اپلیکیشن اندرویدی گوشی

10 اپلیکیشن اندرویدی که همین حالا باید روی گوشی خود نصب کنید

در ادامه این متن به معرفی تعدادی از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی فروشگاه گوگل پلی می‌پردازیم که باید حتما روی گوشی خود نصب کنید.

زمانی که یک گوشی می‌خرید، طبیعتا اولین کاری که انجام می‌دهید این است که برنامه‌هایی که روی گوشی قبلی خود داشتید را مجددا روی دستگاه جدید نصب کنید. در عین حال، این زمان، فرصتی استثنایی را هم در اختیارتان قرار می‌دهد که اپلیکیشن‌هایی جایگزین با عملکرد مناسب‌تر و بهتر را جایگزین برخی اپلیکیشن‌های قدیمی خود کنید تا از این راه گوشی خود را قدرتمندتر کرده و راحت‌تر کارهای مورد نظرتان را انجام دهید.

امروز در گجت نیوز سعی داریم تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید برای ارتقای کارایی گوشی اندرویدی خود نصب کنید را معرفی کنیم تا دیگر نیازی به گشت و گذار در فروشگاه گوگل پلی و انتخاب برنامه مناسب برای کاربری مدنظرتان نداشته باشید.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی برای اندروید

بهترین اپلیکیشن های اندرویدی که می‌توانید روی گوشی جدیدتان نصب کنید

در ادامه لیستی از برترین اپلیکیشن‌های اندروید در هر دسته را معرفی کرده و هریک را به‌طور مختصر بررسی خواهیم کرد. اپلیکیشن‌های معرفی شده در این متن، دسته‌های مختلفی اعم از مالتی مدیا، امنیت، مدیریت پسورد و حافظه، وضعیت آب و هوا و… را شامل می‌شوند.

بهترین اپلیکیشن برای تماشای محتوای ویدیویی: VLC

هر کاربر PC تا کنون حتما حداقل مدتی کوتاه از نرم افزار VLC برای تماشای فیلم یا سریال استفاده کرده است. اگر شما هم جزو طرفداران این برنامه هستید، بد نیست بدانید که VLC نسخه‌ای مخصوص گوشی‌های اندرویدی هم منتشر کرده که یکی از بهترین اپلیکیشن های فروشگاه گوگل پلی به شمار می‌رود. نکته هیجان‌انگیز در خصوص نسخه اندروید VLC آن است که این اپلیکیشن هم رایگان و هم فاقد تبلیغات است.

VLC در مقایسه با بسیاری اپلیکیشن‌های پخش ویدیو در اندروید از فرمت‌های ویدیویی بیشتری پشتیبانی کرده و قابلیت‌های فراوانی مثل امکان اضافه کردن زیرنویس، پشتیبانی از ویدیوهای دو زبانه و تنظیم‌کننده صدا را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در کنار پخش ویدیو، این اپلیکیشن همچنین از یک موزیک پلیر بسیار کامل هم بهره می‌برد و امکان ساخت پلی لیست را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

بهترین اپلیکیشن برای افزایش امنیت داده‌ها و حریم شخصی: Sophos Intercept X

از آن‌جا که بسیاری از ما روی گوشی موبایلمان اطلاعات شخصی و مهم زیادی را نگه می‌داریم، ضروری است که از اپلیکیشن امنیتی هم برای محافظت از این داده‌ها استفاده کنیم. Sophos Intercept X یکی از بهترین اپلیکیشن های آنتی ویروس اندرویدی است برای برخورداری از امکانات متعدد هزینه‌ای از کاربران طلب نمی‌کند.

پس از نصب کردن و اعطای دسترسی‌های مربوطه، این اپلیکیشن به‌طور دائم در پس‌زمینه گوشی شما فعال بوده و حفره‌ها و خلاءهای امنیتی را به شما گوشزد می‌کند. علاوه بر این، می‌توان حافظه گوشی، شبکه یا اپلیکیشن‌های مختلف را هم به‌طور دستی اسکن کرد تا از ایمن بودن داده‌ها و اطلاعات اطمینان حاصل نمود. در این میان همچنین قابلیت‌هایی مثل اسکنر کد QR، سرویس اختصاصی احراز هویت و محافظت از اطلاعات از طریق پسورد هم از دیگر قابلیت‌هایی هستند که آن را به یکی از برترین گزینه‌های فروشگاه گوگل پلی برای تامین امنیت دستگاه‌های اندرویدی تبدیل می‌کنند.

بهترین اپلیکیشن برای تنظیم آلارم‌های هوشمند: Sleep as Android

Sleep as Android یک اپلیکیشن آلارم عالی برای اندروید است که به شما کمک می‌کند چرخه خواب خود را تنظیم کنید. این اپلیکیشن قادر به پایش خواب شما در طول شبانه روز و تنظیم آلارم‌های شخصی‌سازی شده است. البته تمامی قابلیت‌های این اپلیکیشن تنها در دو هفته نخست استفاده در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت و پس از آن تنها با آپگرید به نسخه پریمیوم می‌توان از قابلیت‌های بیشتر بهره برد.

هدف اصلی این برنامه این است که بر خلاف آلارم معمولی گوشی‌ها که باعث از خواب پریدنتان می‌شود، شما را به‌آرامی بیدار کند.‌ علاوه بر این، اپلیکیشن Sleep as Android همچنین گزازش‌هایی هفتگی و ماهانه در خصوص کیفیت خواب و سنجه‌هایی مثل خر و پف کردن یا در خواب حرف زدن را ارائه می‌کند.

بهترین اپلیکیشن برای مدیریت وظایف و کارها: Microsoft To Do

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های مناسب برای گوشی های اندرویدی هم Microsoft To Do است که به شما کمک می‌کند از طریق اعلان‌های جذاب و شخصی‌سازی‌های متعدد، وظایف روزمره خود را مدیریت کرده و به‌نوبت انجام دهید. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید لیست وظایف خود را شخصی‌سازی کرده و بسته به زمان، مکان یا تاریخ، اعلان‌هایی برای یادآوری انجام آن‌ها را دریافت کنید.

همچنین در صورتی که نسخه ویندوزی اپلیکیشن Microsoft To Do را روی کامپیوتر ویندوزی خود در اختیار داشته باشید، می‌توانید به‌سادگی داده‌های نسخه اندروید و PC را به اشتراک بگذارید. در این صورت همچنین اپلیکیشن Microsoft To Do می‌تواند بر اساس ایمیل‌های دریافت شده در اوتلوک، کارهایی را به شما پیشنهاد داده یا یادآوری کند. اپلیکیشن‌های مدیریت وظایف به‌خوبی قادرند شما را در مدیریت کارهای روزمره‌تان یاری کرده و مانع از تاخیر در انجام آن‌ها شوند.

بهترین اپلیکیشن برای مدیریت حافظه: CCleaner

اپلیکیشن CCleaner یک برنامه محبوب مخصوص پاک کردن فایل‌های اضافی و باقی مانده سایر اپلیکیشن‌های اندروید و خالی کردن حافظه داخلی گوشی است. این اپلیکیشن با خالی کردن بخش از حافظه و جلوگیری از پر شدن بی‌مورد آن عملکرد دستگاه شما را ارتقا داده و جلو رخ دادن بسیاری اتفاقات ناخوشایند که در اثر پر شدن خافظه اتفاق می‌افتند را می‌گیرد.

CCleaner همچنین به شما کمک می‌کند که با شناسایی و احتمالا حذف کردن فایل‌های چندرسانه‌ای با اندازه بیش از حد بزرگ مانع از تجمیع اطلاعات غیرضروری روی گوشی‌تان شوید و حتی نوع استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف و عادت‌های کاری‌تان را نیز مشاهده نمایید. علاوه بر این، مشاهده و مدیریت میزان مصرف باتری نیز دیگر قابلیت جذاب CCleaner برای اندروید است.

بهترین اپلیکیشن برای مدیریت سریع پسوردها: Bitwarden

برنامه Bitwarden

بیت واردن یک اپلیکیشن مدیریت پسورد رایگان و متن‌باز برای اندروید است که می‌تواند پس از نصب، تمامی کلمه‌های عبور شما را در مکانی امن نگهداری کرده و به واسطه مالتی پلتفرم بودنش در پلتفرم‌های مختلف در اختیارتان قرار دهد. به این ترتیب دیگر نیازی نخواهد بود که تک تک پسوردهایی که وارد می‌کنید را برای استفاده‌های بعدی به خاطر بسپرید.

این اپلیکیشن همچنین از قابلیت پر کردن خودکار فرم‌ها (Autofill) هم پشتیبانی می‌کند که در بخش تنظیمات قابل فعال‌سازی است و می‌توان از طریق آن تمامی اطلاعات شخصی مورد نیاز برای سایت‌ها و سرویس‌های مختلف را با تنها یک کلیک وارد کرد. علاوه بر این می‌توان با تعریف کردن پسوردهایی قدرتمند امنیت را ارتقا داد و حتی کلمات عبور و سایر رمزهای حساس را در بستری امن در اختیار افراد مطمئن قرار داد.

بهترین اپلیکیشن برای آگاهی از وضعیت آب و هوا: AccuWeather

AccuWeather هم یکی دیگر از اپلیکیشن های شناخته‌شده اندرویدی است که باید حتما روی گوشی خود نصب داشته باشید. این اپلیکیشن پیش‌بینی دقیق وضعیت آب و هوا و بارش را به‌شکلی فوق‌العاده جذاب در معرض دیدتان قرار می‌دهد و شما را در جریان شرایط جوی هر نقطه‌ای از جهان که مایل باشید قرار می‌دهد. این اپلیکیشن هم به‌صورت مجزا قابل استفاده است و هم می‌تواند اطلاعات را از طریق یک ویجت نمایش دهد.

اطلاعات ارائه شده توسط AccuWeather بسیار دقیق بوده و پیش‌بینی ساعتی، روزانه و ماهانه وضعیت آب و هوا را شامل می‌شود. علاوه بر این، اطلاعات دیگری پیرامون رطوبت هوا، امکان بارش باران، کیفیت هوا، شاخص UV و بسیاری موارد دیگر هم از جمله اطلاعات قابل ارائه توسط این اپلیکیشن به شمار می‌روند. در کنار این موارد همچنین می‌توان اپلیکیشن را در مد رادار هم اجرا کرد تا امکان نمایش وضعیت آب و هوای نقاط مختلف جهان فراهم شود.

بهترین اپلیکیشن برای ویرایش تصاویر: Snapseed

اپلیکیشن Snapseed که توسط گوگل طراحی و منتشر شده یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصاویر در اندروید به شمار می‌رود. این اپلیکیشن بسیار قدرتمند، اما سبک بوده و قادر است با تکیه بر ابزارهای ویرایشی متعدد به‌خوبی از پس اصلاح و بهینه‌سازی تصاویر گالری شما برآید و آن را مطابق با نظر شما ویرایش کند.

شما می‌توانید از Snapseed فیلترهای مختلف روی تصاویرتان اعمال کنید، رنگ‌ها، میزان روشنایی و کنتراست آن را اصلاح کنید یا تصاویر را کراپ کرده یا بکشید. علاوه بر این، اسنپ سید همچنین امکان بازگردانی سریع تصویر به وضعیت اولیه (Undo) را هم در اختیارتان قرار داده و تصاویر اصلاح‌شده مورد نیاز کاربران را روی حافظه گوشی یا فضای ابری ذخیره می‌کند.

اگر دنبال تصویربرداری حرفه‌ای یا ویرایش تصاویر با گوشی موبایل خود هستید، مطمئنا Snapseed یکی از اولین و بهترین گزینه‌هایی‌ست که باید روی گوشی خود نصب کنید.

همچنین بخوانید:

بهترین اپلیکیشن های رایگان ویرایش عکس برای اندروید

بهترین اپلیکیشن برای کپی پیست کردن داده‌ها: Clipt

Clipt ابزاری فوق‌العاده کاربردی برای اشتراک‌گذاری کلیپ بورد اندروید بین چندین دستگاه مختلف است. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید تصاویر یا متون را در یک دستگاه کپی کرده و در دستگاه دیگر مشاهده و استفاده کرده و از این طریق کار با گوشی اندرویدی خود را بسیار ساده‌تر کنید. البته طبیعتا برای استفاده از Clipt در دستگاه‌های مختلف باید ابتدا آن را روی تمامی دستگاه‌ها نصب کنید. ساده‌ترین راه برای دریافت این برنامه در کامپیوتر از طریق افزونه گوگل کروم Clipt است.

Clipt همچنین قادر است تاریخچه کپی و پیست‌های اخیر شما را نیز نمایش داده و در وقت شما صرفه‌جویی بسیاری کند. در این بین همچنین باید دقت کرد که اتصال میان نسخه‌های مختلف Clipt کاملا رمزگذاری شده است؛ بنابراین اطلاعاتی که از طریق این سرویس منتقل می‌شوند، هرگز در خطر لو رفتن قرار نخواهند داشت.

بهترین اپلیکیشن برای پخش موزیک: Musicolet

Musicolet یکی از معدود اپلیکیشن های موزیک پلیر خالی از تبلیغ اندرویدی است که رابط تر و تمیزی داشته و پر از قابلیت‌های ریز و درشتی است که موزیک پلیر پیش‌فرض اندروید فاقد آن‌هاست. در این اپلیکیشن می‌توانید پوشه‌ها و پلی لیست‌های مختلفی بسازید و فایل‌های صوتی و موزیک‌های خود را مدیریت کنید. علاوه بر این، افزایش و ویرایش صدا از طریق تنظیم‌کننده داخلی صدا هم از دیگر قابلیت‌های منحصربفرد این اپلیکیشن رایگان است.

Musicolet همچنین ویجت‌های جذابی برای صفحه هوم اسکرین گوشی اندرویدی شما ارائه می‌دهد. بعلاوه، در صورتی که حین پخش موزیک، گوشی در مد Sleep قرار گیرد، تصویر لاک اسکرین با کاور موزیک و کلیدهای کنترل جایگزین می‌شود. از همه مهم‌تر آن که Musicolet به‌خوبی با Android Auto هم سازگار است.

از روز اول، بهترین اپلیکیشن ها را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید

با خرید یک گوشی موبایل طبیعتا مایل هستید از توانایی‌های گوشی موبایل خود به‌طور حداکثری استفاده کنید. با استفاده از اپلیکیشن‌های لیست شده در این متن می‌توانید مطمئن باشید که از بهترین گزینه‌ها در هر بخش از اپلیکیشن های اندرویدی و برای هر کاربری دسترسی خواهید داشت.

البته دقت کنید که برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها لزوما نیازی به خرید یک گوشی جدید ندارید؛ بلکه می‌توانید با بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری) اپلیکیشن‌های جدید مدنظرتان را روی آن نصب کرده و حس تازه‌ای به گوشی اندرویدی خود ببخشید.