاطر محصولاتش را در زیر آب قرار داده و ضد آب بودن آن‌ها را ثابت می‌کند، پرچمداران جدید سامسونگ از استاندارد ضد آب با کد IP بهره‌مند نمی‌شوند. ظاهرا برخی از اجزای داخلی تشکیل دهنده دو گوشی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج نظیر میکروفون و زائده سیم کارت دستگاه به لیبل Waterproof مجهز خواهند شد و این موضوع نشان می‌دهد که بدنه اصلی این دو محصول به طور Waterproof طراحی نخواهد شد. اطلاعات مربوط به این قطعات داخلی به تازگی در سایت هندی Zauba منتشر شده است.

نام ماژول‌های ضدآب گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج که در وب سایت Zauba منتشر شده است را در تصاویر زیر مشاهده می کنید :

Waterproof-Samsung-Galaxy-S7-1 Waterproof-Samsung-Galaxy-S7-2

طبق اطلاعاتی که از سوی این سایت منتشر شده، گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ به صفحه نمایشی ۵٫۱ اینچی مجهز می‌شود و نمایشگر گوشی گلکسی اس ۷ اج هم ۵٫۵ اینچی خواهد بود. هر دو محصول از پنل نمایشگر Super AMOLED با وضوح تصویر QHD یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی بهره‌مند شده و از نظر سیستم روی چیپ (SoC) شامل دو نسخه متنوع خواهند بود. نسخه اول با تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام و نسخه دوم با تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ عرضه خواهد شد. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با پرچمداران سال ۲۰۱۶ سامسونگ باید تا روز بیست و یکم ماه جاری و آغاز کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ صبر کنیم.

منبع : phonearena