خشن ترین فیلم های تاریخ

۱۰ تا از خشن ترین فیلم های تاریخ که حتما باید ببینید

در این متن تعدادی از خشن ترین فیلم های اکشن تاریخ را معرفی می‌کنیم که پر از صحنه‌های زد و خورد رقت‌انگیز و تهوع‌آور هستند و به واسطه همین صحنه‌ها در تاریخ ماندگار شده‌اند. به یاد داشته باشید این فیلم‌ها ترسناک نیستند و اگر به دنبال این ژانر هستید، باید بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۴ را ببینید.

در میان زیرمجموعه‌های مختلف ژانر اکشن دسته خاصی وجود دارد که به‌خاطر ارائه خشونت زایدالوصف و واقع‌گرایی افراطی که منجر به خلق صحنه‌هایی فراموش نشدنی و بعضا چندش‌آور می‌شود، در خاطره‌ها باقی می‌ماند! در این دسته فیلم‌های اکشن، خشونت حرف اول را می‌زند و صحنه‌های مبارزه بسیار دقیق و حساب‌شده، کلیدی‌ترین لحظات را تشکیل می‌دهند. البته داستان سرایی و سایر پارامترهای سینمایی نیز در این فیلم‌ها حائز اهمیت هستند. با این وجود، خشونت این دسته آثار است که باعث به یاد ماندن آن‌ها می‌شود.

علاوه بر فیلم‌های هالیوودی که حد و مرزهای فراوانی را در کلاس عناوین اکشن جابجا کرده‌اند، سینمای شرق آسیا نیز تاثیری فراموش نشدنی در شکل‌گیری سینمای اکشن به شکل کنونی داشته است. فیلم‌های کره‌ای، ژاپنی یا چینی همانند محصولات غربی با ارائه مبارزات گسترده و برنامه‌ریزی شده در کنار جلوه‌های تصویری فوق‌العاده و کارگردانی بسیار حرفه‌ای توانسته‌اند در دسته فیلم‌های اکشن به رقبایی جدی برای هالیوود تبدیل شوند و علاقمندان به فیلم‌های اکشن و خشن را حسابی سرگرم کنند.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۳

با این مقدمه، در ادامه متن حاضر نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از خشن ترین فیلم های اکشن تاریخ که تماشای آن‌ها برای افرادی که آمادگی‌اش را ندارند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود!

خشن ترین فیلم های اکشن تاریخ سینما

اگر به فیلم‌های اکشن علاقمند باشید، احتمالا برخی از عناوین حاضر در لیست زیر را مشاهده کرده‌اید. با این وجود اگر تا به امروز هیچ‌یک از آن‌ها را ندیده‌اید و برای تماشای صحنه‌های اکشن پر از خون‌ریزی‌های تهوع‌آور آماده نیستید، بهتر است سراغ آن‌ها نروید!

بتل رویال – Battle Royale (2000)

بتل رویال

بتل رویال یکی از پرحاشیه‌ترین فیلم‌های اکشن تاریخ به شمار می‌رود که تعریف جدیدی از ژانر فیلم‌های با تم بازی‌های مرگبار ارائه کرده و در زمان اکران هم با واکنش‌های مختلفی روبرو شد. داستان این فیلم عجیب در ژاپن و در آینده نزدیک رخ می‌دهد و در آن، گروهی از دانش آموزان دبیرستانی دست‌چین شده و در یک کلاس گردهم می‌آیند تا در یک نبرد ممنوعه مرگ و زندگی شرکت کنند.

فیلم Battle Royale به‌خاطر روایت خشونت باورنکردنی نوجوانانی که برای بقا می‌جنگند در بسیاری نقاط دنیا ممنوع شد. تعدد صحنه‌های خونین و رقت‌انگیز فیلم با گذر زمان بیشتر می‌شود و انواع مختلفی از خونریزی، از درگیری‌های تن به تن گرفته تا قتل‌ها استراتژیک را در بر می‌گیرد. همین نمایش صحنه‌های خونین و خشن باعث شد که بتل رویال آغازگر ژانر جدیدی در سینما شود. ژانری که آثار شگفت‌انگیزی را در طول تاریخ به خود دید و همیشه نزد مخاطبین محبوب بوده است.

The Raid: Redemption (2011)

خشن ترین فیلم های تاریخ

فیلم The Raid ماجرای یک پلیس اهل اندونزی را روایت می‌کند که برای دستگیری یک قاچاقچی سرشناس مواد مخدر به پناهگاه او در جاکارتا یورش می‌برد؛ اما خیلی زود متوجه می‌شود که وارد تله شده است. یگان ارسال شده به این منطقه در چشم به هم زدنی در معرض خطری بزرگ قرار می‌گیرد و سربازی کم‌سابقه و تازه‌کار باید مسئولیت هدایت گروهان و به پایان رساندن ماموریت را بر عهده بگیرد. هریک از طبقات ساختمان پناهگاه ماجراجویی‌های خونین جدید و سنگینی را پیش روی کاراکتر اصلی فیلم، راما، قرار می‌دهد که او باید برای رسیدن به هدفش از آن‌ها گذر کند!

این فیلم اکشن هیجانی سال 2011 به کرات از صحنه‌های فوق‌العاده خشن مثل شکستن استخوان بهره برده و با حرکات آکروباتیک شگفت‌انگیز منظره‌هایی جذاب و پرهیجان را به مخاطب نمایش می‌دهند. علاوه بر این، درگیری‌های مسلحانه سنگین و پرتنش نیز جزو لاینفک ماجراجویی راما در این فیلم به شمار می‌روند. The Raid یکی از بهترین فیلم‌های اکشن نتفلیکس است که می‌تواند با صحنه‌های شگفت‌انگیز و خلاقانه‌اش مو به تن شما سیخ کند.

رمبو – Rambo (2008)

رامبو

چهارمین نسخه از فرنچایز رمبو بازگشت سیلوستر استالونه به این نقش را به باشکوه‌ترین شکل ممکن جشن می‌گیرد! این بار جان رمبو مسئولیت هدایت گروهی از مزدوران را بر عهده دارد که باید عملیات نجات فوق‌العاده خطرناکی را در برمه اجرا کنند.

بر خلاف نسخه های قبلی این مجموعه که جان رمبو را در نقش یک مزدور نشان می‌داد، در نسخه چهارم جنبه‌های تاریک‌تری از شخصیت او به معرض نمایش گذاشته شده و با صحنه‌های دلخراش‌تر و بسیار خشن‌تری روبرو هستیم. نسخه چهارم Rambo هیچ ابایی از نشان دادن خشونت علیه زنان و کودکان نداشته و شخصیت کلیدی داستان با ماشین گانی که در اختیارش قرار گرفته، قصد دارد تعریف جدیدی از خشونت در سینما را ارائه کند.

البته نسخه چهارم رمبو از حیث شخصیت پردازی و خصوصا نقش منفی فیلم عملکرد بحث‌برانگیزی ارائه کرده است. با این وجود شکی نیست که اگر هدف، ارائه تجربه‌ای فوق‌العاده خشن و خونین باشد، رمبو حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

کرانک: ولتاژ بالا – Crank: High Voltage (2009)

خشن ترین فیلم های تاریخ

شو کلیوس که زمانی یک جایزه‌بگیر خوشنام بوده و جیسون استیتهام معروف نقشش را بازی می‌کند، توسط عده‌ای از تبهکاران دزدیده شده و اتفاقی باورنکردنی برایش رخ می‌دهد! این تبهکاران قلب او را از بدنش خارج کرده و قلبی مصنوعی را جای آن کار می‌گذارند که باید به‌طور دائمی توسط جریان برق شارژ شود!

این قلب تنها قادر است یک ساعت با شارژ کار کند؛ بنابراین شو باید هر یک ساعت یک بار خودش را به برق وصل کند تا از بین نرود! ماجراجویی Crank High Voltage با این داستان جذاب همراه شده و در آن شخصیت اصلی دنبال قلب اصلی خود کوچه پس کوچه‌های لس آنجلس را زیر و رو کرده و هرکس و هرچیز که سر راهش قرار بگیرد را به طرز وحشیانه‌ای از بین می‌برد!

این ماجراجویی شو در فیلم صحنه‌های اکشن بسیار خشنی را رقم می‌زند که تماشای برخی از آن‌ها واقعا خون مخاطب را به جوش خواهد آورد. ضرباهنگ فیلم در کنار تعدد این صحنه‌های خشن باعث می‌شود که بیننده حتی یک لحظه هم آرامش نداشته باشد و تا رسیدن به پایان انفجاری فیلم دائما با صحنه‌های اکشن رقت انگیز و هولناک روبرو شود.

نسخه دوم فیلم Crank بسیار خونین‌تر و خشن‌تر از نسخه اول است و به‌راحتی در لیست خشن ترین فیلم های اکشن تاریخ سینما جای می‌گیرد. خون و خشونت چندش‌آور بخش‌هایی جدانشدنی از این فیلم عجیب و غریب سال 2009 هستند.

ایچی قاتل – Ichi the Killer (2001)

ایچی قاتل

فیلم ژاپنی ایچی قاتل هم یکی دیگر از خونین‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما به شمار می‌رود که به خاطر صحنه‌های به‌شدت خونین و تاثیرگذارش در ذهن‌ها باقی مانده. این فیلم به‌جای این که از خشونت به‌عنوان ابزاری برای جلو بردن داستان استفاده کند، آن را در محوریت کار قرار داده و یک عنوان اوریجینال بی‌تکرار را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

فیلم Ichi the Killer بر پایه یک انیمه با همین نام ساخته شده و داستان پلیسی سادیسمی به نام کاکی‌هارا را روایت می‌کند که دنبال قاتلی روانی به نام ایچی می‌گردد.

با بهره‌گیری از خشونت باورنکردنی و فیلمبرداری شلوغی که به القای حس وحشیگری در این فیلم کمک فراوانی می‌کند، این فیلم در برخی صحنه‌ها واقعا قابل تماشا نیست. برخی از صحنه‌های این فیلم مثل سلاخی کردن افراد و بیرون کشیدن دل و روده آن‌ها حقیقا برای مخاطب عام ساخته نشده‌اند و تماشای آن‌ها می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری روی افراد داشته باشد.

همچنین بخوانید:

۱۰۰ فیلم اکشن برتر تاریخ به انتخاب توتال فیلم

ایچی قاتل البته در زمان اکران در بسیاری کشورها سانسور شد یا مجوز پخش نگرفت؛ چرا که بسیاری منتقدین و صاحب نظران میزان خشونت این فیلم را بسیار فراتر از یک سرگرمی می‌دانستند. با این وجود امروزه این فیلم و کارگردان آن، تاکاشی میکه، به خاطر روایت این خون‌ریزی فراتر از تصور مورد تمجید و تحسین‌های فراوانی قرار گرفته‌اند.

مندی – Mandy (2018)

خشن ترین فیلم های تاریخ

در فیلم مندی نیکلاس کیج نقش یک انتقام جوی بی‌رحم به نام رد میلر را بر عهده دارد و داستان فیلم در سال 1983 در کاسکادیا رخ می‌دهد. داستان فیلم روایتگر چگونگی تغییر زندگی زیبای رد و نامزدش مندی در اثر حادثه هولناکی است که دار و دسته تبهکاران به سرکردگی جرمیاه سند مسبب آن هستند. پس از رخ دادن این اتفاق، ناراحتی و خشم باورنکردنی رد دست به دست هم می‌دهند تا او تصمیم بگیرد بانیان این اتفاق دردناک را به وحشیانه‌ترین شکل ممکن به سزای اعمالشان برساند.

داستان ناراحت‌کننده منوی با جو روان‌پریشانه آن همراه می‌شود تا یک ماجراجویی ناب از جنس انتقام را تشکیل دهند. در این میان، جلوه‌های ویژه خیره‌کننده در میان توهمات ذهنی رد که بسیار دلچسب و البته خونین به تصویر کشیده شده‌اند، باعث می‌شود که Mandy یکی از خشن ترین و جالب ترین فیلم های اکشن تاریخ لقب بگیرد. این فیلم با ادغام مفاهیم آشنای ژانر اکشن و رعب‌آور مانند قاتلان اره برقی به دست یا فرقه‌های رادیکالی که عاشق آتش هستند، ترکیبی بی‌رقیب از خشونت و سوررئالیسم را روایت می‌کنند که ارزش تماشای دوچندانی به این فیلم می‌بخشند.

Oldboy (2003)

فیلم Oldboy

بعید است کسی خود را طرفدار فیلم‌های اکشن بداند، اما اسم Oldboy را نشنیده باشد! این فیلم یک شاهکار کره‌ای اکشن هیجانی با خشونت تکرارنشدنی و البته داستانی باورنکردنی و شگفت‌انگیز است. اولدبوی داستان اوه دائه سو را روایت می‌کند که به 15 سال زندان محکوم شده و سپس بی‌سروصدا آزاد می‌شود! پس از آزادی او تصمیم می‌گیرد افرادی که مسئولیت زندانی شدنش را بر عهده داشته‌اند پیدا کرده و به سزای اعمالشان برساند. در میانه راه او همچنین با یک آشپز به نام می دو هم ملاقات کرده و رابطه احساسی با او را آغاز می‌کند.

علیرغم اینکه Oldboy اساسا قرار نیست فیلم اکشنی از جنس رمبو باشد، اما داستان‌سرایی خارق‌العاده این فیلم در کنار صحنه‌های مبارزات حساب‌شده، خونین و بسیار هنرمندانه، اثری بی‌تکرار و شگفت‌انگیز از Oldboy ساخته‌اند. به‌یادماندنی‌ترین صحنه این فیلم را باید مبارزه اوه دائه سو با دسته‌ای از تبهکاران در یک راهرو دانست؛ جایی که او با چکش تک تک آن‌ها را از بین برده و کارگردانی خیره‌کننده باعث شده به نظر برسد صحنه به‌صورت پیوسته ضبط شده است!

همچنین صحنه پایانی و فوق‌العاده دردناک فیلم هم با این که از نظر بصری بسیار تکان‌دهنده طراحی شده، اما یک جمع‌بندی بسیار عالی برای داستان بی‌مثال آن را ارائه می‌کند و تجربه اکشن داستان محور و خلاق Oldboy را به سرانجام می‌رساند.

درد – Dredd (2012)

فیلم Dredd

Dredd یک عنوان علمی تخیلی پساآخرزمانی است که داستانش در کلانشهری به نام مگا سیتی وان که پر از تبهکاران است رخ می‌دهد. قاضی‌هایی مثل درد (کارل اوربان) در این فیلم نقش قاضی، وکیل مدافع و جلاد را به‌طور همزمان ایفا می‌کنند و با حضور در صحنه‌های جرم، حکم را صادر و اجرا می‌کنند. در میان این جرایم مختلف، توجه درد به رشته جرایم خشنی که به قاچاقچی شناخته شده مواد مخدر، ماما مربوط است جلب می‌شود. ماما البته خیلی زود متوجه این قضیه شده و با گیر انداختن درد او را درگیر یک ماجراجویی خونین می‌کند.

دارویی که توسط Ma-Ma توزیع می‌شود، Slo-Mo نام دارد که عملکردش دقیقا مشابه اسمش است! به واسطه حضور همین دارو در فیلم، بسیاری صحنه‌های فوق‌العاده خشن فیلم در حالت صحنه آهسته ضبط شده و سطح جدیدی از خشونت را به معرض نمایش می‌گذارند. البته همچنان صحنه‌های اکشن متعددی نظیر درگیری‌های تن به تن یا شلیک‌های گسترده در داستان فیلم گنجانده شده است. با این وجود در مسیر Dredd و یارش در راه پیدا کردن ماما، خشونت مهم‌ترین کلمه‌ای‌ست که به دهنمان خطور می‌کند!

بیل را بکش 1 – Kill Bill: Vol. 1 (2003)

بیل را بکش

نسخه اول بین را بکش کوئنتین تارانتینو نیز یکی دیگر از خشن ترین فیلم های اکشن تاریخ سینما به شمار می‌رود که صحنه‌های فوق‌العاده پرتنش و خشن را به تصویر کشیده و مخاطب را پای تلویزیون میخکوب می‌کند. این فیلم روایتگر داستان عروس (اما تورمن) است که در روز عروسی‌اش توسط گروهی از قاتلین دزدیده شده و تقریبا به قتل می‌رسد! با این وجود او از مرگ نجات پیدا کرده و سفر جدید خود برای شناسایی عوامل این توطئه را اغاز می‌کند. عروس خیلی زود متوجه می‌شود که همکاران سابقش مسئولیت این کار را بر عهده داشته‌اند. بنابراین از تمام توان و مهارت‌های رزمی‌اش برای انتقام گرفتن از این رقبای سرسخت استفاده می‌کند.

بیل را بکش به‌خاطر صحنه‌های اکشن بی‌تکرار و طراحی مبارزات باورنکردنی سال‌هاست که یکی از بهترین عناوین ژانر اکشن به شمار می‌رود. خشونت این فیلم به‌حدی بالاست که در برخی موارد خنده‌دار به نظر می‌رسد. در عین حال این مساله چیزی از ارزش‌های این فیلم به‌عنوان یکی از خونین‌ترین تجربه‌های دو ساعته تاریخ کم نمی‌کند! مبارزات این فیلم هرچیزی که فکرش را بکنید، از پرتاب چاقو به ستون فقرات گرفته تا درآوردن چشم را در خود داشته و لحظه‌ای از سرگرم کردن شما دست نمی‌کشد. همچنین صحنه درگیری وحشتناک عروس با گروهی از مزدوران حرفه‌ای با نام Crazy 88 هم یکی از آن صحنه‌های فراموش‌نشدنی تاریخ سینماست که نام تارانتینو را در قاب کارگردانان صاحب سبک سینمایی اکشن ماندگار کرده است.

هنری خشن – Hardcore Henry (2015)

خشن ترین فیلم های تاریخ

Hardcore Henry فیلمی علمی تخیلی و منحصربفرد است که در آن شخصیت اصلی فیلم به‌طور ناگهانی در آزمایشگاهی در مسکو از خواب بیدار می‌شود. در همین حین زنی که ادعا می‌کند همسر اوست، به شخصیت اصلی فیلم توضیح می‌دهد که او تقریبا کشته شده بود و در فرمی نیمه انسان – نیمه ربات به زندگی بازگشته است! البته پیش از این که هنری بتواند به‌طور کامل سلامتی خود را به دست آورد، افراد مسلح به ساختمان حمله کرده و همسر او را می‌دزدند. هنری اما از محل فرار کرده و با تکیه بر قابلیت‌های رباتیک جدیدش نبردی خونین را علیه افرادی که همسرش را دزدیده‌اند و سردسته آن‌ها، آکان, آغاز می‌کند.

خشونتی که در فیلم گنجانده شده بسیار بالاتر از تحمل بسیاری افراد است و در برخی شرایط جنبه کمیک به خود می‌گیرد! همچنین دوربین اول شخص نیز در بسیاری صحنه‌های فیلم به بیننده کمک می‌کند تا درک بهتری از وضعیت کاراکتر اصلی فیلم داشته باشد. این تصویر برداری باعث می‌شود که مخاطب حس کند واقعا در محل مبارزات حضور دارد و در تمامی قتل‌های هنری همراه اوست!

فیلم هنری خشن واقعا برای همه بیننده‌ها مناسب نیست و به همین دلیل است که امتیازات متفاوتی را از منتقدین دریافت کرده است. با این وجود اگر به دنبال یکی از خشن ترین فیلم هایی می‌گردید که تا کنون تولید شده، این تجربه نزدیک به بازی‌های ویدیویی را نباید از دست بدهید.