آپدیت گوگل سامسونگ

کپی کردن آپدیت های ۷ ساله گوگل هم سامسونگ را نجات نمی‌دهد!

با اعلام تصمیم گوگل برای آپدیت 7 ساله گوشی های پیکسل آینده، سلطه سامسونگ در این زمینه به خطر افتاده است. اما کره‌ای‌ها برای تغییر این وضعیت چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟

از چند سال پیش که سامسونگ سیاست‌های آپدیت و پشتیبانی گوشی های پرچمدار و میانرده پریمیوم خود را تغییر داد، هیچ برند دیگری در دنیای اندروید یارای رقابت با این غول کره‌ای را نداشته است. با این وجود، تسلط سامسونگ در این بخش اخیرا با عرضه گوشی‌های گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو به چالش کشیده شده است!

همزمان با عرضه این گوشی‌ها، گوگل تایید کرد که گوشی‌های Pixel در آینده از هفت سال بروزرسانی‌های اندروید و پشتیبانی نرم افزاری برخوردار خواهند شد. این در حالی‌ست که سامسونگ در حال حاضر گوشی‌های پرچمدار و برخی میانرده‌های پریمیوم خود را با تضمین چهار سال عرضه سیستم عامل اندروید و پنج سال انتشار آپدیت‌های امنیتی روانه بازار می‌کند.

صحبت‌هایی مبنی بر این که سامسونگ قصد دارد بازه پشتیبانی امنیتی از گوشی‌های خود را از پنج سال بالاتر ببرد به گوش می‌رسد. با این وجود به هیچ عنوان مشخص نیست که آیا کره‌ای‌ها تصمیم دارند فرمول گوگل را کپی کنند و تضمین پشتیبانی 8 ساله از محصولاتشان بدهند یا خیر!

آپدیت گوگل سامسونگ

در این خصوص البته عده‌ای معقتد هستند کپی کردن مستقیم سیاست‌های آپدیت گوگل نمی‌تواند آن‌طور که باید، گوشی‌های سامسونگ را به برتری چندانی برساند و این کمپانی باید راهکارهای دیگری را برای افزایش بازه پشتیبانی از محصولاتش انتخاب کند. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

سامسونگ نباید گوشی های تاشوی خود را با سیستم عامل قدیمی به بازار عرضه کند

گلکسی زد فولد 5

طبیعتا ارائه هفت سال پشتیبانی برای گوشی های سامسونگ، خبری فوق‌العاده برای صاحبان گوشی های این کمپانی به شمار می‌رود. با این وجود، حتی در این صورت هم یکی از ایرادات بزرگ گوشی های تاشوی این کمپانی پابرجا خواهد بود! مشکل اصلی این گوشی‌ها، رونمایی آن‌ها با نسخه‌ای قدیمی و کهنه از اندروید است که نزدیک به یک سال از عمر آن می‌گذرد!

برای تفهیم بهتر این موضوع، سال 2023 را در نظر بگیرید. سامسونگ امسال دو گوشی گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 را در اواخر ماه جولای عرضه کرد و گلکسی S23 FE را هم همزمان با رونمایی پرچمداران پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو معرفی نمود. در عین حال، گوشی‌های گوگل ضمن این که قیمت به‌مراتب پایین‌تری در مقایسه با Galaxy S23 FE داشتند، به سیستم عامل اندروید 14 هم مجهز بودند. این در حالی‌ست که هر سه گوشی Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 و Galaxy S3 FE به سیستم عامل اندروید 13 مجهز هستند.

سامسونگ باید آپدیت‌های اندروید را سریع‌تر برای گوشی‌هایش منتشر کند

آپدیت گوگل سامسونگ

پشتیبانی هفت ساله از گوشی‌های اندرویدی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو به معنای آن خواهد بود که این دو گوشی هفت سال دیگر قابلیت دریافت سیستم عامل‌های اندروید 21 را خواهند داشت! از سوی دیگر، در صورتی که سامسونگ این آپدیت های گوگل را کپی کند، اندروید 20 آخرین نسخه‌ای از اندروید خواهد بود که برای گوشی های تاشوی سال 2023 و Galaxy S23 FE منتشر خواهد شد!

البته سامسونگ به‌زودی ارتش گوشی های جدید خود مجهز به اندروید 14 را روانه بازار خواهد کرد. گل سرسبد محصولات این کمپانی نیز سری گلکسی اس 24 خواهد بود که بر اساس شایعات، در ماه ژانویه روانه بازار خواهد شد. با این وجود، گوشی های این کمپانی کره‌ای همواره در بخش آپدیت‌های اندروید، یک قدم عقب‌تر از گوگل هستند و به یک نسخه قدیمی‌تر از اندروید مجهز خواهند بود!

اگر سامسونگ سودای تسلط بر بازار گوشی های اندرویدی را دارد، باید برای این روند فکری کند و چاره‌ای برای آپدیت‌های اندروید بیندیشد.

کپی کردن سیاست‌های آپدیت گوگل، چاره کار سامسونگ نخواهد بود!

گلکسی اس 23 اولترا در برابر پیکسل 8

متاسفانه مشکل تجهیز گوشی های سامسونگ به سیستم عامل قدیمی‌تر، به این سادگی قابل حل نخواهد بود! به‌طور کلی برنامه عرضه گوشی های پرچمدار سامسونگ مدت‌هاست که بر عرضه این گوشی‌ها در نیمه دوم سال متمرکز است تا انتشار آن‌ها چندان نزدیک به آیفون های اپل نباشد!

با رونمایی از نسل جدید آیفون‌ها، این سری گوشی ها معمولا در ماه‌های سپتامبر تا دسامبر تمامی بازارهای جهانی را قبضه می‌کنند. بنابراین سامسونگ برای تضمین فروش پرچمدارانش، چاره‌ای جز رونمایی از آن‌ها در ماه ژانویه ندارد!

اما چاره کار چیست؟ نمی‌توان به‌طور دقیق، نسخه‌ای برای سامسونگ پیچید! با این حال، ارائه آپدیت‌های هفت ساله از سوی این کمپانی می‌تواند شروع مناسبی برای کم کردن فاصله با گوگل باشد! علاوه بر این، بهینه سازی قابلیت‌ها و کاربری رابط کاربری One UI هم مساله دیگری است که می‌تواند تا حدی به سامسونگ در این بخش کمک کند. اساسا قابلیت‌های اضافی و کاربردی One UI در برابر اندروید استوک، یکی از برگ‌های برنده گوشی های سامسونگ در برابر پیکسل‌هاست.

بنابراین سامسونگ می‌تواند با مانور بیشتر روی این مساله، تاثیر عقب بودن از حیث آپدیت‌های اندروید را تا حدودی خنثی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*