شیائومی در سال 2023

بهترین و بدترین های برند شیائومی در سال 2023

در این مطلب قصد داریم بهترین و بدترین های برند شیائومی در سال 2023 را بررسی کنیم. کدام محصولات Xiaomi در سال 2023 برنده و کدام بازنده بودند؟

شیائومی در سال 2023 سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. البته اگر بخواهیم میزان فروش محصولات این شرکت چینی را در نظر بگیریم، وضعیت خیلی هم ایده‌آل نبود؛ اما با توجه به وضعیت اقتصاد جهانی و عرضه برخی مدل‌های خاص به‌صورت انحصاری برای بازار چین، این میزان فروش قابل درک و قابل قبول خواهد بود.

شیائومی در حال حاضر محصولات متنوعی را در دسته گوشی های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی، تبلت، لپ تاپ و حتی لوازم خانگی به بازار عرضه می‌کند. در این مطلب قصد داریم بهترین و بدترین های برند شیائومی در سال 2023 را بررسی کنیم تا ببینیم این کمپانی چینی در چه حوزه‌هایی برنده و در چه حوزه‌هایی بازنده بوده است.

گوشی های برنده شیائومی در سال 2023: سری شیائومی 13

شیائومی 13

سری گوشی های شیائومی 13 و به‌ویژه گوشی شیائومی 13 اولترا، در بخش گوشی های هوشمند این برند چینی، بهترین عملکرد را داشته‌اند. سری شیائومی 13 امسال یک موفقیت بزرگ برای این کمپانی بود. Xiaomi 13 معمولی، یک گوشی جمع‌وجور و یک پرچمدار قدرتمند است که بدون شک خرید آن را به همه توصیه می‌کنیم. شیائومی 13 پرو نیز تعادل بسیار خوبی بین عملکرد برتر و هزینه ایجاد می‌کند.

این گوشی‌ها نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده‌اند و قطعا در مقایسه با برخی از رقبای مستقیم خود از جمله گلکسی اس 23 پلاس سامسونگ، گوشی بهتر و جذاب‌تری محسوب می‌شود. شیائومی 13 پرو یک گوشی همه‌کاره و عالی با دوربین اصلی که از سنسور 1 اینچی بهره می‌برد، خواهد بود. اما بالاتر از این مدل‌ها، شیائومی 13 اولترا قرار می‌گیرد که امسال وارد بازار جهانی شد؛ البته در تعداد محدود. این گوشی با اضافه کردن یک دوربین تله فوتو با زوم 3.2 برابری و همچنین پیشرفت قابل توجه نسبت به مدل قبلی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شارژ سریع‌تر و باتری بزرگتر از دیگر پیشرفت‌های شیائومی 13 اولترا محسوب می‌شوند.

شیائومی 13 اولترا

در مجموع، خانواده گوشی های شیائومی 13 در سال 2023 قادر به رقابت با بهترین گوشی های پرچمدار موجود در بازار هستند و هیچ نکته منفی را نمی‌توان در مورد آنها پیدا کرد.

گوشی های بازنده شیائومی در سال 2023: میکس فولد 3

شیائومی میکس فولد 3

مطمئنا گوشی تاشو شیائومی میکس فولد 3 نسبت به نسل قبلی خود ارتقا یافته است؛ به‌خصوص در بخش دوربین. Mix Fold 3 را باید یکی از بهترین گوشی های تاشو بازار با بهترین ماژول دوربین در این دسته از گوشی‌ها به‌شمار آورد. با این حال، این گوشی همچنان به‌صورت انحصاری برای بازار چین عرضه می‌شود و نتوانسته برخی از اشتباهات نسل قبلی خود را اصلاح کند. به‌عنوان مثال، نمایشگر بزرگ میکس فولد 3 به‌خوبی از رابط کاربری MIUI شیائومی استفاده نمی‌کند و تجربه مولتی تسکینگ خوب و بهینه‌ای را ارائه نمی‌دهد.

علاوه بر این، این گوشی تاشو هنوز در زمینه کنترل حرارت با مشکلاتی مواجه است و در برخی مواقع، بیش از حد گرم می‌شود. نبود قابلیت ضبط ویدیوی 4K با دوربین تله فوتو، مشکلات لرزش‌گیر و نبود قابلیت فوکوس خودکار برای دوربین فوق عریض از دیگر مشکلات این گوشی تاشو شیائومی محسوب می‌شوند. لیست معایب گوشی هوشمند تاشو و گران‌قیمت شیائومی میکس فولد 3 کمی طولانی‌تر از حد انتظار است و به همین دلیل باید آن را گوشی بازنده این برند چینی در سال 2023 میلادی بدانیم.

گجت پوشیدنی برنده شیائومی: ساعت واچ 2 پرو

شیائومی واچ 2 پرو

سرانجام امسال، ساعت هوشمند رده بالای شیائومی یعنی شیائومی واچ 2 پرو به سیستم عامل Wear OS مجهز شد و امکانات جدیدی را برای کاربران با قابلیت ادغام بهتر با اکوسیستم گوگل فراهم کرد. اکنون می‌توانیم با اطمینان بگوییم که شیائومی واچ 2 پرو تنها مختص به قابلیت‌های تناسب اندام نیست؛ بلکه یک ساعت هوشمند تمام عیار با برنامه‌های متنوع و انواع و اقسام قابلیت‌های کاربردی است.

شیائومی Watch 2 Pro به معنای واقعی شیک و زیبا است و عمر باتری قابل توجهی را به‌عنوان یک محصول مبتنی بر سیستم عامل Wear OS ارائه می‌دهد. ساعت‌های هوشمندی با سیستم عامل اختصاصی در بازار وجود دارند که عمر باتری بسیار طولانی‌تری دارند، اما وقتی صحبت از عملکرد Wear OS می‌شود، شیائومی واچ 2 پرو عملکرد بسیار خوبی را در زمینه شارژدهی خواهد داشت.

گجت پوشیدنی بازنده شیائومی: هدفون بی سیم بادز 4 پرو

شیائومی بادز 4 پرو

در بخش گجت های پوشیدنی هوشمند شیائومی نمی‌توانیم به هدفون بی سیم شیائومی بادز 4 پرو اشاره نکنیم. Xiaomi Buds 4 Pro با کیفیت صدا، عمر باتری و مجموعه ویژگی‌های خود، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما قیمت و برخی مشکلات نرم افزاری آن توی ذوق می‌زند.

قیمت هدفون بی سیم شیائومی بادز 4 پرو به‌سختی قابل توجیه است و وقتی آن را با محصولات مشابه با کیفیت صدای مشابه مقایسه می‌کنیم، ممکن است از خرید آن منصرف شویم. همچنین برخی باگ‌های نرم افزاری مانند مشکل تشخیص و قطع صدا باعث می‌شوند بهترین تجربه ممکن را از این هدفون بی سیم شیائومی نداشته باشیم.

گوشی برنده زیرمجموعه‌های شیائومی: سری ردمی نوت 12

سری ردمی نوت 12

در بین زیربرندهای شیائومی از جمله ردمی و پوکو نیز گوشی‌های بسیار خوبی در سال 2023 به بازار عرضه شدند. مانند سال‌های گذشته، سری ردمی نوت یکی از محبوب‌ترین و بهترین گوشی های میان رده در بازار محسوب می‌شود و دلیل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد. اکثر گوشی های این سری طراحی زیبا، سخت افزار قدرتمند و جدید و قیمت رقابتی را به کاربران ارائه می‌کنند. گوشی ردمی نوت 12 معمولی در هر دو نسخه 4G و 5G، با سخت افزار عالی و قیمت مناسب خود، ما را شگفت‌زده می‌کند. فقط طرح نام‌گذاری گیج‌کننده و لیست بی‌انتهای نسخه‌های خاص بازار، جای شکایت را برای ما گذاشته است. پیگیری همه گوشی‌های موجود از این سری در بازارهای مختلف، حتی برای متخصصان فناوری و افراد باتجربه نیز سخت خواهد بود.

گوشی بازنده زیرمجموعه‌های شیائومی: سری پوکو

سری پوکو

این احساس وجود دارد که سری گوشی های POCO پس از چند نسخه اول، دیگر هیچ‌گاه بهبود نیافتند و حرفی برای گفتن نداشتند. برند پوکو امسال نیز گوشی های کسل‌کننده‌ای را به بازار عرضه کرد و حتی گوشی های رده بالای این سری از جمله پوکو F5 و پوکو F5 پرو نیز نتوانستند توجه ما را به خود جلب کنند. این گوشی‌ها فاقد دوربین عالی هستند و حتی اگر قیمت مناسب آنها را هم در نظر بگیریم، باز هم توانایی رقابت با رقبای خود را ندارند.

گوشی های مقرون به صرفه‌تر پوکو نیز از نظر سخت افزاری ایده‌آل نیستند و بیشتر آنها از تراشه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند. در مجموع گوشی های امسال پوکو حتی در مقایسه با سری ردمی نوت 12، فاقد جذابیت کافی هستند.

نظر شما درباره محصولات شیائومی در سال 2023 چیست؟ کدامیک از محصولات این برند خوش‌نام چینی را موفق‌تر و بهتر می‌دانید و از تجربه کار با کدام محصول Xiaomi رضایت ندارید؟