تویوتا لندکروز GR Sport ژنو قطر

تویوتا لندکروز جی آر اسپرت در نمایشگاه قطر + عکس

تویوتا لندکروز جی آر اسپرت جدید 2023 – Toyota Land Cruiser GR Sport یک شاسی بلند همه فن حریف است که هم در کویر و هم در مسیرهای شهری، چشم و گوش هر ژاپنی بازی را به خود معطوف می‌کند.

با معرفی تویوتا لندکروز سری 300، زمزمه‌هایی از مرگ این شاسی بلند ژاپنی به گوش می‌رسید؛ اما این خودرو در سومین سال از حیات خود با یک سورپرایز بزرگ به میدان آمد. این سورپرایز در «بزرگ‌ترین رویداد خودرویی خاورمیانه» یعنی «نمایشگاه خودرو ژنو 2023 در قطر» رخ داده است. در ادامه سعی می‌کنیم تا از تمام زوایا با این شاسی بلند اسپرت همراه شویم و زیر و بم آن را بررسی کنیم.

تغییرات و مشخصات فنی تویوتا لندکروز جی آر اسپرت

خودرو تویوتا لندکروز جی آر اسپرت ژنو قطر

تفاوت‌های این نسخه با مدل معمولی، از همان نمای جلویی شروع می‌شوند. در این قسمت شاهد یک سپر جدید با طرح «مشکی پیانویی» هستیم که به علامت “GR” و نشان “TOYOTA” مزین شده است. همچنین «ابرویی چراغ‌های جلو» هم تا روی سپر امتداد پیدا کرده‌اند و چهره خشن‌تری را به مخاطب عرضه می‌کنند. همین هندسه، روی هواکش‌های زیر چراغ هم به چشم می‌آید و فلسفه هجومی بودن، به شدت روی نمای جلویی تاثیر گذاشته است.

خودرو تویوتا لندکروز جی آر اسپرت ژنو قطر

از خطوط زیبا و مشکی روی کاپوت عبور می‌کنیم تا به نمای کناری برسیم. آینه‌ها و ستون‌های دو رنگ با رنگ زیبای مشکی، چشم‌نوازترین بخش در این نما هستند. کمی پایین‌تر، استیکرهای نوآورانه‌ای به چشم ما می‌آیند که به صورت همزمان، حس «آفرود و گشت و گذارهای شبانه» را به مخاطب می‌دهند.

از رینگ‌های 19 اینچی با رنگ مشکی و طرح 8 پره که با کالیپرهای قرمز مچ شده‌اند هم رد می‌شویم تا از عقب، به خدمت تویوتا لندکروز GR اسپرت 2023 برسیم!

خودرو تویوتا لندکروز جی آر اسپرت ژنو قطر

شل گیرهای قرمز و چراغ‌ خطرهای دودی، شاید تنها چیزی باشند که این خودرو را از مدل اصلی متمایز می‌کنند. پس طراحان دست به کار شدند تا با تغییرات جذاب در داخل کابین، ورق را برگردانند.

تویوتا لندکروز GR Sport ژنو قطر

اتاق و داشبورد تویوتا لندکروز جی آر اسپرت شاید در نگاه اول، چیز خاصی برای ارائه نداشته باشد، اما زمانی که کمی دقیق‌تر می‌شوید، همه چیز تغییر می‌کند. اول از همه، تودوزی و روکش‌های صندلی در این خودرو، با کابین تمام تویوتا لندکروز های جهان فرق دارد. موجی از ترکیب مشکی و قرمز در کابین تویوتا لندکروز GR اسپرت 2023 جریان دارد که هرکسی را مدهوش می‌کند. این تغییرات تا روی غربیلک فرمان هم امتداد پیدا کرده‌اند.

مشخصات فنی و موتور لندکروز GR اسپرت 2023 در نمایشگاه خودرو قطر

خودرو تویوتا لندکروز جی آر اسپرت ژنو قطر

به مانند نسخه معمولی، اینجا هم خبری از V8 نیست. موتور تویوتا لندکروز جی آر اسپرت همان پیشرانه معروف F33A-FTV است که یک موتور 6 سیلندر خورجینی توربو شارژ دیزلی با حجم 3.3 لیتر به حساب می‌آید. این پیشرانه در روز خوب خود می‌تواتند 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور را با گیربکس اتوماتیک 10 سرعته، به رگ‌های راننده تزریق کند؛ آن هم از طریق سیستم چهار چرخ محرک دائمی. درمورد امنیت تویوتا هم هیچ حرفی نداریم، پس سیستم‌های رانندگی خودکار که در این نسخه قرار دارند را هم فاکتور می‌گیریم.

در کنار این «غول خراب نشوی ژاپنی» می‌توانید دفلاک عقب و جلو، سیستم چهار چرخ محرک آفرودی (برای سرعت‌های خیلی کم)، سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع و نعمت اصلی تویوتا یعنی سیستم معروف E-KDSS را پیدا کنید.

تویوتا لندکروز GR Sport ژنو قطر

فعلا از قیمت تویوتا لندکروز GR اسپرت 2023 در نمایشگاه خودرو ژنو قطر هیچ خبری نداریم اما اگر طبق شواهد جلو برویم، تقریبا به عدد 120 هزار دلار می‌رسیم. همچنین در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا سایر اخبار نمایشگاه خودرو ژنو 2023 قطر را از طریق رسانه گجت نیوز دنبال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*