سیارک خطرناک

تلسکوپ چین یک سیارک خطرناک برای ساکنان زمین را کشف کرد

دو سیارک خطرناک نزدیک به زمین توسط تلسکوپ نقشه‌برداری آسمان چین کشف شد که یکی از این سیارک‌ها در دسته بالقوه خطرناک قرار گرفته است.

تلسکوپ میدان وسیع Wide Field Survey Telescope (WFST) چین که مشغول به بررسی آسمان بخش نیمکره شمالی زمین است، دو سیارک نزدیک به زمین را کشف کرده که یکی از آنها در دسته‌بندی خطرناک قرار دارد و خطری بالقوه برای ساکنان کره زمین شناخته می‌شود.

سیارک خطرناک نزدیک ماست!

سیارک خطرناک

سیارک‌های ۲۰۲۳ WX۱ و ۲۰۲۳ WB۲ نام این دو سیارک خطرناک هستند که در 18 نوامبر امسال یا 27 آبان ماه، توسط تلسکوپ میدان وسیع (WFST) چین شناسایی شدند. وجود این دو سیارک توسط یک مرکز معتبر تحت نظر اتحادیه بین‌المللی نجوم تایید شده است.

سیارک خطرناک

سیارکی که برای زمین خطرناک نامیده شده، ۲۰۲۳ WX۱ نام دارد که قطری در حدود 170 متر دارد و فاصله‌ای به اندازه ۰.۰۴۱۶ واحد نجومی با سیاره زمین دارد؛ این ویژگی‌ها باعث شده که این سیارک در دسته بالقوه خطرناک قرار بگیرد و زیر نظر دانشمندان باشد.

سیارک خطرناک

این تلسکوپ در ماه سپتامبر یا شهریورماه امسال در چینگهای شمال غربی در چین کار خود را شروع کرد و توسط دانشگاه علم و صنعت چین و رصدخانه کوه بنفش آکادمی علوم چین با قطر 2 و نیم متر ساخته شده است. تلسکوپ WFST حاوی آینه‌ای به ابعاد 2 و نیم متر و دوربین اولترا واید یا دید وسیع بوده و هدف ساخته شدن آن، رصد اجرام منظومه ما و دیگر رویدادهای نجومی است.

این تلسکوپ در پایگاه رصد نجومی لِنگ‌ خو در استان چینگ‌ خی در شمال غرب کشور چین مسقر شده است. این پایگاه ارتفاعی در حدود چهار هزار متر دارد و پوشش گیاهی، بارندگی و آلودگی نوری کم آن باعث شده که یکی از بهترین مکان‌های رصدخانه‌ای در اوراسیا باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*