کیا ای وی 9 - بهترین و بدترین خودروهای سال 2023

این ماشین ها، بهترین و بدترین خودروهای سال 2023 از نگاه موتورترند هستند

نشریه موتورترند در سال میلادی جدید به معرفی بهترین و بدترین خودروهای سال 2023 پرداخته است. این ماشین های جذاب و البته بد را در ادامه بشناسید!

نشریه‌های معتبر و بهترین داوران صنعت خودرو هر ساله پس از آزمایش خودروهای مختلف، بهترین و بدترین ماشین‌ها را از نظر عملکرد و کیفیت اعلام می‌کنند. یکی از نشریه‌های پیشرو در این حوزه، موتورترند است که خودرویی را بدون آزمون و خطا رها نمی‌کند و جدیدترین‌ها را زیر تیغ نقد می‌برد. با آغاز سال نو میلادی و پیوستن 2023 به تاریخ، کارشناسان این مجله فهرست خودروهای خوب و بد را منتشر کرده‌اند که در ادامه به معرفی یکایک آنها خواهیم پرداخت.

بهترین و بدترین خودروهای سال 2023

موتورترند با فعالیت جدی و مستمر خود از سال 1949 میلادی تا امروز، پا را از نشریه صرف بودن فراتر گذاشته و اقدام به برگزاری رقابت و معرفی بهترین خودروهای سال می‌کند. برای مثال بهترین خودروی سال 2024 یک ژاپنی پرمدعا به نام تویوتا پریوس معرفی شده است. همچنین موتورترند بهترین خودروی شاسی بلند سال 2024 و بهترین پیکاپ سال 2024 را معرفی کرده که می‌توانید به مطالعه آنها بپردازید.

بدترین خودروهای سال 2023

1. نیسان پث فایندر

نیسان پث فایندر

شرکت نیسان صاحب نام و آوازه است و محصولات آن در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ اما پث فایندر نتوانسته آن‌طور که باید خوش بدرخشد. اگرچه طراحی ظاهری و سطح آپشن‌های رفاهی این شاسی بلند مطلوب بوده، اما زیر کاپوتش پیشرانه‌ای پر سر و صدا تعبیه شده که شما را ناامید خواهد کرد.

مازاد بر این، موتور این خودرو مصرف سوخت خوبی ندارد و با وجود کنترل بدنه خوبی که از خود نشان می‌دهد، کیفیت سواری روی آسفالت دندان‌گیری ندارد. فرمان سفت و خشک، هندلینگ نیسان پث فایندر را با مشکل روبه‌رو کرده و یکی از نقاط ضعف دیگر آن سوار شدن روی پلتفرم نسل قبلی است که به زیرساخت قدیمی خودرو اشاره دارد.

2. جنسیس G80

جنسیس جی 80 - بهترین و بدترین خودروهای سال 2023

فراز و نشیب جنسیس جالب است! سال 2021 با عرضه و فروش جنسیس جی 80 احساس ناامیدی به مشتریان دست داد؛ اما پس از رونمایی شگفت‌انگیز جنسیس G90 توجه همگان به این سدان پیشرفته جلب شد. مدل G80 سواری پرتکان و متلاطمی دارد و آسایش سرنشینان را سلب خواهد کرد.

نحوه برخورد این خودرو با دست‌اندازها خشونت‌آمیز بوده، در حالی که G90 سواری مطلوبی دارد. چنین تفاوتی بین دو مدل ماشین از یک خودروساز نشان‌دهنده این موضوع است که آنها قادر به تولید محصولات باکیفیت هستند، اما دقت لازم را گاهی اوقات ندارند. جی 80 می‌تواند به‌روزتر از چیزی که امروز می‌بینیم باشد.

3. ب ام و سری 7

بی ام و سری 7 - بهترین و بدترین خودروهای سال 2023

مگر می‌شود از خودروهای ب ام و ایراد گرفت و آنها را در فهرست بدترین خودروهای سال گنجاند؟ ظاهرا موتورترند این کار را کرده و سری 7 جدید را از تیغ نقد گذرانده است. به اعتقاد این نشریه، لقب ناامیدکننده ترین خودروی سال به ب ام و سری 7 تعلق می‌گیرد. شاید طراحی کلی ظاهر بیرونی و کابین این ماشین فوق‌العاده باشد، اما مشکل ما در جزئیاتی است که برای چنین سدان لوکس و گران‌قیمتی تدارک دیده شده است!

برای مثال بیایید به دکمه بسته شدن درهای اتومات آن اشاره کنیم که در بدترین مکانی که امکان داشته نصب شده است. نمایشگر تاشویی که در عقب تعبیه شده کارایی لازم را ندارد و باعث می‌شود راننده نتواند نمای عقب را به‌خوبی ببیند. متاسفانه خبری از آینه عقب متصل به دوربین هم نیست و باید برای دیدن پشت خود از منوی 44 گزینه‌ای به‌دنبال نمایشگر عقب بگردید. با خرید این سدان لاکچری تجربه تلخی خواهید داشت!

4. مزدا CX-90

مزدا سی ایکس 90 - بهترین و بدترین خودروهای سال 2023

خودروهایی که اینجا معرفی می‌شوند مزایا و ویژگی‌های فوق‌العاده بسیاری دارند؛ اما چون از آنها انتظار بد بودن نمی‌رود، کوچک‌ترین عیب آنها به‌چشم آمده و به ناچار انتخاب شده‌اند. مزدا برندی است که به‌سختی می‌توان یکی از محصولاتش را در زمره بدترین ماشین های سال 2023 قرار داد.

CX-90 مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به ظاهر جذاب و کابین لوکس به‌همراه رانندگی مطلوب اشاره کرد. یک عیب بزرگ این شاسی بلند، خانوادگی بودن آن است که البته در حد حرف باقی مانده و وقتی صحبت از ویژگی‌ها و المان‌های خانوادگی آن می‌شود، چیزی برای عرضه ندارد. کارشناسان موتورترند به صندلی‌های کوچک ردیف دوم و سوم ایراد گرفته‌اند و شیفتر تعویض دنده را یک طراحی احمقانه خوانده‌اند.

5. مرسدس بنز EQS SUV

بنز ای کیو اس

در سال 2024 بازار خودروهای الکتریکی داغ بوده و محصولات زیادی به مرحله تولید رسیده‌اند. متاسفانه خودروهای برقی بسیاری وارد بازار شده که اغلب آنها امید مشتریان را ناامید کرده‌اند. برندهایی مثل لکسوس و آئودی موفق به تولید خودروهای جذابی نشده‌اند؛ اما مرسدس بنز روی دست همه آنها بلند شده و یکی از بدترین الکتریکی‌های سال 2023 را برای فروش عرضه کرده است!

البته شاسی بلند برقی مرسدس بنز جادار و آرام است، ولی ترمزهای بد و هندلینگ ضعیفی دارد. علاوه بر این، طراحی ظاهری هم جالب توجه به‌نظر می‌رسد و باعث می‌شود مینی ون‌ها هیجان‌انگیزتر به‌نظر بیایند.

6. وین فست VF8

وین فست وی اف 8 - بهترین و بدترین خودروهای سال 2023

به اعتقاد کارشناسان موتورترند، وین فست وی اف 8 یک کراس اوور نیمه کاره است که با عجله اقدام به طراحی و تولید آن کرده‌اند. علت تعجیل تیم طراحی این خودرو مشخص نیست، اما چیزی که واضح است، نداشتن زمان کافی برای رسیدگی به پروژه VF8 بوده است. آنها اگر زمان بیشتری در اختیار داشتند، قطعا ماشین بهتری راهی بازار می‌کردند. همین عجله باعث شده وین فست تبدیل به یکی از بدترین خودروهایی شود که بازار در سال 2023 به خودش دیده است.

7. مرسدس بنز EQE SUV AMG

بنز ای کیو ای ای ام جی - بهترین و بدترین خودروهای سال 2023

سریع بودن و شتاب اولیه بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مرسدس EQE AMG است؛ اما این ویژگی در تمام خودروهای الکتریکی قدرتمند دیده می‌شود. یکی از نقاط ضعف این خودرو پدال ترمزی است که عملکرد نامناسبی از خود نشان می‌دهد و باعث می‌شود در جاده‌های پر پیچ و خم، راننده حواسش پرت شود.

نمایشگرهای زیاد و خط کمر بالای صندلی طوری به سرنشین القا می‌شوند که انگار خودرو می‌خواهد آنها را ببلعد. باید امیدوار باشیم که ساخت این AMG یک اشتباه بزرگ و تکرارنشدنی برای مرسدس بنز باشد، نه یک رویه ثابت در آینده مدل‌های الکتریکی این برند بزرگ!

بهترین خودروهای سال 2023

حالا بیایید به معرفی بهترین خودروهای سال 2023 از نگاه کارشناسان موتورترند بپردازیم:

1. پورشه 911 کاررا T

پورشه 911 کاررا

اگر از عاشقان دنیای خودرو و علاقه‌مند به رانندگی هستید، کاررا تی محصول جذاب و مدرنی برای شماست. قیمت مناسب به‌همراه ویژگی‌های مدرن، پورشه کاررا را تبدیل به گزینه خرید خوبی در بازار کرده است. با خرید این ماشین در هر سرعت و شرایطی می‌توانید نیازهایتان را برآورده کنید. هر چه دل تنگ شما به‌عنوان یک راننده می‌خواهد، کاررا اسپرت به شما خواهد داد. پورشه تمام تلاش خود را کرده تا رضایت مشتریانش را جلب کند.

2. لامبورگینی هوراکان استراتو

هوراکان استراتو

با محصولات ارزشمند و هیجان‌انگیز لامبورگینی آشنا هستید؛ اما هوراکان استراتو یک سوپراسپرت مدرن است که شباهت زیادی به خودروهای رالی دارد. تجربه رانندگی با این ماشین لذت‌بخش بوده و می‌توان با پیشرانه فوق قدرتمند 5.2 لیتری V10 آن جاده‌ها را درنوردید. می‌توانید در هر لحظه که می‌خواهید از مسیر آسفالت به جاده خاکی رفته و قابلیت‌های استراتو را به چالش بکشید. اگر سوار هوراکان شوید، پیاده شدن از آن سخت خواهد بود.

3. فورد موستانگ دارک هورس

دارک هورس

نباید نگاه خود را به محصولات فورد موستانگ بد کنیم و به برخی از خودروهای این کمپانی نظیر موستانگ GT بد و بیراه بگوییم؛ چرا که دارک هورس جور همه آنها را کشیده و یک تنه در جاده پیشرفت می‌تازد. موستانگ دارک هورس ثابت کرده یک خودروی اسپرت چه می‌تواند باشد و چگونه می‌توان از آن لذت برد. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به کمک‌فنرهای الکترونیکی قابل تنظیم، ترمزهای فوق‌العاده، پیشرانه وی 8 و گیربکس دستی ترمک، رانندگی تهاجمی و آسان اشاره کرد.

4. ریویان R1T

ریویان آر 1 تی - بهترین و بدترین خودروهای سال 2023

چهارمین خودرویی که از نگاه موتورترند جزو بهترین‌های 2023 بوده، ریویان آر 1 تی است. این پیکاپ قدرتمند و غول‌آسا که خوراک مسیرهای آفرودی و پر پیچ و خم است، در حالت اسپرت ارتفاع خودش را کم می‌کند و رفتاری شبیه به رنجروور دارد. به‌کمک شبکه شارژ قوی که پیکاپ ریویان دارد می‌توان مسافتی هزار کیلومتری را پیمود و البته که وسایل کمپینگ را با خود حمل کرد.

5. کیا EV9

کیا ای وی 9 - بهترین و بدترین خودروهای سال 2023

یکی از شاسی بلندهای الکتریکی موفق بازار 2023، کیا EV9 است که سه ردیف صندلی دارد و برد آن به 400 کیلومتر می‌رسد. قیمت مناسبی که این خودروی برقی دارد در برابر ویژگی‌ها و مشخصات قابل قبولش آن را تبدیل به یک گزینه هیجان‌انگیز کرده است. طراحی بیرونی و داخلی کیا ای وی 9 اگرچه حالت جعبه‌ای به خود گرفته، اما با کابین ساده و شیک به چشم آمده و انتخاب برد-بردی برای خریداران به‌شمار می‌رود. چنین خودرویی به‌عنوان برگ برنده برند کیا خواهد بود و آن را چند پله جلو خواهد انداخت.

6. جنسیس GV70 الکتریکی

جنسیس جی وی 70

کارشناسان موتورترند نظر مثبتی راجع به جنسیس جی وی 70 برقی دارند. با وجود این‌که جنسیس G80 مورد انتقاد این گروه بود و از آن تعاریف منفی داشتند، GV70 موفق به کسب نظر مساعد داوران شده است. تنها تصوری که پیش از آزمایش این کراس اوور می‌شد داشت، محصول خوب دیگری از جنسیس بود؛ اما سواری نرم و رانندگی بدون زحمت آن داوران را به خود جذب کرد. رقبای جنسیس GV70 در این سگمنت می‌خواهند خودشان را به یکدیگر ثابت کنند؛ اما این ماشین الکتریکی هیجان‌انگیز فقط در پی جلب نظر مشتری است.

7. شورولت کلرادو

کلرادو - بهترین و بدترین خودروهای سال 2023

از نظر شباهت، کلرادو را می‌توان با هوندا آکورد در یک جبهه قرار داد. شورولت کلرادو عملکرد و مهندسی بی‌نظیری داشته و سیستم تعلیق شگفت‌انگیز و کم‌نظیری دارد. طراحی سیستم تعلیق به‌گونه‌ای بوده که سواری راحتی می‌توان از آن انتظار داشت و در عین حال کنترل بدنه هم عالی است. فرمان‌پذیری پیکاپ شورولت حیرت انگیز بوده و پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ آن هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

8. شورولت ترکس

ترکس

یکی از بهترین خودروهای تولید شده در سال 2023 میلادی از نگاه متخصصان موتورترند، شورولت ترکس است. یک ویژگی و مولفه بسیار مهمی که این شاسی بلند دارد، قیمت اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه آن است. در حال حاضر قیمت خودروهای لوکس و نو بیش از 40 هزار دلار است؛ حال آن‌که ترکس با قیمت زیر 20 هزار دلار خود غوغا به پا کرده است. البته نباید انتظار سامانه چهار چرخ محرک از آن داشته باشیم، ولی به‌لطف پیشرانه سه سیلندر این خودرو می‌توان سواری خوبی از آن گرفت. در مسیرهای آفرودی نیز می‌توان روی ترکس حساب باز کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*