گوشی سونی اکسپریا XA در نمایشگاه MWC 2016 معرفی شد

با اینکه بسیاری عقیده داشتند که تجارت موبایل سونی روزهای پایانی عمر خودش را طی می کند و کمتر کسی انتظار رونمایی گوشی های جدید این کمپانی در نمایشگاه MWC امسال بودند، اما سونی دقایقی پیش با معرفی یک گوشی پرچم دار و دو میان رده جدید از سری اکسپریا X ، همه را غافل گیر کرد.سونی اکسپریا ایکس ( Xperia X ) ، اکسپریا ایکس ای ( Xperia XA ) و اکسپریا ایکس پرفرومنس ( Xperia X Performance ) نام ۳ اسمارت فون جدید سونی است که در کنفرانس این شرکت در جریان نمایشگاه MWC 2016 از آنها رونمایی گردید.در این مطلب شما را با گوشی سونی اکسپریا XA آشنا خواهیم کرد.با گجت نیوز همراه باشید.

سونی در سری اکسپریا ایکس، تمرکز ویژه ای را بر روی قابلیت های دوربین، باتری و همچنین طراحی آن‌ها معطوف کرده و امیدوار است که بتواند به فروش مورد انتظار خود نیز دست یابد.

اولین عضو این خانواده اکسپریا XA نام دارد.این گوشی از طراحی OmniBalance بهره برده و دارای ابعادی برابر با ۱۴۳.۶ در ۶۶.۸ در ۷.۹ میلی‌متر و وزن ۱۳۷ گرم می باشد.اکسپریا XA به یک نمایشگر ۵ اینچی بدون حاشیه مجهز شده که رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل را برای کاربر خود به ارمغان خواهد آورد.

پردازنده MT6755 شرکت مدیاتک، رم ۲ گیگابایتی، دوربین اصلی ۱۳ و سلفی ۸ مگاپیکسلی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز دیگر مشخصات سخت افزاری این میان رده جدید سونی را تشکیل داده است.

میان رده جدید سونی در قاب پشتی میزبان دوربین ۱۳ مگا پیکسلی بوده، این در حالی است که دوربین سلفی آن به لنزی ۸ مگا پیکسلی مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های گوشی میان رده اکسپریا XA سونی می‌توان به باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که به فناوری Qnovo Adaptive تجهیز گردیده و عملکرد مثال زدنی را در بخش مدیریت انرژی از خود به جای می‌گذارد اشاره کرد.

مشخصات گوشی سونی اکسپریا ایکس ای (Sony Xperia XA )

پلتفرماندروید ۶ مارشمالو
ابعاد و وزن۱۴۳.۶ در ۶۶.۸ در ۷.۹ با وزن ۱۳۷.۴ گرم
صفحه نمایش۵ اینچ اچ دی ( ۷۲۰ در ۱۲۸۰ )
چیپستمدیاتک MT6755
رمدو گیگابایت
دوربیندوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل/دوربین جلو ( سلفی ) ۸ مگاپیکسل
حافظه داخلی۱۶ گیگابایت با قابلیت ارتقاء از طریق میکرو اس دی
باتری۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*