سرعت اینترنت همراه

سرعت اینترنت همراه تا خردادماه 30 درصد افزایش می‌یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دلایل افزایش قیمت اینترنت موبایل گفت سرعت اینترنت همراه تا خردادماه 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

اپراتورهای تلفن همراه طی ماه‌های اخیر چندین بار از وزارت ارتباطات خواستند تا قیمت اینترنت را افزایش دهد و سرانجام نیز سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد اگر اپراتورها شروطی نظیر افزایش سرعت و کیفیت اینترنت را بپذیرند، قیمت اینترنت را افزایش خواهد داد. در همین راستا به‌تازگی اپراتورها با پذیرش این شروط توانستند قیمت اینترنت همراه را به میزان بیش از 30 درصد افزایش دهند.

افزایش 30 درصدی سرعت اینترنت همراه تا خردادماه

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد افزایش تعرفه اینترنت همراه عنوان کرد به دلیل شرایطی که اپراتورها با آنها مواجه بودند، افزایش قیمت اینترنت الزامی بود. البته ما زیر قیمتی که اپراتورها خواستار آن بودند، موافقت کردیم و آنها نیز موظف به افزایش کیفیت شدند. همچنین تا خرداد سال 1403 نیز میزان سرعت اینترنت موبایل به میزان 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر ارتباطات همچنین به اینترنت رایگان دولت اشاره کرد و گفت اپراتورها متعهد شدند که یک بسته رایگان را برای تمام کاربران فعال سازند. این بسته 10 گیگابایتی داخلی (5 گیگابایت بین‌الملل) به‌گونه‌ای طراحی شده که تا پایان سال به نیاز اصلی مردم پاسخ دهد.