میکس فولد ۳

گوشی منعطف شیائومی MIX Fold 3 معرفی شد؛ باریک‌ترین گوشی تاشو جهان

شیائومی امروز از جدیدترین گوشی تاشو خود با نام Mix Fold 3 رونمایی کرد. این گوشی جذاب و قدرتمند قرار است با لقب باریک‌ترین گوشی تاشو جهان روانه بازارهای جهانی شود. با مرور مشخصات و قیمت این گوشی همراه با گجت نیوز بمانید.

جدیدترین و جذاب‌ترین محصول امسال شیائومی سرانجام معرفی شد. گوشی منعطف شیائومی Mix Fold 3، محصول جدید چینی‌ها است که با وجود تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲، طراحی جذاب و نمایشگری قدرتمند، می‌تواند مهم‌ترین رقیب گلکسی زد فولد جدید سامسونگ باشد.

مشخصات فنی و ویژگی‌های میکس فولد ۳ شیائومی

از نظر طراحی، این مدل شباهت‌های زیادی به نسخه قبلی دارد اما تشخیص این مدل و نسل قبل، کار سختی نیست. با دیدن نمایشگر این گوشی، تفاوت‌های کوچکی را مشاهده می‌کنید اما اصلی‌ترین تفاوت‌ها، در پنل پشتی و سخت‌افزار داخلی این گوشی پنهان شده است. ماژول دوربین این گوشی در مقایسه با نسل قبل طراحی متفاوتی پیدا کرده و حالا ظاهری مدرن‌تر دارد. چهار نمایشگر در سمت چپ گوشی قرار گرفته‌اند و در کنارشان، لوگوی لایکا قرار دارد.

طراحی گوشی Mix Fold 3

گوشی میکس فولد ۳ شیائومی از نظر طراحی، یکی از بهترین تاشو‌های امسال است.

حاشیه‌هایی نمایشگر در این مدل تا حد ممکن کوچک شده‌اند و دوربین سلفی با استفاده از طراحی موسوم به حفره‌ای در مرکز نمایشگر ثانویه جای گرفته‌ است. دوربین نمایشگر اصلی هم در سمت چپ بخش بالایی نمایشگر اصلی قرار دارد.

گوشی جدید چینی‌ها می‌تواند بدون هیچ مشکلی تا ۵۰۰ هزار بار باز و بسته شود. طراحی لولای این مدل در مقایسه با نسل قبلی پیشرفته‌تر شده استفاده از متریال‌های باکیفیت، عمر بیشتر این گوشی در مقایسه با رقبا را ضمانت می‌کند. ۱۴ لولای میکرو و ۱۹۸ قطعه چرخان، این مدل را به یکی از پیچیده‌ترین گوشی‌های تاشو سال‌های اخیر تبدیل می‌کنند.

نمایشگر اصلی گوشی تاشو Mix 3 Fold شیائومی از نوع امولد است. این پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد و رزولوشنش کیو اچ دی پلاس است. حداکثر روشنایی نمایشگر تاشو این مدل به ۲۶۰۰ نیت می‌رسد. نمایشگر ثانویه گوشی جدید شیائومی ۶.۵۶ اینچی و از نوع امولد است. این نمایشگر دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس است دارای نرخ نوسازی مشابه نمایشگر اصلی است. حداکثر روشنایی این پنل نمایشگر بسیار کمتر از نمایشگر اصلی است و شیائومی به ۱۳۰۰ نیت بسنده کرده است.

شیائومی Mix Fold 3 در یک کلمه خلاصه شده: قدرت!

گوشی های تاشو در کنار جذابیت‌های ظاهری، معمولا از سخت‌افزارهای پرچمدار نیز بهره می‌برند و به همین دلیل ارزش خرید بالایی دارند. قلب تپنده غول تاشو شیائومی، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. این تراشه برای گوشی میکس فولد ۳ بهینه‌سازی شده و شاهد استفاده از نسخه اورکلاک شده پرچمدار کوالکام در این گوشی چینی هستیم.

گوشی Mix fold 3 شیائومی

چه توقعی از گوشی Mix fold 3 شیائومی دارید؟ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲، اجرای هیچ بازی و برنامه‌ای تا چندین سال غیرممکن نخواهد بود!

حافظه رم این مدل نیز در بهترین کانفیگ ۱۶ گیگابایت و از نوع LPDDR5X است. حافظه داخلی هم به ۱ ترابایت از نوع یو اف اس ۴.۰ می‌رسد. بهتر است بدانید در این گوشی خبری از پشتیبانی کارت حافظه جانبی نیست.

یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی به گوشی شیائومی میکس فولد ۳ نیرو می‌دهد. کاربران می‌توانند این گوشی را با استفاده از شارژ سریع ۶۷ واتی باسیم و ۵۰ واتی بی‌سیم شارژ کنند. نکته قابل توجه دیگر درباره گوشی تاشو Mix Fold 3 شیائومی این است که در جعبه‌اش، شارژر ۶۷ واتی وجود دارد. سیستم عامل این مدل در زمان عرضه اندروید ۱۳ بوده و رابط کاربری‌اش هم MIUI Fold است.

مشخصات دوربین گوشی تاشو جدید شیائومی

دوربین اصلی این گوشی تاشو ۵۰ مگاپیکسلی است. دیافراگم لنز این دوربین f/1.77 و اندازه لنز ۲۳ میلی متر است. اندازه پیکسل‌های سنسور سونی IMX800 که در گوشی Mix Fold 3 استفاده شده 2.0um است و شاهد پشتیبانی از تکنولوژی OIS هستیم.

گوشی میکس فولد ۳ شیائومی

گوشی میکس فولد ۳ شیائومی از نظر دوربین نقاط قوت زیادی دارد و می‌تواند سخت‌گیرترین کاربران را هم راضی کند.

در کنار دوربین اصلی این گوشی، یک دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 جا خوش کرده است. این دوربین لنزی ۱۵ میلی متری دارد و زاویه دیدیش ۱۲۰ درجه است. شیائومی از یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم F/2.0، لنز ۷۶ میلی متری، زوم ۳.۲ برابری اپتیکال و OIS بهره برده است. تکمیل‌کننده ماژول دوربین پرچمدار تاشو شیائومی، یک دوربین ده مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو با دیافراگم f/2.92، لنز ۱۱۵ میلی متری، زوم ۵ برابری اپتیکال و OIS است.

قیمت و کانفیگ‌های گوشی Mix Fold 2 شیائومی

پیش از هر چیز بهتر است بدانید هنوز برنامه‌های شیائومی برای انتشار جهانی این مدل مشخص نیست و قیمت‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، مربوط به کشور چین است. نسخه گوشی تاشو میکس فولد ۳ شیائومی با قیمت ۱۲۳۹ دلار راهی بازار می‌شود. این نسخه به ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

قیمت گوشی Mix fold 3

قیمت گوشی Mix fold 3 در مقایسه با رقبایش بیشتر نیست و با در نظر گرفتن مشخصات فنی، خیلی بالا به نظر نمیرسد.

برای خرید نسخه مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم باید چیزی حدود ۱۳۷۷ دلار بپردازید. بهترین کافنیگ این گوشی هم با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی، ۱۵۱۴ دلار قیمت دارد. گوشی تاشو جدید شیائومی در رنگ‌های مشکی، فیبر کربن و طلایی به فروش می‌رسد.

نظرتان در مورد گوشی تاشو جدید شرکت شیائومی چیست؟ آیا میکس فولد ۳ می‌تواند حریف خوبی برای گوشی گلکسی زد فولد ۵ باشد؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید و نظر خود را با به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*