شکست بزرگ تسلا در کره جنوبی

شکست بزرگ تسلا در کره جنوبی؛ چرا کره‌ای‌ها تسلا نمی‌خرند؟

کره‌ای‌ها ماشین‌های تسلا را نمی‌خرند اما چرا؟ شکست بزرگ تسلا در کره جنوبی دلایل مختلفی دارد که در ادامه بررسی می‌شوند.

آمار فروش خودروهای تسلا در سال جاری میلادی نشان می‌دهد که مالک شرکت‌های اسپیس ایکس، تسلا و نورالینک وضعیت خوبی در کره جنوبی ندارد! ایلان ماسک در حالی سال 2024 را جشن گرفت که تا اینجای کار تنها یک دستگاه تسلا در کره جنوبی فروخته است. اما چرا کره‌ای‌ها تسلا نمی‌خرند؟

علت شکست بزرگ تسلا در کره جنوبی چیست؟

خبر بد برای کارآفرین شماره یک جهان، یعنی ایلان ماسک، فروش تنها یک دستگاه تسلا مدل Y در دی و بهمن سال 1402 است. به‌نظر می‌رسد رشد فزاینده خودروهای برقی چین عامل مهمی در شکست بزرگ ماسک به‌حساب می‌آید. از دیگر عوامل مهم عدم فروش خودروهای تسلا می‌توان به قیمت گذاری و فقدان زیرساخت‌های شارژ اشاره کرد.

شکست بزرگ تسلا در کره جنوبی

شرکت تسلا در بازه مشابه سال 2023 میلادی عملکرد بهتری نسبت به امسال داشته و به‌نوعی می‌توان گفت سال 2024 تا اینجا بدترین سال این شرکت در کره جنوبی بوده است. طبق آمارهای منتشر شده وزارت تجارت کره جنوبی، در سال گذشته حدود 80 درصد فروش بیشتر خودروهای الکتریکی را شاهد بوده‌ایم و حالا وضعیت بسیار نامناسب است.

البته تمام تقصیرها را نباید گردن زیرساخت‌های شارژ دانست و دو عامل نرخ بهره بالا و تورم در خرید خودرو در این کشور دخیل هستند. علاوه بر این نگرانی‌هایی مبنی بر آتش سوزی خودروهای برقی در بسیاری از شهرهای کره وجود دارد و مردم بر این باورند که باتری چنین محصولاتی بیش از حد داغ شده و موجب آتش‌سوزی می‌شوند.

شکست بزرگ تسلا در کره جنوبی

به‌طور کلی کره‌ای‌ها دست از خرید ماشین‌های برقی شسته‌اند؛ اما این‌که کمپانی بزرگ تسلا موفق به فروش خودروهایش در این کشور نشده دلیل دیگری دارد و آن هم چین است! چینی‌ها خودروهای برقی مشابه محصولات تسلا را با قیمت ارزان‌تر و امکانات بیشتر تولید می‌کنند و کره‌ای‌ها تمایل بیشتری به چنین ماشین‌هایی نشان داده‌اند.

البته مشتریان سرسخت کره‌ای به کیفیت محصولات چینی بدبین و مشکوک هستند و به همین دلیل است که هنوز آمار خرید خودروی برقی از این کشور پایین اعلام شده است. قیمت تسلا مدل Y در تیر و مرداد 1402 حدود 56.99 میلیون وون معادل 43 هزار دلار بوده و با یارانه دولتی به دست مردم رسیده و حالا دولت کره اعلام کرده یارانه دولتی تنها به ماشین‌هایی تعلق می‌گیرد که بیشتر از 55 میلیون وون قیمت داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*