بازیگران محبوب

بازیگران محبوبی که مرگ اجازه هنرنمایی به آنها را نداد

بازیگران همواره جزو محبوب‌ترین افراد جامعه بوده‌اند. در این مطلب با بازیگران محبوبی آشنا خواهیم شد که مرگ در جوانی، اجازه هنرنمایی بیشتر را به آنها نداد.

بازیگران، افرادی در جامعه هستند که وظیفه آنها، کسب تجربه برای دیگران است. به‌عبارتی آنها در لباس افراد با ظاهر و عقاید و باورهای گوناگون، در جامعه خیالی که ساخته‌اند، زندگی می‌کنند. آنها به ما نشان می‌دهند که چنین فردی با این نوع رفتار، در جامعه چه دیدگاهی دارد و آیا ارزش و اهمیت کار او بیشتر است یا ارزش و جایگاه اجتماعی؟

بازیگران از انرژی فوق‌العاده خود در جذب مخاطبان بهره می‌برند؛ در واقع آنها این حس همزادپنداری بازیگر و نقش خود و شباهتی که به شخصیت خود پیدا می‌کنند را باید داشته باشند. آنها بسیاری از کارهایی که می‌گوییم در فلان موقعیت انجام می‌دهیم را به تصویر می‌کشند تا بهتر ببینیم در آن لحظه، به احتمال زیاد گزینه‌های دیگر برای انتخاب ما چگونه خواهند بود.

بازیگران محبوب که در اوج شکوفایی و جوانی درگذشتند

در این بین در میان فیلمسازان هالیوودی بازیگرانی بوده‌اند که شاید می‌توان گفت واقعا بازیگر به دنیا آمده‌اند. بیشترین حد تاثیرگذاری در مخاطب را به‌وجود آورده‌اند و سیل عظیمی از مردم دنیا را عاشق و شیفته خود کرده‌اند. در لحظات ایفای نقش آنها، هالیوود بیشترین رضایت را از طرف مردم کسب می‌کرد. اما تعدادی از بازیگران محبوب، خیلی زود قبل از آن‌که امپراطوری خود را داشته باشند، طرفداران خود را ترک کردند. در این مطلب با بازیگران محبوب و حرفه‌ای آشنا خواهیم شد که در اوج شکوفایی خود و در سنین جوانی درگذشتند.

1. اندی کافمن

اندی کافمن یک بازیگر کمدی و یک خواننده بود که با باورهای عامیانه مخالفت داشت. سبک او را حتی می‌توان خلاف سبک سنتی و رایج در فیلم‌های کمدی دانست. به‌طوری‌که او با تعویض موقعیت‌ها، لحظات خنده‌دار را به جدی و لحظات عادی را به خنده‌دار تبدیل می‌کرد. به همین خاطر بود که مردم عاشق او بودند و حتی زمانی‌ که درگذشت، خیلی‌ها باور داشتند او خودش را به مرگ زده است. او در سن 35 سالگی درگذشت. به شهرت رسیدن اندی کافمن با سریال کمدی تاکسی در نقش یک مهاجر به نام لاتکا گراواس اتفاق افتاد. او شخصیتی غیر قابل پیش‌بینی داشت و با تند و نیش‌دار حرف زدن، لقب ضد کمین را گرفته بود.

2. بروس لی

بروس لی با نام اصلی لی جون-فن، رزمی‌کار و بازیگر مشهور آمریکایی-هنک‌کنگی بود که ابتدا در مبارزات خیابانی شرکت می‌کرد؛ اما در ادامه با یادگیری سبک‌های بوکس، تای چی و وینگ باعث شد تا سبک مبارزه‌ای آزاد خود با نام جیت‌کان‌دو را توسعه دهد.

لی با بازی در مجموعه تلویزیونی اکشن The Green Hornet شناخته شد و از همان ابتدا نیز علاقه‌مندان زیادی در آمریکا برای خود کسب کرد. از بروسلی شاید بتوان به‌عنوان متحول‌کننده سینمای هنگ کنگ نیز یاد کرد. وی باعث شد فاصله سطحی سینمای غرب و شرق کمتر شود و شکاف‌ها را پر کرد. فیلم‌های Fist of Fury، The Way of the Dragon و Enter the Dragon، آثار بعدی او بودند که باعث شد محبوبیت وی در سطح جهانی افزایش یابد و توانست دنیا را با ژانر اکشن هنک‌کنگی آشنا کند.

بروس لی در سن 32 سالگی پس از آن‌که در جلسه دوبله فیلم «اژدها وارد می‌شود» بیهوش شده بود، در اثر ورم مغزی درگذشت و البته حرف و حدیث‌های فراوانی درباره علت دقیق مرگ او شکل گرفت.

3. آنتونی یلچین

بازیگران محبوب

آنتونی یلچین، بازیگر روسی-آمریکایی بود که با بازی در نقش ستوان جوان پاول چکوف در راه‌اندازی مجدد Star Trek مشهور شد. او بیشتر در نقش افراد نوجوانی بازی می‌کرد که دچار مشکلات روانی و عاطفی دوران بلوغ خود هستند.

او در سن 27 سالگی در اثر سانحه تصادفی که به‌خاطر مشکلی در خودرویش رخ داده بود، جان خود را از دست داد. پس از مرگ او، به‌خاطر درگیری وی با بیماری سیستیک فیبروزیس که مادرزادی بود، بنیاد خیریه‌ای به‌نام آنتونی یلچین تاسیس شد.

4. کریس فارلی

بازیگران محبوب

کریس فارلی یک بازیگر کمدی بداهه بود و سبک طنزی که او داشت، در واقع نوعی طنز بی‌نظمی بود که اکثر مردم هم از این موضوع خوششان می‌آمد.

او در فیلم‌ها و تئاترهای مختلفی بازی کرده بود، اما با بازی در Tommy Boy and Black Sheep به شهرت رسید و در آن فیلم، شخصیت ساده‌لوح و ساده‌ای را داشت که باعث می‌شد بسیار دوست‌داشتنی باشد.

کریس فارلی دچار اعتیاد به مصرف الکل و مواد مخدر شده بود و با وجود مراجعه چندباره به مراکز ترک اعتیاد، در سن 33 سالگی بر اثر اوردوز درگذشت.

5. هیث لجر

هیث لجر

بازیگر استرالیایی به نام هیث لجر از سن 10 سالگی وارد عرصه سینما شد. او پس از اولین ایفای نقش خود، مدرسه را ترک کرد و به‌صورت حرفه‌ای وارد عرصه بازیگری شد. او در بیشتر سریال‌های محبوب استرالیایی حضور داشت و نقش‌آفرینی کرده بود. کمدی رمانتیک نوجوان آمریکایی، ۱۰۱۰ Things I Hate About You، او را به شهرت رساند. هیث لجر با بازی در نقش‌های مختلف نشان داده بود که استعداد بالقوه‌ای در زمینه بازیگری دارد. وی همچنین توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را با بازی در فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight) در نقش به‌یادماندنی و تکرارنشدنی جوکر، کسب کند.

هیث لجر در اواخر عمر درخشان خود، دچار بی‌خوابی مزمن شده بود و در نهایت در سال 2008 و در سن 28 سالگی درگذشت.

6. هریس گلن میلستید

هریس گلن میلستید

هریس گلن میلستید بازیگر جالبی بود که با نام هنری دیواین شناخته می‌شد. او پس از مدت کوتاهی از شروع فعالیتش، به گروه بازیگران Dreamlanders پیوست. او در فیلم‌های مختلفی مانند Eat Your Makeup ایفای نقش کرد که در این فیلم او نقش بیوه جان اف کندی، رییس جمهور ترور شده ایالات متحده را بازی می‌کرد.

همچنین او در کلوپ‌های شبانه نیز ایفای نقش کرده بود. وی در نهایت بر اثر بیماری قلبی در سن 42 سالگی درگذشت.

7. جیمز دین

جیمز دین

جیمز دین در خانواده‌ای مذهبی و روستایی به‌دنیا آمد. او دوران کودکی بسیار سختی به‌خاطر مرگ مادرش و فشار مالی که بر پدرش وجود داشت، گذراند. جیمز در دوران نوجوانی با رشته بازیگری آشنا شد و علاقه زیادی هم به این حرفه داشت. اما با مخالفت پدرش روبه‌رو شد و در نهایت مجبور شد پدرش را ترک کند.

او با بازی در فیلم شورش بدون دلیل (Rebel Without a Cause) بسیار شناخته شد که در آن فیلم، او نقش نوجوانی را بازی می‌کند که سرخورده است و از طرف پدرش مورد لطف و راهنمایی قرار می‌گیرد. این فیلم، آخرین نقش آفرینی او در سینما بود و یک ماه قبل از انتشار این فیلم، جیمز دین در یک سانحه تصادف درگذشت. او در آن زمان 25 ساله بود و عمر نقش‌آفرینی او در سینما، تنها به 5 سال محدود شد.

8. جان کازال

جان کازال، بازیگر افسانه‌ای که به نقش‌آفرینی‌های بی‌عیب و نقصش مشهور است، با بازی در فیلم پدرخوانده در نقش فردو کورلئونه، به شهرت جهانی دست یافت. او در فیلم‌های مختلفی مانند مکالمه (The Conversation) نیز بازی کرده است.

جان کازال در دوران بازی فیلم شکارچی گوزن (The Deer Hunter) دچار سرطان ریه شد، اما روحیه قدرتمند او باعث نشد تا نقش خود را رها کند. اما در نهایت بیماری بر او غلبه کرد و در سن 42 سالگی، این بازیگر فوق‌العاده و بااستعداد درگذشت.

9. مریلین مونرو

مریلین مونرو

نورما جین مورتنسون با نام هنری مریلین مونرو، کار خود را با بازیگری برای آگهی‌های تبلیغاتی شروع کرد. او در کمدی‌های The Seven Year Itch و Some Like It Hot نیز نقش‌آفرینی کرد. داشتن ویژگی‌های مانند جذابیت ظاهری و اعتماد به نفس بالا باعث شده بود او تبدیل به نماد جنسی آن سال‌های هالیوود شود.

مریلین مونرو در اواخر عمر خود دچار اعتیاد و بیماری شده بود و از طرف استودیوها و روزنامه‌ها تحت فشار قرار می‌گرفت. در نهایت، وی در سن 36 سالگی بر اثر مصرف زیاد باربیتورات‌ها و دارو‌های مسکن درگذشت.

10. رومی اشنایدر

رومی اشنایدر، بازیگر آلمانی-فرانسوی، با نقش‌آفرینی در درام‌های تاریخی، بازیگری حرفه‌ای خود را آغاز کرد. نقش‌آفرینی رومی اشنایدر در نقش ملکه الیزابت اتریش، او را به شهرت فراوان رساند و وی به یکی از بازیگران محبوب دوره خود تبدیل شد. پس از بازی در فیلم Christine، رومی اشنایدر به پاریس نقل مکان کرد و در همانجا هم ساکن شد. در نهایت او در سن 43 سالگی بر اثر ایست قلبی در منزل شخصی خود درگذشت.

ناتالی وود، براندون لی، ریور فینیکس، کوری مونتیه، بریتانی مورفی، پل واکر و چادویک بوزمن از دیگر بازیگران محبوب و موفقی بودند که در سنین جوانی درگذشتند و نتوانستند با درخشش و هنرنمایی‌های بیشتر، علاقه‌مندان خود را خوشحال کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*