گوشی های تاشو سامسونگ

سامسونگ می‌خواهد یک میلیارد کاربر در سال ۲۰۲۴ به گوشی های تاشو گرایش پیدا کنند

فروش گوشی های تاشو ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و سامسونگ پادشاه این بازار است. با این حال، متقاعد کردن مردم برای این محصولات متفاوت، کاری دشواری است.

هر سال جدیدی که می‌آید، ما تصمیماتی جدیدی برای زندگی‌مان می‌گیریم. با ورود به سال ۲۰۲۴، سامسونگ به‌عنوان شرکتی که در حال ارتقا صنعت تلفن همراه است هم تصمیمات جدیدی دارد. سامسونگ به این ایمان پیدا کرده که تلفن‌های هوشمند انعطاف‌پذیر، آینده این صنعت هستند.

آنقدر به این موضوع اعتقاد داشت که گوشی‌های محبوب خانواده گلکسی Note خودش را به نفع آن‌ها بازنشسته کرد. غول کره‌ای نمی‌توانست هر سال دو سه گوشی از سری گلکسی S، دو گوشی از گلکسی Note و دو گوشی تاشو را روانه بازار کند. به‌همین خاطر هم مجبور شد روی سری محبوب نوت خط قرمز بکشد.

گوشی های تاشو سامسونگ بد زمانی رونمایی شدند

سامسونگ و شرکت‌های وابسته به آن از سال‌ها پیش از سال ۲۰۱۹ که اولین گوشی گلکسی فولد رونمایی شد، روی فناوری نمایشگر انعطاف‌پذیر کار می‌کردند. دستگاهی که بیشتر از یک مفهوم دور دست بود و نگاه جدی غول کره‌ای به آن باعث شد سال‌ها بعد ما شاهد ظهور اولین نسل از دستگاه‌های Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip باشیم. ولی معرفی آن‌ها در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد. زیرا در آن زمان، جهان سخت با همه‌گیری کروناویروس در حال جنگ بود. اقتصاد با مردم کاری کرده بود که کمتر تمایلی به پرداخت ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر از آن برای خرید یک گوشی موبایل داشته باشند.

گوشی های تاشو سامسونگ

این وضعیت چالش‌برانگیز بازار در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه یافت، حتی وقتی که جهان به تدریج در حال بازگشت به شرایط عادی بود. وضعیت مالی مردم به گونه‌ای بود که آنها را از خریدهای غیرضروری منع می‌کرد و با افزایش ترس از بازگشت ویروس کرونا، این وضعیت ادامه داشت. در سال ۲۰۲۲ شاهد بهبود شرایط جهان بودیم، تا آنکه یک مرتبه جنگ بین روسیه و اوکراین دوباره باعث شد بر تمام بازارها سایه بیافکند.

با وجود افزایش تورم در بازارها و رکودی که هرگز به طور کامل رفع نشده بود، اما سال ۲۰۲۳ به طور کلی اوضاع بهتری داشت. با این وجود، در شرایط چالش برانگیز بازار، سامسونگ به فروش گوشی های تاشو خود ادامه داد؛ زیرا مردم متقاعد شدند که این دستگاه‌ها می‌توانند واقعاً جایگزین خوبی برای گوشی‌های معمولی باشند. سامسونگ فعالیت‌های زیادی را در جهت رفع رفع نگرانی کاربران نسبت به مقاومت نمایشگر این محصولات انجام داده است. حاصل آخرین تلاش آن‌ها، دو گوشی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ بود که بدون شک دو تا از قابل اعتمادترین گوشی‌های انعطاف‌پذیر بازار هستند.

انتظار سامسونگ از فروش گوشی‌های گلکسی Z‌ در سال ۲۰۲۴

سامسونگ امیدوار است در سال ۲۰۲۴، بیست میلیون گوشی انعطاف‌پذیر بفروشد. این رقم در مقایسه با صدها میلیون گوشی هوشمند ساده‌ای که در هر سال فروخته می‌شود خیلی ناچیز است؛ اما نشان می‌دهد که تقاضا برای گوشی های تاشو سامسونگ در حال افزایش مداوم است. با این حال، در مقیاس بزرگ‌تر، این محصولات تنها یک بخش کوچکی از بازار جهانی گوشی های هوشمند را تشکیل می‌دهند.

گوشی های تاشو سامسونگ

براساس برآوردهای موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، از ۱.۲ میلیارد فروش گوشی هوشمند که در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی شده، تنها ۱۶ میلیون دستگاه از گوشی‌های منعطف بوده‌اند. این رقم ناچیز ۱.۳ درصدی، شامل گوشی‌های قابل انعطاف سامسونگ و سایر تولیدکنندگان می‌شود. با این حال، سامسونگ همچنان پادشاه این بازار است و ۷۳ درصد از کل بازار گوشی‌های قابل انعطاف را در اختیار دارد.

اما رقابت بین شرکت‌ها در حال داغ‌تر شدن است و همین می‌تواند سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های منعطف را تهدید کند. تولیدکنندگان بزرگ چینی مثل هواوی، شیائومی، ویوو و وان پلاس همگی گوشی‌های تاشو خود را به بازار عرضه کرده‌اند. این شرکت‌ها در بازار داخلی چین که سامسونگ خیلی سهم بزرگی ندارد، تقاضای بسیار زیادی دارند و در بازارهای آسیایی، اروپایی، خاورمیانه و آفریقا نیز به‌سرعت در حال تعقیب سامسونگ هستند.

بیشتر بخوانید:

وان پلاس اوپن به سبک تاشو و با درخشان‌ ترین نمایشگر موبایل جهان معرفی شد

گرچه گوشی‌های انعطاف‌پذیر سامسونگ از نظر کارایی و طراحی خیلی بهتر از آن‌چیزی هستند که رقبا به بازار عرضه می‌کنند، اما مشکل سامسونگ چیز دیگریست: مشکل آن‌ها «ترغیب طیف گسترده‌ای از مردم برای ترک گوشی‌های ساده و استفاده از دستگاه‌های منعطف» است. تصمیم بزرگ سامسونگ برای سال ۲۰۲۴ این است که بیشتر از یک میلیارد نفری که هر سال گوشی جدید می‌خرند را متقاعد کند که یک بار هم گوشی‌های منعطف سری Galaxy Z را امتحان کنند.

قیمت، بزرگ‌ترین چالش سامسونگ برای جا انداختن طراحی انعطاف‌پذیر

تحلیلگران معتقدند که بزرگترین چالش، متقاعد کردن مردم برای خرید گوشی های تاشو با قیمت مقرون به‌صرفه است، در حالی که نگرانی‌های آنها در مورد مقاومت صفحات منعطف و لولاهای مکانیکی را نادیده می‌گیرند. با وجود تمام تلاش‌هایی که سامسونگ در این زمینه انجام داده، اما هنوز مسیر طولانی را برای جلب اعتماد بیشتر مردم نسبت به این تغییر طراحی پیش رو دارد.

گوشی های تاشو سامسونگ

سامسونگ در تلاش است قیمت را برای مشتریان جدید متعادل کند. این شرکت از طریق وب‌سایت خودش هر از گاهی تخفیف‌های چشمگیری می‌گذارد تا کاربران بیشتری را ترغیب به خرید و استفاده از گوشی‌هایش کند. آن‌ها باید تلاش کنند تا این محصولات علاوه بر نمایشگر انعطاف‌پذیر، قابلیت‌های منحصر به‌فردی را در اختیار کاربران بگذارند و آن‌ها با ویژگی انعطاف‌پذیری گوشی خود، از امکانات جذابی بهره‌مند شوند. کارهایی که صاحبان گوشی‌های هوشمند معمولی نمی‌توانند با دستگاه خود انجام دهند.

ولی آیا این می‌تواند برای چند برابری کردن فروش گوشی های تاشو در چند سال آینده کافی باشد؟ در صورتی که سامسونگ توانایی رسیدن به هدف فروش ۲۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ را داشته باشد، چه زمانی می‌توانیم شاهد فروش ۱۰۰ میلیون گوشی منعطف سامسونگ باشیم؟ سامسونگ برای رسیدن به این هدف، باید سبد این محصولاتش را گسترده‌تر کند. تنها در صورت عرضه چنین محصولاتی با قیمت‌های مناسب‌تر است که می‌توان مردم را متقاعد به این تغییر در طراحی کرد.

به هر حال، سامسونگ کار سختی را در پیش دارد. متقاعد کردن یک میلیارد نفر برای بازاندیشی در مورد اینکه یک گوشی هوشمند چه می‌تواند باشد، زمانی که بیشتر آن‌ها تنها گوشی‌ها را همانطور که همیشه بوده شناخته‌اند، به‌شدت دشوار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*