بازگشت هواوی به بازار موبایل

هواوی آماده بازگشت به بازار موبایل جهان است

عملکرد اخیر غول فناوری چینی از بازگشت هواوی به بازار موبایل جهان خبر می‌دهد و رونمایی از خانواده میت ۶۰ اولین قدم برای بازگشت این برند محسوب می‌شود.

هوآوی سه گوشی میت 60 را در دو هفته گذشته به بازار عرضه کرد که همه آنها از 5G پشتیبانی می‌کردند. اکنون منابع متعددی از چین ادعا می‌کنند که این اولین گام برای بازگشت هواوی به بازار موبایل جهان است. با این وجود جدول زمانی هواوی مبنی بر آغاز پایه‌گذاری و گسترش محصولات در خارج کشور هنوز در دسترس نیست.

با نگاهی گذرا به گذشته می‌بینیم که هواوی قبلاً 42 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند چین را در اختیار داشت، اما اکنون سهم آن کمتر از 10 درصد در بازار چین و 3 درصد در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند است که کاهش 6 برابری را نسبت به اواسط سال 2019 نشان می‌دهد.

هواوی در واقع قربانی جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده به‌شمار بود که حدود پنج سال پیش آغاز شد. در نتیجه، شرکت از دسترسی به اکثر فناوری‌های ایالات متحده منع شد، اما هواوی میت 60، میت 60 پرو و ​​میت 60 پرو پلاس با 5G و چیپست Kirin 9000S که بر اساس فرآیند فناوری 7 نانومتری ساخته شده بود، وارد بازار شدند و نوید بازگشت هواوی به بازار موبایل جهان را می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

گوشی تاشو هواوی میت X5، رقیب سرسخت گلکسی زد فولد 5 رونمایی شد

بازگشت هواوی به بازار موبایل جهان

این شرکت رسماً در مورد تراشه SoC اظهار نظری نکرد، اما گزارش‌های داخلی نشان می‌دهند که این تراشه کاملاً ساخت چین است و این موضوع سؤالات بیشتری را در مورد چگونگی کسب دانش شرکت‌های محلی برای گسترش چنین فرآیندهای پیچیده‌ای در مدت زمان کوتاه ایجاد می‌کند.

هواوی پیش‌بینی تولید سالانه خود را از 30 میلیون در ژانویه، به 38 میلیون افزایش داده که از این تعداد، 20 میلیون دستگاه قبلاً ارسال شده است و مدل‌های میت 60 پرو، 6 میلیون بیشتر یا یک سوم از سفارشات باقی مانده را به خود اختصاص خواهند داد.

گزارش‌هایی وجود دارد که براساس آنها به نظر می‌رسد این سری در خارج از چین تولید نشود، اما هواوی بیانیه‌ای رسمی در مورد آن ارائه نکرده است و فقط با انتشار نهایی جهانی و بازگشت هواوی به بازار موبایل می‌توان نتیجه را دید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*