طراحی جایگزین تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک با طراحی این گرافیست خلاق، تازه یک پیکاپ جذاب شده است

سایبرتراک اخیراً دوباره با سر و صدای زیاد طی رویداد ویژه تسلا به نمایش گذاشته شد؛ اما چه می‌شد اگر طراحی Cybertruck متفاوت از طراحی کنونی بود؟

یکی از برجسته‌ترین اخبار خودرو طی چند وقت اخیر، برگزاری رویداد ویژه تسلا به مناسبت تحویل اولین دستگاه‌های پیکاپ مورد انتظار سایبرتراک بود. حتی ویدیوهایی از مسابقه درگ سایبرتراک و پورشه 911، تست یدک کشی سایبرتراک و تست ضد گلوله بودن سایبرتراک منتشر شد. حالا اگر جزو منتقدان سفت و سخت طراحی این پیکاپ تمام الکتریکی هستید، با آغاز عرضه آن شاید پیش خود فکر کرده باشید که با طراحی متفاوت، می‌توانست خودرویی دیدنی‌تر شود. در این راستا گرافیستی با نام «دژان هریستوف» (Dejan Hristov) سایبرتراک را به شکلی متفاوت با خطوط منحنی بازطراحی کرده است.

طراحی جایگزین سایبرتراک، پیکاپ بحث‌برانگیز تسلا

این گرافیست طراحی متعارف‌تری را برای Cybertruck با خطوط منحنی در نظر گرفته. این دقیقاً در تضاد با زبان طراحی این پیکاپ تسلا قرار دارد که شکل و شمایل آینده‌گرایانه و تمرکز روی خطوط راست و اضلاع تیز جزو مشخصه‌های جدانشدنی آن هستند. البته همین طراحی جایگزین ارائه شده توسط این گرافیست هم کماکان جلوه آینده‌گرایانه دارد، اما استفاده از انحنا در آن باعث شده که شبیه‌تر به پیکاپ‌های الکتریکی امروزی شود.

هرچند می‌توان ساعت‌ها درمورد جزئیات طراحی سایبرتراک بحث کرد، این نکته غیر قابل انکار است که این ساخته تسلا با بقیه پیکاپ‌های موجود در سال 2023 تفاوت دارد و حتی در صورت وجود نقاط ضعف، قدمی رو به جلو به سمت آینده طراحی خودرو بر می‌دارد. جالب است بدانید سایبرتراک در طرح‌های اولیه طراحی منحنی‌تر و پرظرافت‌تری داشت، اما به نظر می‌رسد هدف ایلان ماسک و تیم طراحی ارائه خودرویی ساختارشکنانه بود. خود ماسک به شخصه گفته بود که به دنبال پیکاپی با شکل و شمایل عادیِ کسل‌کننده نبودند و حتی از فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی برای طراحی این خودرو الهام گرفته شده است.

طراحی جایگزین تسلا سایبرتراک

به‌تازگی اولین دستگاه‌های سایبرتراک به 10 نفر از کارمندان تسلا تحویل داده شد و انتظار می‌رود تولید آن در سال 2024 افزایش پیدا کند. این پیکاپ برقی در نسخه‌های تک، دو و سه موتوره عرضه می‌شود. نسخه دو موتوره دو دیفرانسیل (AWD) توانایی تولید قدرت 600 اسب بخار را دارد و نسخه سایبربیست با استفاده از 3 موتور می‌تواند 845 اسب بخار قدرت تولید کند. نسخه تک موتوره تا انتهای سال 2024 به عرضه نمی‌رسد و در مقطع کنونی جزئیات مربوط به عملکرد آن مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*