پیکاپ کانسپت رنو نیاگارا

رنو نیاگارا ؛ پیکاپ چینی – فرانسوی با رویای داکار + ویدیو

پیکاپ رنو نیاگارا – Renault Niagara جدیدترین وانت مفهومی فرانسوی‌هاست که با همکاری جیلی توسعه پیدا کرده و قصد دارد تا طعم مسابقات داکار را هم بچشد!

نمایشگاه خودرو 2023 توکیو به قدری عجیب و غریب است که محصولاتی مانند پیکاپ کانسپت رنو نیاگارا در آن، تقریبا جزو مهمان‌های معمولی به حساب می‌آیند و انتظار داریم که در آینده‌ای نزدیک، آن‌ها را در خیابان‌ها، کویر و دشت و جنگل ببینیم. اما آیا پای این وانت آفرودی به ایران هم باز خواهد شد؟ در کل کدام کشورها میزبان آن‌ خواهند بود؟ مشخصات فنی آن چیست و آیا می‌تواند رقیب تویوتا هایلوکس باشد؟ در ادامه سعی می‌کنیم تا به این سوالات پاسخ دهیم.

فهرست عناوین:

معرفی پیکاپ کانسپت رنو نیاگارا در نمایشگاه خودرو 2023 توکیو

شاید عجیب باشد اما باید اشاره کنیم که شرکت جیلی از کشور چین، سهم زیادی در توسعه این خودرو دارد. پلتفرم CMA یکی از شاهکارهای جیلی به حساب می‌آید که با همکاری شرکت ولوو توسعه پیدا کرده و اکنون، نسخه جدید آن به خودرو پیکاپ رنو نیاگارا هدیه داده شده تا شاید در رالی داکار و مقابل اسطوره‌هایی مثل تویوتا هایلوکس، شانس کوچکی داشته باشد. برای اینکه «منعطف بودن این پلتفرم» را بهتر درک کنید، باید بدانید که سدان جیلی امگرند ۲۰۲۳ هم دقیقا روی همین پلتفرم ساخته شده است.

وانت کانسپت جدید رنو

در ادامه به سیستم حرکت چهار چرخ محرک جدید رنو با نام E-Tech 4WD می‌‌رسیم که از ترکیب یک پیشرانه بنزینی و دو موتور برقی ساخته می‌شود. پیشرانه بنزینی، چرخ‌های جلویی را درگیر می‌کند و در محور عقبی، دو موتور برقی با سیستم 48 ولت DC قرار دارند. اگر خلاصه بگوییم، پیکاپ مفهومی جدید رنو نیاگارا به نوعی یک خودرو مایلد هیبرید یا همان هیبرید خفیف تلقی می‌شود. در پایان این بخش و فقط برای اینکه پیشرفت رنو در این زمینه را بهتر درک کنید، اشاره می‌کنیم که پیکاپی مثل رنو داستر اوروچ 2023 همین الان در خط تولید رنو قرار دارد و این شرکت فرانسوی به صورت همزمان، روی محصولات مدرن و آینده نگرانه‌ای مثل نیاگارا هم تمرکز کرده است.

طراحی ظاهری و ابعاد پیکاپ کانسپت جدید رنو

پیکاپ مفهومی جدید رنو

اندازه و ابعاد رنو نیاگارا به 4.9 متر طول می‌رسد و فاصله محورهای آن هم تقریبا 2.95 متر است که از این نظر، تقریبا فرق زیادی با هایلوکس ندارد. در طراحی این خودرو سعی شده است که تا جای ممکن، فاکتورهای آفرودی و مدرن بودن به صورت همزمان حفظ شوند. برای مثال، لاستیک‌های زاپاس در قسمت بار قرار گرفته‌اند تا علاوه بر توزیع وزن مناسب، ظاهر آفرودی را همچنان حفظ کنند. یا حتی سپر جلو، درشت‌تر از حد عادی طراحی شده که معمولا در خودروهای مدل 2023، چنین چیزی را نمی‌بینیم. سیستم چراغ‌ها هم تمام LED است و حتی شاهد ال ای دی بار هم هستیم.

وانت کانسپت جدید رنو

اکثر مردم دنیا تصور می‌کنند که رودخانه و آب، دشمن خودروهای برقی و هیبریدی هستند اما شاسی بلند برقی بی وای دی یانگ وانگ U8 نشان داد که اصلا اینطور نیست. حالا شاید پیکاپ کانسپت رنو نیاگارا هم در نسخه نهایی به اسنورکل مجهز شود و به دل آب بزند.

وانت کانسپت جدید رنو

زمانی که از نمای کناری به این وانت مفهومی نگاه می‌کنیم، ارتفاع آن بیشتر به چشم ما می‌آید. حتی رکاب‌ هم برای این خودرو در نظر گرفته شده تا سوار و پیاده شدن را راحت‌تر کند. نمای عقبی هم «رنو بودن» را فریاد می‌زند و انگار که با «وانت تالیسمان مدل 2030» طرف هستیم!

کشورهای مقصد و شرکت در رالی داکار

پیکاپ مفهومی جدید رنو

شرکت رنو قرار است تا سال 2026، طیف جدیدی از خودروهای برقی و هیبریدی خود را روانه بازار کند که حدس می‌زنیم این محصول هم در میان آن‌ها باشد. در مورد بازار هدف هم باید گفت که پیکاپ کانسپت جدید رنو قرار است در کشورهایی مثل هند، ترکیه، آفریقای جنوبی و بخش‌هایی از اروپا به فروش برسد.

پیکاپ مفهومی جدید رنو

فعلا هیچ اطلاعاتی از توان و مشخصات فنی رنو نیاگارا در دست نیست اما با توجه به اینکه تویوتا هایلوکس 2023 در رقابت‌های رالی داکار، تقریبا 360 اسب بخار را تحویل راننده می‌داد و سیستم حرکت چهار چرخ محرک دائمی داشت، به نظر می‌رسد که محصولات مدرنی مثل پیکاپ رنو نیاگارا شاید حالا حالاها باید در رویای قهرمانی داکار بمانند و ژاپنی‌ها را تماشا کنند.

در پایان سعی می‌کنیم که کمی رویاپرداز باشیم و پیکاپ کانسپت جدید رنو را در ایران تصور کنیم؛ چرا که به احتمال خیلی زیاد، ترکیه از اولین مقاصد این خودرو خواهد بود. اما اگر واقع بینانه نگاه کنیم، حتی با زمزمه‌های آغاز مجدد واردات خودرو هم فعلا هیچ نامی از خودروهای جدید رنو به میان نمی‌آید؛ هرچند که شرکت ماموت خودرو سعی دارد تا واردات محصولات جدید رنو را از سر بگیرد.

گالری تصاویر

پیکاپ کانسپت رنو نیاگارا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*