واردات خودروهای کارکرده

آیا واردات خودروهای کارکرده کنسل شد؟

هنوز هم هیچ خبری از واردات خودروهای دست دوم خارجی نیست. همین ما را به این فکر انداخته که آیا آیا واردات خودروهای کارکرده کنسل شده است؟

در شرایطی که واردات اتومبیل‌های صفر به کشور در حال انجام است، اما طی چند ماه گذشته طرح واردات خودروهای کارکرده سر و صدای زیادی به پا کرده است. طرحی که حتی آئین نامه آن هم توسط سازمان ملی استاندارد منتشر شد و فهرستی از برندهای مجاز برای وارد کردن این اتومبیل‌های دست دوم نیز به‌نمایش عموم درآمد. اما در عمل هنوز چنین چیزی را نمی‌بینیم.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس معتقد است که در حال حاضر واردات اتومبیل‌های صفر به‌درستی انجام می‌شود، ولی واردات خودروهای دست دوم شکل درستی ندارد. به‌طوری که بسیاری از هموطنان بابت انحصاری شدن بازار خودروهای کارکرده خارجی و گرفتن مجوز واردات تنها از سوی چند شرکت وابسته به دولت نگران هستند.

بیشتر بخوانید:

شرایط و جزئیات آیین نامه واردات خودروهای دست دوم به صورت غیر رسمی اعلام شد

در شرایطی که اجرای این طرح بین نهادهای مختلف دولتی پاس کاری می‌شود، اما این نماینده مجلس می‌گوید که طرح واردات اتومبیل های کارکرده نیازی به تصویب در مجلس نخواهد داشت و مستقیما باید در بدنه دولت و وزارت صمت پیگیری و انجام شود.

تعلل در اجرای واردات خودروهای کارکرده جان مردم را به‌خطر میاندازد؟

واردات خودروهای کارکرده

در شرایطی که اغلب اتومبیل‌های ایرانی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و این می‌تواند جان سرنشینان آن‌ها را به‌خطر بیاندازد، وارد کردن خودروهای دست دوم خارجی از برندهای معتبر جهان می‌تواند التیامی برای این زخم بزرگ باشد. در واقع هر روزی که اجرای این طرح عقب بیافتد، شاهد افزایش سوانح رانندگی در سطح جاده‌های کشور با اتومبیل‌های غیراستانداردی هستیم که هموطنان به‌اجبار باید آن‌ها را بخرند.

در حالی این نماینده مجلس چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کند که چند هفته پیش یکی دیگر از نمایندگان ملت از ابلاغ شدن آئین نامه واردات خودروهای کارکرده طی یک دو هفته خبر داده بود. آئین نامه‌ای که هنوز جزئیات آن مشخص نیست و ما نمی‌دانیم که قرار است چه قوانینی را سر راه واردکنندگان بگذارد.

حالا این سوال برای همه پیش آمده که آیا واقعا طرح واردات خودرو دست دوم اجرایی خواهد شد یا آنکه دولت بی‌سروصدا به‌دنبال لغو کردن آن است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*