تویوتا کرولا 2023

تویوتا کرولا 2023، سدان محبوب ژاپنی با این مشخصات فنی و امکانات در ایران عرضه می‌شود

ایرانی‌ها برای حضور سدان محبوب ژاپنی ها در بازار کشور مشتاق و خوشحال هستند. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات تویوتا کرولا 2023 آشنا خواهیم شد.

اگر بعد از یک سال و اندی بالاخره خودروهای وارداتی به بازار کشورمان بیایند، می‌توان گفت یکی از بهترین وارداتی‌ها سدان محبوب ژاپنی‌ها یعنی تویوتا کرولا مدل 2023 است. خبر ورود این خودروی پرقدرت و پرطرفدار به بازار داخلی باعث خوشحالی ثروتمندان جامعه شد؛ چرا که هم‌اکنون می‌توانند به خواست خود که سواری گرفتن از ماشین‌های لوکس و باکیفیت است برسند.

بررسی تویوتا کرولا 2023 به عنوان گزینه واردات

چیزی تا عرضه رسمی تویوتا کرولا 2023 به بازار کشورمان نمانده و به‌زودی شاهد یکه‌تازی‌های این سدان معروف در خیابان‌ها خواهیم بود. البته باید توجه داشت که کرولای در نظر گرفته شده برای ایرانی‌ها مدل صندوق‌دار با پیشرانه‌ای ضعیف است؛ ولی به‌نظر می‌رسد مشتریان برای همین مدل هم سر و دست می‌شکنند.

نزدیک به هشت دهه می‌شود که تویوتا در حال انجام رسالت خود به‌عنوان یک خودروساز مشهور است و امروزه بین تمامی شرکت‌های تولیدکننده لقب بزرگترین خودروساز دنیا را نصیب خود کرده است؛ البته از نظر تعداد خودروهای عرضه شده. تویوتا در حال حاضر سالانه حدود 17 میلیون دستگاه ماشین تولید و راهی بازارهای جهانی می‌کند و به‌طور میانگین در تمامی کلاس‌های بدنه، حرفی برای گفتن و محصولی برای عرضه دارد.

تویوتا کرولا 2023

با بررسی آمار و داده‌های شرکت تویوتا به این نتیجه می‌رسیم که می‌توان با قطعیت در خصوص تمامی مدل‌های آن صحبت کرد و از آنها تمجید نمود. هر یک از محصولات این خودروساز ژاپنی شایسته بررسی و مورد نقد واقع شدن است و رقیبی سرسخت برای تمام خودروسازان بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

سال 1966 نقطه عطفی برای تویوتا به‌حساب می‌آید؛ چرا که نخستین کرولا در آن سال پا به عرصه وجود نهاد و در حال حاضر کرولا پرفروش ترین سری خودرو در دنیا است. در این شش دهه‌ای که تویوتا اقدام به تولید این خودروی سدان جذاب کرده، دوازده نسل متولد شده که همگی محبوب دل مشتریان بوده‌اند.

در ایران برای اولین بار در دهه 70 شمسی بود که کرولا با نسل‌های شش و هفت آمد. تمامی خریداران این خودرو از خرید خود راضی بودند و خاطره خوبی از چنین محصول باکیفیت و جذابی دارند. نسل 12 کرولا همچنان محبوب و پرطرفدار است و در سه تیپ بدنه سدان، هاچ بک و تورینگ عرضه شده است.

کرولا 2023 مجهز به سه نوع پیشرانه بنزینی، دیزلی و هیبرید است و در کشورهای ژاپن، برزیل، تایوان، تایلند، ترکیه، آمریکا، انگلیس و چین مونتاژ می‌شود. طبق شواهد و قرائن موجود به‌نظر می‌رسد کرولای مونتاژی توسط ترکیه یا چین به بازار کشورمان راه یابند. اطلاعات تکمیلی در این باره به‌روزرسانی خواهد شد.

تویوتا کرولا 2023

طراحی ظاهری

شاید اگر به نسل‌های پیشین کرولا نگاه کنید، خصوصاً نسل شش و هفت که در ایران حضور داشتند، به این نتیجه برسیم که آخرین نسل از این سدان معروف ژاپنی چهره اسپرت و جوان‌پسندتری دارد. جلوپنجره‌ای که در مدل‌های قبلی وجود داشت حالا حذف شده و به‌جای آن مجرای عبور هوا تعبیه شده است.

هارمونی و نظمی که بین چراغ‌های جلو و عقب مدل هاچ بک تویوتا کرولا وجود دارد، جلوه جذاب و جالب توجهی به این خودرو بخشیده و نمای بیرونی را زیباتر کرده است. البته در کلاس بدنه سدان، وضعیت چراغ‌ها متفاوت بوده و حالت تیز و مثلثی دارند. به‌عبارت دیگر طراحی چراغ‌ها در کرولای سدان همچون الگوی سایر خودروهای ژاپنی است. کاپوت کوتاه و سپری که گرد شده به کرولا کمک کرده تا مانورپذیری بهتری از آن سراغ داشته باشیم.

ژاپنی‌ها تصمیم گرفته‌اند نمای جانبی را ساده طراحی کنند؛ چرا که نه خبری از خطوط زاویه‌دار است و نه خبری از حجم‌دهی‌های خاص و عضلانی! شیب سقف تا قسمت صندوق رسیده و چشم‌نوازی خوبی دارد. رینگ‌های این ماشین لوکس 16 تا 18 اینچ هستند و آینه بغل با بدنه یک‌رنگ دارند.

و اما در نمای پشتی، ژاپنی‌ها کمی کم‌کاری کرده‌اند. چراغ‌های عقب جذابیت خاصی ندارند و نشان می‌دهد که مدل سدان و هاچ بک در این بخش چه تفاوت‌های زیادی دارند. تویوتا کرولا 2023 سدان شباهت‌هایی نیز با تویوتا کمری دارد و اگر حجم‌های بدنه در محل نصب پلاک را در نظر بگیریم، شباهت‌ها بیشتر هم خواهند شد. المان‌های پلاستیکی سپر عقب تداعی‌گر خودرویی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه هستند.

تویوتا کرولا 2023

به‌طور کلی نمای ظاهری کرولا سدان در قیاس با طراحی ظاهری خودروهای چینی برتری محسوسی دارد. هارمونی و نظم میان المان‌های مختلف این خودرو القاکننده حس خوب و رضایت‌بخش به مخاطب است. در پایان باید گفت طول، عرض و ارتفاع سدان مورد بحث به‌ترتیب 4635 میلی‌متر، 1780 میلی‌متر و 1455 میلی‌متر است و فاصله محوری نیز 2700 میلی‌متر اندازه‌گیری شده است.

نگاهی به کابین تویوتا کرولا جدید

یکی از نقاط قوت یا ضعف هر خودرویی کابین آن است. برای تویوتا کرولا مدل 2023 که قرار است به‌زودی پایش به خیابان‌های ایران باز شود، مانیتور لمسی 8 اینچی ارائه خواهد شد. اغلب مدل‌هایی که برای آن عرضه شده از فقدان کلاستر دیجیتال پشت فرمان رنج می‌برند. سایر المان‌های موجود در کابین ساده و به دور از هر گونه تکلف هستند.

ژاپنی‌ها روی داشبورد یک نمایشگر ایستاده تعبیه کرده و با فرمان مدور، دسته دنده پلاستیکی و متریال سخت و پلاستیکی روی داشبورد حس خوشایندی به مشتری نداده‌اند. لازم به ذکر است که مدل‌های عرضه شده در اروپا و آمریکا مجهز به پنل دیجیتال هستند و همان‌طور که انتظار می‌رود چنین آپشنی برای بازار ایران قفل خواهد بود.

اگر دارای یک خانواده چهار نفره بالغ هستید بابت فضای سرنشینان خیالتان راحت باشد؛ چرا که با وجود فاصله محوری 2700 میلی‌متری نباید مشکلی از این نظر وجود داشته باشد. صندلی‌های جلو ارگونومی راحت و ساده‌ای دارند و در عقب نشیمن‌گاه صاف و تخته‌ای خواهد بود. در کل با فضای داخلی کم‌هیجانی طرف هستیم! صندوق عقب 471 لیتر ظرفیت دارد و اگر صندلی‌های جمع‌شونده را در نظر نگیریم، 1600 لیتر فضا در اختیارتان قرار می‌گیرد که فوق‌العاده است!

تویوتا کرولا 2023

مشخصات فنی تویوتا Corolla 2023

تا آنجا که می‌دانیم شرکت تویوتا قرار است نسخه 2023 کرولا را با پیشرانه 1.2 لیتری راهی بازار کشورمان کند. این موتور می‌تواند در بهترین حالت حدود 116 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه سدان فوق از طریق یک گیربکس ضریب متغیر یا سی وی تی اتومات به محور جلو منتقل خواهد شد.

میانگین شتاب صفر تا صد این خودرو بین 13 تا 14 ثانیه است و در هر صد کیلومتر مسافتی که با آن طی می‌کنید حدود 7 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. با کرولا می‌توان در جاده‌های ایران تا سقف سرعت 180 کیلومتر بر ساعت رانندگی کرد.

سدان محبوب ژاپنی‌ها در بازارهای جهانی با پیشرانه 1.8 لیتری هیبرید عرضه می‌شود و می‌تواند حداکثر 134 اسب بخار قدرت و 212 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. کرولا هیبرید با جعبه دنده CVT و میانگین سوخت 5 لیتر در هر صد کیلومتر راهی بازارها می‌شود و شتاب صفر تا صد آن 9 ثانیه برآورد شده است. حتی در بازارهای جهانی نسخه دو دیفرانسیل این سدان نیز عرضه شده است.

قیمت و سخن پایانی

تویوتا کرولا 2023

متاسفانه راجع به آپشن‌های رفاهی و امکانات کرولا اطلاعاتی در دست نداریم و به همین دلیل نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن تعیین کرد. در کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌توان تویوتا کرولا 2023 را با موتور 1.2 لیتری توربو دنده اتومات تا سقف 18 الی 19 هزار دلار خریداری کرد.

علاوه بر قیمت فوق، قیمت کرولا هیبرید که شوربختانه به بازار ما نخواهد آمد حدود 23 هزار دلار است. با این اوصاف می‌توان به این جمع‌بندی رسید که سدان پرطرفدار کشور با قیمت تقریبی یک میلیارد و 800 میلیون تومان عرضه خواهد شد. امیدواریم که یکی دیگر از گزینه‌های وارداتی به کشور سدان‌های جذاب دیگری نظیر مزدا 3 باشد تا فضای رقابتی افزایش یابد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*