بمب افکن پنهانکار آمریکا

ادعای عجیب چین: بمب افکن پنهانکار جدید آمریکا را زدیم!

براساس مطالعه یک تیم تحقیقاتی در چین، هواپیمای رادارگریز جدید این کشور می‌تواند بمب افکن پنهانکار آمریکا را شناسایی و مورد هدف قرار دهد.

در بحبوحه رقابت شدید تسلیحاتی میان چین و ایالات متحده برای توسعه هواپیماهای رادارگریز پیشرفته، نتایج یک مطالعه اخیر توسط تیم تحقیقاتی چینی نشان می‌دهد که هواپیماهای رادارگریز جدید این کشور می‌تواند در آینده برتری قابل توجهی در درگیری‌های هوایی نسبت به B-21 Raider، بمب افکن پنهانکار آمریکا داشته باشند.

طی این مطالعه که به رهبری دانشیار چن جون از دانشگاه پلی تکنیک نورث وسترن در شیان انجام شده، تیم تحقیقاتی شبیه سازی مجازی دو هواپیما را در مقابل یکدیگر برای ارزیابی نتایج احتمالی در یک درگیری انجام دادند.

بمب افکن پنهانکار آمریکا

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که با سخت‌افزار پیشرفته و تاکتیک‌های نوآورانه، چین می‌تواند به طور بالقوه بمب افکن پنهانکار آمریکا را شناسایی و خنثی کند. این سلاح یکی از اجزای کلیدی استراتژی ضد هوای نفوذی نیروی هوایی آمریکا (PCA) است که برای درگیری‌های احتمالی با چین طراحی شده است. در یک سناریوی شبیه سازی شده، موشکهای هوا به هوای چین با حداکثر سرعت 6 ماخ، با موفقیت یک سکوی رادارگریز B-21 را به همراه پهپاد همراه آن رهگیری کردند.

با این حال، محققان اذعان کردند که یک ضد حمله از سوی ایالات متحده می‌تواند به نبردی طولانی و پیچیده برای برتری هوایی منجر شود و اظهار داشتند که چنین سناریویی می‌تواند به ساعت‌ها درگیری منجر شود.

بمب‌افکن B-21 Raider که اولین پرواز خود را در تاریخ 10 نوامبر انجام داد، نقشی اساسی در تعیین استراتژی نیروی هوایی ایالات متحده ایفا می‌کند. با وجود سرعت تقریبی 620 مایل در ساعت، نشانه کوچک رادار بمب افکن رادارگریز، شبیه به پشه، آن را قادر می سازد تا به عمق خاک دشمن نفوذ کند و محموله قابل توجهی از موشک ها یا بمب ها را تحویل دهد.

B-21 که از بمب‌افکن‌های قبلی متمایز است، می‌تواند با پهپادهای رادارگریز همکاری کرده و با حمل موشک‌های هوا به هوا، به یک سکوی قدرتمند برای نبرد هوایی تبدیل شده است. این مزیت استراتژیک تهدیدی قابل توجه برای پدافند هوایی چین به‌شمار می‌رود که به شدت به سیستم‌های هشدار راداری متکی است.

تیم تحقیقاتی چینی برخی از قابلیت‌های جدید چین را در شبیه‌سازی به نمایش گذاشت و یک هواپیمای رادارگریز مجهز به یک فناوری‌های پیشرفته‌ برای نظارت بر محیط‌زیست بدون شناسایی راداری و حفظ سکوت رادیویی را نشان داد.

موشک‌های مافوق صوت چین که دارای یک موتور پالس منحصر به فرد برای تنظیم توان خروجی هستند، از مسیر خط سیر Qian Xuesen نامتعارف پیشنهاد شده در دهه 1940 پیروی می‌کنند که آنها را برای پیش بینی چالش برانگیز برای مقابله با هواپیماهای رادارگریز آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

پرواز پیشرفته ترین بمب افکن آمریکا برای اولین بار

آیا توانایی سرنگون کردن بمب افکن پنهانکار آمریکایی واقعیت دارد؟

بمب افکن پنهانکار آمریکا

علیرغم مزایای سخت افزاری، محققان تاکید کردند که پیروزی تنها با فناوری پیشرفته ممکن نمی‌شود. در یک درگیری شبیه سازی شده، هواپیمای رادارگریز ایالات متحده در اوایل پرتاب موشک را شناسایی کرد و از حمله فرار کرد. با این حال، موشک چینی با تغییر اهداف در اواسط پرواز سازگار شد و هواپیمای ایالات متحده را از دور خارج کرد.

این مطالعه نشان می‌دهد که تصمیم‌گیری در طول نبردهای هوایی تغییر می‌کند و درجه آزادی بالاتری را در بر می‌گیرد که امکان انتقال سریع تصمیم‌گیری بین خلبان‌های انسانی، پهپادها و موشک‌ها را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی فراهم می‌کند.

در حالی که چین انواع مختلفی از موشک های مافوق صوت را رونمایی کرده است، نسخه ویژه برای نبرد هوایی همچنان در حالت محرمانه باقی مانده است. اگرچه نیروی هوایی چین ساخت یک هواپیمای رادارگریز بزرگ و پیشرفته را تایید کرده، اما زمان اولین پرواز آن هنوز نامشخص است.

این مطالعه بر پتانسیل خلق یک دوره جدید در نبرد هوایی تاکید می‌کند که در آن، الگوریتم‌های هوش مصنوعی قدرتمند نقشی محوری در تغییر شکل شیوه‌های سنتی در آموزش و عملیات نیروی هوایی ایفا می‌کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که تعداد هواپیماهای J-20 به عنوان جنگنده رادارگریز اولیه چین، احتمالاً از F-22 Raptors آمریکا پیشی می‌گیرد، اما هم‌چنان به طور قابل توجهی از هواپیماهای جنگی F-35 آنها کمتر است. علاوه بر این، گزارش شده است که ارتش چین در حال آزمایش یک نوع دو سرنشینه از J-20 است که می تواند با تعدادی پهپاد پرواز کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*