کم مصرف ترین خودروهای جهان

12 مورد از کم مصرف ترین خودروهای ساخته شده در جهان

در ادامه تعدادی از کم مصرف ترین خودروهای جهان را بررسی می‌کنیم که به لطف پیشرانه‌های هیبریدی خود، رکوردهایی باورنکردنی را ثبت کرده‌اند.

بهینه سازی مصرف سوخت، یکی از کلیدی‌ترین مسائل روز در طراحی خودروها به شمار می‌رود و خودروسازان توجه بسیار ویژه‌ای به آن دارند. امروزه شاهد تغییرات مهندسی جالبی مانند استفاده از موتورهای چهار سیلندر مجهز به توربو شارژ در اتومبیل های چهار سیلندر یا موتورهای سه سیلندر توسط کمپانی‌های نظیر نیسان هستیم که همگی با هدف کاهش مصرف سوخت خودروها انجام شده‌اند.

البته هنوز اتومبیل‌های شاسی بلند و پیکاپ گردن کلفتی در بازار هستند که مصرف سوخت بسیار بالایی دارند؛ اما تعداد آن‌ها روز به روز در حال کاهش است و مصرف سوخت کمتر از 8 لیتر در هر صد کیلومتر در حال تبدیل شدن به یک استاندارد در ساخت خودروهای شاسی بلند است.

در این بین، ظهور فناوری‌های شگفت‌انگیز مثل موتورهای هیبریدی هم تاثیر بسزایی در پیشرفت صنعت خودروسازی در زمینه مصرف سوخت بهینه‌تر داشته و توانسته‌اند به‌سادگی مصرف سوخت اتومبیل‌ها را به کمتر از 5 لیتر در هر صد کیلومتر برسانند! همچنین خودروهای برقی هم اکنون به پختگی کاملی رسیده و قادرند مسافت‌هایی طولانی را بدون مصرف حتی یک قطره بنزین طی کنند.

در ادامه این متن سعی داریم نگاهی داشته باشیم به تعدادی از کم مصرف ترین خودروهای دنیا. طبیعتا خودروهای الکتریکی به دلیل عدم مصرف سوخت‌های فسیلی نباید در این لیست حضور داشته باشند. با این وجود، تعدادی از اتومبیل‌های حاضر در این لیست، خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی هستند! برای سنجش مصرف انرژی این خودروها، از معادل لیتر بر صد کیلومتر مصرف انرژی الکتریکی آن‌ها استفاده می‌شود. این واحد، توان پیمایش یک خودرو به ازای هر 33.7 کیلووات انرژی الکتریکی را اندازه می‌گیرد. به‌عنوان مثال اگر میزان مصرف انرژی یک خودروی الکتریکی 120 واحد معادل باشد، یعنی خودروی مورد بحث به‌ازای هر 33.7 کیلووات انرژی باتری، مسافتی 120 کیلومتری را طی خواهد کرد.

کم مصرف ترین خودروهای جهان را بشناسید

همان‌طور که انتظار می‌رود اکثر محصولات حاضر در این لیست، خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی هستند. با این وجود، تعدادی از این خودروها نیز محصولات هیبریدی معمولی هستند که راندمان فوق‌العاده بالایی دارند.

فورد سی مکس انرژی 2013 – 2015 و فورد فیوژن انرژی 2013 – 2015

فورد سی مکس انرژی

بین سال‌های 2013 تا 2015، کمپانی فورد دو خودروی فوق‌العاده C-Max Energi و Fusion Energi را روی خط تولید داشت که هر دو از پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی در کنار موتورهای احتراق داخلی بسیار بهینه استفاده می‌کردند.

مدل فیوژن انرژی قادر به ارائه 141 واحد مصرف انرژی روی باتری بود و مصرف آن در حالت هیبریدی 6.19 لیتر در هر صد کیلومتر بود. مدل سی مکس انرژی هم اعداد و ارقامی مشابه را به نام خود ثبت کرده است. البته مصرف سوحت دقیق این خودرو بسته به نوع مصرف ممکن است متفاوت باشد. با این وجود، میزان مصرف انرژی میانگین این دو خودرو حدود 4.61 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد می‌شود.

مدل‌های هیبریدی این دو خودرو همچنین مسافت پیمایش بسیار ایده‌آلی را ارائه داده و قادرند با هر بار شارژ کامل باتری و یک باک پر، مسافتی 885 کیلومتری را طی کنند. لازم به ذکر است که این دو خودرو از پیشرانه‌ای مشابه استفاده می‌کنند. بنابراین طبیعی است که مصرف سوخت آن‌ها یکسان باشد!

متاسفانه فورد ساخت هر دوی این خودروها را مثل بسیاری سدان‌ها و هاچبک‌های دیگر با هدف تمرکز بیشتر روی شاسی بلندها و وانت‌ها متوقف کرده است. در این میان، سری موستانگ استثنا هستند و هنوز توسط این کمپانی ریشه‌دار آمریکایی تولید می‌شوند! البته با توجه به گرایش فراوان رانندگان و خودروسازان به اتومبیل‌های کم مصرف، هیچ بعید نیست که به‌زودی شاهد عرضه مجدد این خودروها یا مدل‌های بهینه‌سازی شده‌شان باشیم!

هوندا اینسایت 2022 و تویوتا کمری هیبریدی 2022

کمری هیبرید 2022

هوندا و تویوتا خصوصا در بخش خودروهای سدان، رقبایی دیرینه به شمار می‌روند. با این حال، در بخش مصرف سوخت، بر خلاف همیشه که شاهد نبرد تویوتا کمری با هوندا آکورد هستیم، نمایندگان اصلی این دو کمپانی مدل‌های Camry Hybrid و Insight هستند که به‌ترتیب مدل های 2023 و 2022 آن‌ها مصرف سوخت یکسانی دارند!

مصرف سوخت هر دوی این خودروها 4.52 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. تویوتا، میزان مصرف کمری هیبرید را در شهر 4.61 و در بزرگراه 4.43 لیتر در هر صد کیلومتر توصیف کرده؛ در حالی که اینسایت، در شهر مصرفی 4.27 لیتری و در جاده 4.8 لیتر در صد کیلومتر است.

متاسفانه هوندا از ابتدای سال 2023، تولید مدل Insight را متوقف کرد و پرچم خودروهای سدان خود ا به دست Accord سپرد. با این وجود، در آن زمان، منتقدین از مصرف سوخت فوق‌العاده، کابین پرامکانات و رانندگی باکیفیت مدل اینسایت تعریف کرده و آن را محصولی در کلاس جهانی توصیف کرده بودند. در عین حال، تصمیم هوندا برای الکتریکی کردن تمامی محصولاتش باعث شد که در اختیار داشتن یک سدان هیبریدی توجیه چندانی نداشته باشد!

از سوی دیگر، کمری هیبرید همچنان محصول بسیار محبوبی در میان رانندگان بوده و یکی از قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا هم به شمار می‌رود.  مدل 2023-2034 این خودرو مشابه دیگر مدل‌ها همان سطح اطمینان و امنیت را ارائه داده و با ارائه یک کابین جذاب در کنار رانندگی باکیفیت و مصرف سوخت باورنکردنی مسیر سایر کمری‌های قبل از خود را طی می‌کند!

هوندا اینسایت 2000

کم مصرف ترین خودروهای جهان

پیش از این که نبرد رو در روی تویوتا و هوندا آغاز شود، هوندا اینسایت محصولی منحصربفرد در بازار به شمار می‌رفت. مدل 2000 این خودرو در آن زمان با مصرف شهری 4.8 لیتر و جاده‌ای 3.85 لیتر در هر صد کیلومتر یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان به شمار می‌رفت. با وجود این که Insight 2000 پس از تویوتا پریوس روانه بازار شد، اما نخستین خودروی هیبریدی بود که در بسیاری بازارهای جهان منجمله آمریکا عرضه می‌شد.

این اتومبیل از یک موتور یک لیتری سه سیلندر در کنار یک پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد و قادر بود ظرف 10.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین مد کروز این خودرو در بزرگراه‌ها عملکردی بسیار خوب داشت و چرخ عقب که بخشی از آن پوشیده شده بود، ظاهری آینده‌نگرانه به آن بخشیده بود.

همان‌طور که اشاره شد، تولید خودروهای Insight در سال 2019 به پایان رسید و پس از آن، مدل‌های Civic و Accord به پرچمداران خودروهای هیبریدی هوندا تبدیل شدند. یکی از دلایل اصلی این امر آن بود که سری اینسایت اساسا بر پایه محصولات سیویک ساخته شده بودند؛ بنابراین منطقی بود که منابع هوندا تنها به توسعه یکی از این دو خودرو اختصاص پیدا کند!

کادیلاک ای ال آر 2014 – 2014 Caddilac ELR

کادیلاک ELR

مدل 2014 و 2015 کادیلاک ELR یکی از نخستین محصولات پلاگین هیبریدی Cadillac بود که مصرف ترکیبی 4.31 لیتر در هر صد کیلومتر را ارائه می‌کرد. این عدد متشکل از مصرف 4.35 لیتری در شهر و 4.27 لیتری در هر صد کیلومتر در جاده بود.

متاسفانه کادیلاک تنها موفق به فروش 1310 دستگاه از این خودرو شد. علیرغم این شکست تجاری، مدل ELR 2015 یکی از کم مصرف ترین اتومبیل‌هایی‌ست که این خودروساز آمریکایی ساخته است.

این خودرو به‌طور کلی محصول خوبی بود. قیمت آن، حدودا دو برابر شورلت ولت بود که دیگر اتومبیل کم مصرف جنرال موتورز در آن زمان به شمار می‌رفت. ELR همچنین قدرتی 157 اسب بخاری داشت و ضمن ارائه طراحی چشم‌نواز و کابین جذاب، رانندگی باکیفیتی هم ارائه می‌کرد. این اتومبیل یکی از معدود خودروهای هیبریدی زمان خود بود که ظاهری شبیه به اتومبیل‌های معمولی داشت و ماهیت الکتریکی آن از ظاهرش قابل تشخیص نبود!

تولید کادیلاک ای ال آر پس از سال 2016 متوقف شد. دلیل این امر بیش از هرچیز قیمت 37 هزار دلاری آن بود؛ چرا که جنرال موتورز در آن زمان همین اتومبیل پلاگین هیبریدی دیفرانسیل جلو را تحت برند شورلت با قیمت پایین‌تری به دست مشتریان می‌رساند!

در آن زمان، مردم از این اتومبیل کادیلاک استقبال چندانی نکردند؛ بنابراین ELR را باید محصولی مناسب دانست که در زمانی نامناسب و با قیمتی بیش از حد بالا به بازار عرضه شده بود. اکنون البته با فراگیر شدن خودروهای الکتریکی امید می‌رود که شاهد بازگشت این محصول با پیشرانه‌ای جذاب‌تر باشیم.

هیوندای آیونیک 2022 – 2022 Hyundai Ioniq

هیوندای ایونیک

هیوندای آیونیک 2022 اتومبیلی هیبریدی است که کاملا تحت سایه مدل‌های تمام الکتریکی آیونیک 5 و آیونیک 6 هیوندای قرار گرفته است. مصرف سوخت این اتومبیل در شهر برابر با 4.35 لیتر در هر صد کیلومتر و در جاده برابر با 4.12 لیتر است که مصرف متوسط 4.27 لیتری را برای آن به ارمغان می‌آورد.

در این میان، تریم Blue از این خودروی  قادر است میزان مصرف سوخت را به عدد فوق‌العاده 3.98 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش دهد!

Iqoniq 2022 به‌طور کلی خودروی بسیار خوبی به شمار می‌رود که قادر است بدون دردسر شتاب‌گیری سریعی داشته باشد و به سرعت بالایی برسد. این اتومبیل طراحی جذابی داشته و امکانات خوبی را درون کابین تعبیه کرده است. علاوه بر این، تکنولوژی‌های به کار رفته در آن نیز قابل قبول ارزیابی شده و فضای داخلی نیز مناسب است. در کنار این موارد، مسافت پیمایش بیش از 1100 کیلومتری، دیگر قابلیت چشمگیر این خودرو به شمار می‌رود.

البته می‌شد حدس زد که هیوندای قصد دارد سری هبیریدی Ioniq را بازنشسته کرده و علاقمندانش را به خرید مدل‌های Ioniq 5 و Ioniq 6 که از تجهیزات پیشرفته‌تری بهره برده و از پیشرانه‌های تمام الکتریکی بهره می‌برند، ترغیب کند. این اتفاق در سال 2023 افتاد و مدل‌های هیبریدی آیونیک از خط تولید خارج شدند.

در عین حال، نام Ioniq 2022 در تاریخ صنعت خودروسازی به‌عنوان یکی از اتومبیل‌هایی که مصرف سوخت کمتر از 5 لیتر در هر صد کیلومتر دارند، باقی خواهد ماند.

تویوتا پریوس 2022 – 2022 Toyota Prius

کم مصرف ترین خودروهای جهان

لیست کم مصرف ترین خودروهای جهان بدون شک بدون حضور تویوتا پریوس ناقص است! مدل 2022 این خودرو، اتومبیلی فوق‌العاده بهینه است که در شهر و جاده به ترتیب مصرفی 4 و 4.43 لیتری در هر صد کیلومتر دارد تا میزان مصرف متوسط آن به 4.2 برسد. تویوتا همچنین در سال 2024 این ارقام را بهبود بخشیده و مصرف سوخت Prius را به 4.12 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش داد.

الیته مدلی پلاگین هیبریدی از این اتومبیل هم با مصرف بسیار بهتر به بازار عرضه شده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

از حیث عملکرد و طراحی ظاهری، سری پریوس در طول سال‌های گذشته با پیشرفت‌های چشمگیری روبرو شده است. این محصولات امروزه قدرتمندتر و زیباتر از گذشته هستند و قادرند ظرف تنها 7.7 ثانیه از سرعت صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسند که بسیار بهتر از قبل به شمار می‌رود.

اکثر منتقدین طراحی تکنولوژی محور و رانندگی راحت آن را تحسین کرده‌اند؛ هرچند که صدای بیش از اندازه در جاده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ایرادات این اتومبیل برشمرده شده است. بنابراین اگر به دنبال یک سدان با مصرف سوخت کمتر از 5 لیتر در هر صد کیلومتر باشید بعید است محصولی بهتر از پریوس 2022 و 2024 پیدا کنید.

تویوتا قدیمی‌ترین سازنده خودروهای هیبریدی در جهان به شمار می‌رود. بنابراین طبیعی است که نبض این بازار را در اختیار داشته باشد. تلاش‌های این برند ژاپنی در طول سال‌های گذشته باعث شده که امروز خودروهای هیبریدی کم مصرف، سریع و پرقدرتی در اختیار داشته باشیم که باعث بازنشسته شدن اتومبیل‌های بنزینی شده‌اند. پریوس، آغازگر این مسیر درخشان تویوتا بود و همچنان با قدرت در این مسیر به جلو در حرکت است!

تویوتا پریوس پلاگین 2012 – 2015

تویوتا پریوس

مدل پلاگین هیبرید تویوتا پریوس 2012 تا 2015 هم دیگر شاهکار ژاپنی‌ها در ساخت اتومبیل‌های فوق‌العاده کم مصرف به شمار می‌رود! این خودرو مصرف متوسط 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر داشت که برای زمان خود شگفت‌انگیز به شمار می‌رفت.

پریوس در زمان روانه بازار شد که خودروهای هیبریدی هنوز چندان جذاب به شمار نمی‌رفتند. در آن زمان، ظاهر تخم مرغی شکل و موتور ضعیف اما بسیار بهینه آن، پدیده‌ای جدید برای رانندگان به شمار می‌رفت! شتابگیری این خودرو از صفر تا 96 کیلومتر در 9.9 ثانیه رخ می‌داد که اصلا عدد خوبی به شمار نمی‌رفت!

با این وجود، کابین بسیار جادار و رانندگی راحت و لذت بخش همیشگی تویوتا، در کنار مصرف سوخت بی‌رقیب این خودرو، مهم‌ترین برگ‌های برنده پریوس در بازار آن زمان به شمار می‌رفت. این مسیر البته تا به امروز ادامه یافته؛ به‌طوری که خودروهای هیبریدی نه تنها ضعیف‌تر از مدل‌های درون سوز نیستند؛ بلکه بعضا عملکردی قدرتمندتر و سریعتر هم ارائه می‌کنند.

با وجود این که تا کنون پنج نسل از سری Prius روانه بازار شده، اما نسل سوم آن را باید بهینه‌ترین مدل در میان خودروهای پلاگین هیبریدی تویوتا دانست. البته مدل‌های جدید پریوس مصرف بنزین بسیار پایین‌تری دارند؛ اما تاثیر شگرف نسل‌های قبلی بر صنعت خودروسازی قابل انکار نخواهند بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای هیبریدی جهان در سال ۲۰۲۳

هیوندای آیونیک بلو 2020 – 2022 Hyundai Ioniq Blue

کم مصرف ترین خودروهای جهان

تریم Blue از مدل 2020 هیوندای آیونیک هم یکی دیگر از کم مصرف ترین خودروهای جهان است که در شهر و جاده به‌ترتیب مصرف سوختی 4.12 و 3.98 لیتری داشته و متوسط مصرفی 4 لیتری را در هر صد کیلومتر ارائه می‌کند. این مصرف سوخت در شرایطی رقم خورده که سایر تریم‌های این خودرو مصرفی حداکثر 4.28 لیتری را در هر صد کیلومتر ارائه می‌کنند.

Ioniq Blue همچنین خودرویی کاملا معقول و منطقی به شمار می‌رفت که سرعتش در مقایسه با سایر اتومبیل‌های هم‌رده، اندکی پایین‌تر بود؛ اما برای یک خودروی هیبریدی قابل قبول به شمار می‌رفت. از طرفی اما مصرف سوخت 4 لیتری آن در هر صد کیلومتر باعث ارائه مسافت پیمایشی غیرقابل رقابت برای آن می‌شد و همین مساله محبوبیت فراوانی را برای آیونیک بلو به ارمغان آورده بود.

جالب اینجاست که پس از بازنشسته شدن سری هیبریدی Ioniq مشخص شد که علیرغم تمامی پیشرفت‌های مدل 2022، مدل 2022 این خودرو محصول محبوب‌تری بوده و فروش بیشتری را تجربه کرده است! شاید همین افت فروش مدل 2022 نسبت به 2020 باعث بازنشستگی این سری خودروها شده بود.

در عین حال، Ioniq Blue 2020 اتومبیلی مطمئن به شمار می‌رود که چندان سریع و اسپرت نیست؛ اما بی‌نهایت بهینه بوده و مصرف پایینی دارد.

شورلت ولت 2013 – 2023 Chevrolet Volt

شورلت ولت

در نگاه اول به نظر می‌رسد شورلت ولت نباید جایی در لیست کم مصرف ترین خودروهای جهان داشته باشد؛ چرا که مصرف ترکیبی این خودرو چیزی حدود 6.35 لیتر در صد کیلومتر بوده که با استانداردهای امروز، چندان شگفت‌انگیز نیست. با این وجود برخی افراد از رقم‌های باورنکردنی مصرف سوخت مانند 3.2 لیتر یا حتی 2.35 لیتر برای این محصول خبر داده‌اند که آن را به یک بنچمارک استثنایی در صنعت خودرو تبدیل می‌کند!

همان‌طور که اشاره شد، Chevrolet Volt دلیل اصلی عدم موفقیت Cadillac ELR بود! این دو خودرو اساسا از یک پلتفرم واحد بهره می‌بردند و پیشرانه‌ای تقریبا مشابه هم داشتند. با این وجود، قیمت 34 هزار دلاری ولت باعث شد کادیلاک ای ال آر با قیمت 70 هزار دلاری بسیار گران به نظر رسیده و مورد استقبال واقع نشود.

شورلت ولت یک سدان جمع و جور بود که می‌توانست ظرف 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96.6 کیلومتر بر ساعت برسد و از این حیث، سریعتر از تویوتا پریوس باشد.

سری ولت در سال 2019 بازنشسته شد. دلیل این اتفاق، مثل بسیاری محصولات دیگر این لیست، تمایل خودروسازان به الکتریکی کردن بیشتر محصولات خود و گرایش به پیشرانه‌های تمام الکتریکی بوده است. از سوی دیگر، مردم در سال‌های اخیر به خودروهای شاسی بلند تمایل بیشتری نشان می‌دهند؛ بنابراین خودروسازان نیز به‌ناچار محصولات دیگر کلاس‌های خود را محدود کرده و به این دسته اتومبیل‌ها متمایل شده‌اند.

بی ام و آی 3 آر ای ایکس 2014 – 2014 BMW i3 REx

کم مصرف ترین خودروهای جهان

بی ام و آی 3 آر ای ایکس خودروی عجیب و غریبی است. مصرف سوخت ترکیبی این اتومبیل جمع و جور 6.03 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. با این وجود، نکته شگفت‌انگیز پیرامون آن، مسافت پیمایش 112 کیلومتری صرفا روی موتور الکتریکی بود که بالاتر از هر خودروی پلاگین هیبریدی در تمامی دوران‌هاست!

در نتیجه این قابلیت شگفت‌انگیز، مصرف سوختی حدودا 2.1 لیتر در هر صد کیلومتر برای آن تخمین زده شده است. در این زمینه حتی یک رکورد فرازمینی 0.12 لیتری هم توسط یک راننده گزارش شده. این یعنی خودروی بی ام و قادر است حدودا 16 هزار کیلومتر را بدون نیاز به بنزین زدن بپیماید!

پیمایش 112 کیلومتری موتور الکتریکی این خودرو، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تمامی سفرهای شهری یا حتی بین شهری تبدیل می‌کند. علاوه بر این، در سفرهای طولانی‌تر هم شانس پیدا کردن یک شارژر برای این خودرو افزایش می‌یابد تا نیازی به پر کردن دائمی باک آن نباشد! بد نیست بدانید که حتی همین امروز هم خودروهای هیبریدی به‌ندرت به پیمایشی بالاتر از 65 کیلومتر روی موتور الکتریکی می‌رسند!

در کنار این موارد، BMW i3 Rex همچنین یک خودروی چهارنفره عالی است و با شتابگیری سریع و فرمان‌پذیری بسیار مناسب گزینه‌ای فوق‌العاده برای رانندگی آسان و کم‌خرج به شمار می‌رود.

تمامی خودروهای پلاگین هیبرید

خودروی پلاگین هیبرید

با وجود این که تعدادی از خودروهای مورد اشاره در بالا، اتومبیل‌های پلاگین هیبریدی بودند، اما تنوع این دسته بسیار بالاتر از چیزی است که فکر می‌کنید. محصولات پلاگین هیبریدی امروزه موفق به دستیابی به رکوردهایی باورنکردنی شده‌اند.

به‌عنوان مثال، هیوندای توسان پلاگین هیبریدی قادر است حدود 55 کیلومتر را صرفا روی موتور الکتریکی خود بپیماید تا بدون نیاز به پیشرانه بنزینی بتوان برای سفرهای شهری از آن استفاده کرد. همچنین مدل‌های پلاگین هیبرید خودروهای S90 و V60 ولوو نیز به‌ترتیب مسافت‌های پیمایش 61 و 65 کیلوتری را ثبت کرده و طبیعتا مصرف سوخت بسیار بهینه‌تری هم ارائه می‌کنند.

به این ترتیب می‌توان خودروهای پلاگین هیبرید متعددی را در بازار پیدا کرد که بدون نیاز به حتی یک قطره بنزین بتواند سفرهای درون شهری و جابجا شدن بین نقاط نزدیک مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین مصرف انرژی خودروهای PHEV می‌تواند بسیار پایین‌تر از اکثر محصولات این لیست باشد.

به همین دلیل ما تنها چند نمونه از خودروهای پلاگین هیبرید را در لیست امروز گنجانده و سایرین را به‌طور یکجا به این بخش منتقل کردیم. فراگیری این دسته خودروها در اثر کاهش هزینه تمام شده‌شان قطعا هزینه‌های سوخت را کاهش داده و می‌تواند به‌شدت از آلودگی هوا بکاهد.

خودروهای الکتریکی

کم مصرف ترین خودروهای جهان

خودروهای الکتریکی سلاطین مصرف بهینه سوخت به شمار می‌روند؛ چرا که مصرف بنزین آن‌ها برابر با صفر است! لیست خودروهای الکتریکی با پیمایش بالا بسیار گسترده است. به‌عنوان مثال، تسلا مدل 3 پیمایشی 228 واحدی داشته و لوسید ایر با هر واحد 33.7 کیلووات ساعتی، 225 کیلومتر را می‌پیماید.

این لیست دربرگیرنده خودروهای مختلفی در کلاس‌های متفاوت است که همگی از نظر مصرف انرژی عملکردی بهتر از برترین خودروهای پلاگین هیبریدی بازار دارند.

علاوه بر این مصرف بهینه، دیگر نکته مهم پیرامون خودروهای برقی آن است که بر خلاف خودروهای هیبریدی یا حتی پلاگین هیبریدی، اتومبیل‌های الکتریکی محصولاتی بسیار سریع و با شتابگیری شگفت‌انگیز هستند و رانندگی اسپرت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند. علاوه بر این، تکنولوژی‌های پیشرفته به کار رفته در این خودروها نیز دیگر ویژگی جذاب آن‌هاست؛ هرچند که در ازای این تکنولوژی‌های پیشرفته، قیمت بسیار بالای این خودروها نیز باید در نظر گرفته شوند.

به‌طور کلی در صورتی که قصد خرید کم مصرف ترین خودروهای جهان را دارید، باید سراغ مدل‌های الکتریکی بروید. با این حال قیمت بالاتر این خودروها فراگیر شدن انفجاری آن‌ها را با چالش روبرو کرده و مانع گرایش قشرهای کم‌درآمدتر به این خودروها شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*