تویوتا کمری مدل 2025 نسل جدید

نسل جدید تویوتا کمری از راه رسید؛ سدان محبوب ژاپنی، جذاب‌تر و مجهزتر از همیشه

تویوتا از مدل 2025 نسل جدید سدان کمری رونمایی کرد. این خودروساز ژاپنی بالاخره تصمیم به حذف پیشرانه بنزینی از لیست گزینه‌های Camry گرفته است.

در دوره‌ای که کراس اوورهای قد و نیم قد با کاربری‌های مختلف هماهنگ با انواع و اقسام راننده‌ها بازار خودرو در اقصی نقاط جهان را فرا گرفته‌اند، سدان خوشنام تویوتا با نام کمری همچنان طرفداران پر و پا قرص خود دارد. در جدیدترین اخبار خودرو هم خبری آمده که بی‌شک باعث خوشحالی علاقه‌مندان به تویوتا و سدان آن است. این خودروساز ژاپنی به‌تازگی از نسل جدید کمری با کد XV80 پرده برداشت که به‌روزرسانی‌هایی در طراحی در عین حفظ سبک و سیاق همیشگی، پیشرانه هیبرید و همچنین امکانات رفاهی و فناوری‌های تازه را به دنبال دارد.

معرفی تویوتا کمری نسل جدید

مشخصات فنی تویوتا کمری مدل 2025

نمای جلو تویوتا کمری مدل 2025 نسل جدید

تویوتا چند وقتی است که روند الکتریکی‌سازی را با سرعتی بیشتر از گذشته در پیش گرفته و نتیجه این رویکرد در نسل نهم کمری هم قابل مشاهده است. این یعنی خبری از نسخه تماماً بنزین‌سوز نیست و تویوتا در عوض نسل پنجم سیستم هیبرید خود با انتقال نیرو محرکه به‌صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل را در این سدان به کار گرفته است. سیستم مذکور یک موتور بنزین‌سوز 2.5 لیتری 4 سیلندر و 2 موتور الکتریکی را در بر می‌گیرد و در نسخه‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به‌ترتیب توانایی تولید قدرت 225 و 232 اسب بخار را دارد.

سیستم محرکه چهار چرخ یا دو دیفرانسیل به‌همراه یک موتور الکتریکی مختص به محور عقب به‌عنوان آپشن برای همه تریم‌ها ارائه می‌شود. پیش از این نسخه‌های دو دیفرانسیل و هیبرید عرضه می‌شدند، ولی امکان سفارش یک نسخه دو دیفرانسیل با قوای محرکه هیبرید وجود نداشت. همچنین به گفته تویوتا، سیستم تعلیق این خودرو جهت فراهم کردن سواری هیجان‌انگیزتر بازنگری شده و نسخه‌های SE و XSE تجربه رانندگی متمایل به اسپرت را برای رانندگان به دنبال می‌آورند.

طراحی Camry جدید

تویوتا در طراحی کمری هرچه بیشتر سعی کرده است که به آن جلوه‌ای هیجان‌انگیزتر از همیشه بدهد. چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی، دی‌لایت‌ها و چراغ‌های عقب باریک در همه تریم‌ها به چشم می‌خورند و تریم‌هایی از جمله SE و XSE از المان‌های آیرودینامیکی اضافی نظیر اسپویلر عقب، خروجی دوگانه اگزوز و دیفیوزر عقب برخوردارند. ترکیب این چراغ‌ها با جلوپنجره‌ای که الگو شبیه به کندو دارد هم در همان نگاه اول به نمای جلو Camry جلب توجه می‌کند.

تریم LE کمر سوار بر رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی شده و برای تریم‌های SE و XLE رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی مشکی در نظر گرفته شده است. تریم XLE همچنین جلوپنجره خاکستری تیره متالیک و چراغ‌های ال‌ای‌دی ویژه در جلو و عقب دارد. این در حالی است که تریم XSE با جلوپنجره مشبک همرنگ با بدنه، رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی مشکی و خاکستری و تریم مشکی صندوق عقب عرضه می‌شود.

تویوتا مدل 2025 نسل جدید سدان کمری را علاوه بر رنگ‌های سفید، خاکستری، مشکی، قرمز، آبی و نقره‌ای گذشته، با دو رنگ جدید با نام‌های Ocean Gem و Heavy Metal روانه بازار می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی تویوتا کمری جدید

کابین تویوتا کمری مدل 2025 نسل جدید

در نسل جدید کمری ارتقای کابین از لحاظ فناوری مد نظر قرار داشته است. تریم‌های LE و SE پشت فرمان یک نمایشگر 7 اینچی دارند و در نسخه‌های XLE و XSE یک نمایشگر 12.3 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر تمام دیجیتال در این ناحیه جا گرفته‌اند. ضمن اینکه یک نمایشگر هدآپ 10 اینچی در قالب آپشن در دسترس قرار دارد.

نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعات و سرگرمی در Camry به‌صورت استاندارد یک نمونه 8 اینچی خواهد بود و یک نمایشگر بزرگ‌تر 12.3 اینچی هم به‌عنوان آپشن پیش رو مشتریان گذاشته می‌شود. این نمایشگر به‌طور بی‌سیم از رابط‌های اپل کارپلی و اندروید اوتو پشتیبانی می‌کند و قابلیت اتصال همزمان به دو دستگاه از طریق بلوتوث را دارد. کمری در تریم‌های XLE و XSE همچنین با استفاده از شیشه لمینیت آکوستیک در ناحیه جلو بخش قابل توجهی از سر و صدای کابین را می‌گیرد تا سرنشینان بتوانند تجربه‌ای هرچه راحت‌تر داخل کابین این خودرو داشته باشند.

از جمله بقیه امکانات این سدان ژاپنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 5 پورت USB شامل USB-C و USB-A
  • سیستم صوتی JBL با 9 اسپیکر
  • هات‌اسپات وای‌فای 4G LTE
  • کلید دیجیتال برای ورود و استارت خودرو از طریق گوشی هوشمند
  • صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند
  • سیستم تهویه دوناحیه‌ای
  • ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • صندلی‌های پارچه‌ای، چرم مصنوعی سافتکس و چرم واقعی
  • گرمایش و تهویه صندلی‌های جلو
  • تنظیم برقی و مموری صندلی راننده
  • سنسور باران
  • سقف پانورامیک کشویی به‌همراه آفتابگیر

در زمینه امکانات ایمنی و کمک‌راننده ذکر این نکته لازم است که کمری مدل 2025 با مجموعه اختصاصی تویوتا تحت عنوان Toyota Safety Sense 3.0 به عرضه می‌رسد. این مجموعه هشدار نقطه کور، هشدار برخورد از عقب، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط به‌همراه دستیار فرمان‌گیری، ترمزگیری قبل از برخورد با تشخیص عابران پیاده، دستیار ردیابی خطوط و دستیار رانندگی فعال (Proactive Driving Assist) را در بر می‌گیرد.

نسخه‌های XLE و XSE این سدان تویوتا همچنین با پکیجی تحت عنوان Premium Plus همراه‌اند که سنسور پارک عقب و جلو، دوربین 360 درجه، هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار، دستیار تغییر خط و دستیار ترافیک در آن گنجانده شده است.

زمان عرضه و قیمت مدل 2025 کمری

تویوتا کمری نسل جدید در بهار سال 2024 روانه نمایندگی‌های تویوتا در ایالات متحده می‌شود، اما هم‌اکنون قیمت رسمی این خودرو مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید که با امکانات جدید در نظر گرفته شده، قیمت آن چقدر افزایش پیدا می‌کند. به منظور اینکه دید بهتری نسبت به محدوده قیمتی کمری داشته باشید، مدل 2024 این سدان با قیمت پایه 26 هزار و 420 دلار به فروش گذاشته شده است و قیمت نسخه هیبرید آن به 28 هزار و 855 دلار می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*