حافظه میکرو اس دی گوشی

چگونه کارت حافظه میکرو اس دی را به عنوان حافظه اصلی و پیش فرض گوشی تعیین کنیم

در ادامه روش تعیین کارت حافظه میکرو اس دی به عنوان حافظه اصلی گوشی اندرویدی را آموزش خواهیم داد. اگر شما هم با مشکل کمبود حافظه در گوشی خود روبرو هستید با ما همراه باشید.

ظرفیت حافظه داخلی یک گوشی موبایل مساله فوق‌العاده مهمی است که باید در حین خرید حتما به آن دقت کنید. بدون شک برای همه ما پیش آمده که حافظه گوشی اندرویدی‌مان پر شده و ناچار به حذف برخی اپلیکیشن‌ها، اسناد، تصاویر و ویدیوها شده‌ایم.

بسیاری از ما زمان خرید گوشی هرگز تصویر نمی‌کردیم که روزی حافظه گوشی‌مان تمام شود. با این وجود، پیغام Storage Space Running Out که به‌طور دائم روی صفحه نمایش‌مان ظاهر می‌شود، گویای این است که در محاسبات اولیه خود اشتباه کرده بودیم!

یکی از راه‌های مهم حل این مشکل، استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی و قرار دادن آن به عنوان حافظه پیش فرض گوشی است. از این طریق می‌توان حافظه داخلی گوشی را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داد. این مساله خصوصا برای گوشی‌هایی که حافظه داخلی‌شان محدود است، بسیار مفید خواهد بود.

به این ترتیب می‌توانید بدون نیاز به حذف کردن فایل‌های قدیمی‌تر، اطلاعات جدید را روی گوشی خود کپی کنید.

انتقال اطلاعات گوشی از حافظه اصلی به کارت میکرو اس دی می‌تواند عملکرد دستگاه را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا داده و باعث دسترسی سریعتر و بهینه‌تر سیستم عامل به داده‌های مورد نیازش شود. همچنین، در این شرایط اپلیکیشن‌ها نیز زودتر لود شده و گوشی سریعتر به فرامین کاربر پاسخ می‌دهد.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین حافظه های میکرو اس دی (microSD) برای گوشی های اندرویدی

در ادامه قصد داریم روش تعیین حافظه میکرو اس دی به عنوان حافظه اصلی گوشی های اندرویدی را به شما آموزش دهیم. اگر شما هم از مشکل کمبود حافظه روی گوشی خود رنج می‌برید و دنبال راهکاری برای حل این مشکل هستید تا انتها با ما همراه باشید.

روش تعیین کارت میکرو اس دی به عنوان حافظه اصلی گوشی اندرویدی

حافظه میکرو اس دی گوشی

اگر گوشی اندرویدی شما از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند و قصد دارید از طریق آن حافظه گوشی خود را ارتقا دهید، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • در گام نخست مطمئن شوید که گوشی اندرویدی شما امکان انتخاب حافظه Micro SD به‌عنوان حافظه اصلی گوشی را به شما می‌دهد. دقت کنید که همه گوشی‌های اندرویدی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.
  • گوشی خود را خاموش کنید. سپس درگاه کارت حافظه را پیدا کرده و حافظه میکرو اس دی را در آن قرار دهید. در پایان گوشی را مجددا روشن کنید.
  • اپلیکیشن تنظیمات (Settings) گوشی خود را باز کرده و وارد بخش Storage شوید.
  • در منوی Storage، روی نام کارت حافظه اس دی خود ضربه بزنید تا به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید.
  • سپس کلید سه نقطه را از قسمت بالا و سمت راست انتخاب کنید و گزینه Storage Settings را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده، باید گزینه Format as internal را انتخاب کنید.
  • با انجام مراحل بالا، صفحه جدیدی نمایان شده و نسبت به حذف داده‌های روی حافظه میکرو اس دی هشدار می‌دهد. مطمئن شوید که از تمامی داده‌های مهم روی حافظه بکاپ گرفته‌اید و سپس روی کلید Erase & Format یا Confirm ضربه بزنید تا مراحل کار دنبال شود.
  • در میانه کار پیغامی روی صفحه نمایش داده شده و برای انتقال داده‌های حافظه داخلی به حافظه میکرو اس دی از شما اجازه می‌گیرد. در صورتی که قصد دارید اطلاعات خود را از حافظه داخلی به حافظه میکرو اس دی منتقل کنید، کلید Move Now را فشار دهید.
  • در گام نهایی، بخش تنظیمات حافظه را مجددا چک کنید تا مطمئن شوید که کارت حافظه میکرو اس دی به عنوان حافظه اصلی گوشی اندرویدی شما تعیین شده است.

همچنین بخوانید:

چگونه اپلیکیشن های اندرویدی را به کارت حافظه منتقل کنیم؟

پس از انجام موفقیت‌آمیز مراحل بالا می‌توانید از کارت SD خود به‌عنوان حافظه اصلی گوشی‌تان استفاده کنید. بنابراین تمامی اپلیکیشن‌ها، تصاویر، ویدیوها و سایر داده‌های‌تان به‌طور خودکار به این حافظه منتقل خواهد شد.