پردرآمدترین بازیگران

این بازیگران هالیوودی در 20 سال گذشته بیشترین درآمد را داشته‌اند

در این مطلب با نگاهی به دستمزد دریافتی پردرآمدترین بازیگران هالیوودی در ۲۰ سال اخیر، به معرفی برخی از آثار این بازیگران می‌پردازیم.

هر گاه صحبت از درآمد بسیار بالا در حوزه سینما به میان می‌آید، ناخودآگاه ذهن مخاطب به سمت و سوی هالیوود و سینمای غنی آمریکایی منعطف می‌شود. بدون شک هالیوود از بدو دوران شروع سینما و تئاتر تا به امروز توانسته با جذب مخاطبان از هر سن و سال و پیشه‌ای به‌عنوان سردمدار این عرصه در جهان شناخته شود؛ اما به‌راستی دستمزد بازیگران این حوزه که نقش کلیدی و حیاتی در موفقیت این آثار دارند چقدر است؟ در این بخش از اخبار سینما و تلویزیون سایت گجت نیوز به معرفی پردرآمدترین بازیگران هالیوودی می‌پردازیم.

پردرآمدترین بازیگران ۲۰ سال اخیر

پردرآمدترین بازیگران

با وجود درخشش بسیار بالای بازیگران هالیوودی و ثبت خاطراتی زیبا و مهیج در ذهن بینندگان، یا دریافت جوایز فاخر و متعدد، اما سوال اصلی اینجاست که آیا این بازیگران لیاقت دستمزدهای میلیون دلاری را دارند یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم با توجه به صنعت بسیار گران قیمت فیلم‌سازی در سرتاسر جهان، بدیهی است که بازیگران بزرگترین صنعت فیلمسازی جهان، دستمزدهای نجومی میلیون دلاری دریافت کنند. نکته جالب اما در مورد دستمزد بازیگران مطرح مرد نسبت به زن است که به روایت نشریه فوربس هنرپیشه‌های زن، به‌ازای هر دلاری که همتایان مرد آنها به‌دست می‌آورند، کمتر از ۳۰ سنت درآمد دارند. به همین دلیل است که بازیگران هالیوودی پردرآمد در بیشتر مواقع مردان بوده‌اند. البته ذکر این موضوع نیز خالی از لطف نیست که اکثر فیلم‌های ساخته شده با محوریت نقش یک یا چند مرد مورد توجه مخاطبان قرار گرفته شده است و جامعه سینمایی نقش مردان را پررنگ‌تر می‌داند.

به‌طور مثال جین فوندا از بازیگران زن سرشناس هالیوود در سال ۱۹۸۷ حدود ۱۳ میلیون دلار درآمد کسب کرد و این در حالی است که سیلوستر استانوله در همان سال ۷۴ میلیون دلار درآمد داشت. در سال ۲۰۱۹ نیز اسکارلت جوهانسون با ایفای نقش در فیلم‌های متفاوت به درآمد ۵۶ میلیون دلاری رسید، در حالی که همان سال دواین جانسون ۸۹.۴ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

حال بیایید تا طبق آمار به‌دست آمده از رسانه خارجی مووی وب، پردرآمدترین بازیگران هالیوودی از ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۲۳ میلادی را با یکدیگر مرور کنیم:

سال ۲۰۰۳ – ویل اسمیت (۶۰ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

ویل اسمیت، رپر، بازیگر و تهیه کننده، ممکن است در سریال محبوب The Fresh Prince of Bel-Air در دهه ۱۹۹۰ به شهرت رسیده باشد، اما او توانایی بازیگری خود را در ژانرهای مختلف سینمایی نشان داده است؛ از به تصویر کشیدن بوکسور سنگین وزن، محمد علی کلی، در فیلم زندگی‌نامه‌ای Ali تا یک ابرقهرمان آتش به اختیار در فیلم تخیلی Hancock و جنی در اقتباس لایو اکشن از Aladdin دیزنی.

ثروت خالص او ۳۵۰ میلیون دلار برآورد شده است و در سال ۲۰۲۲ برای بازی در نقش پدر و مربی سرنا و ونوس ویلیامز در فیلم King Richard برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

در سال ۲۰۰۲ میلادی اسمیت، فیلم کمدی – اکشن پلیسی Showtime با بازی رابرت دنیرو و ادی مورفی را تهیه‌کنندگی کرد که اتفاقا با استقبال خوبی مواجه نشد و همزمان نقش مامور جی را در فیلم کمدی علمی – تخیلی Men in Black II نیز تکرار کرد که این فیلم ۴۴۱.۸ میلیون دلار فروش کرد.

سال بعد، او به‌عنوان کارآگاه لوری در بلاک باستر دیگری به نام Bad Boys II به سینماها بازگشت که ۲۷۳.۳ میلیون دلار فروش داشت و ۲۰ درصد از درآمد ناخالص را برای اسمیت به ارمغان آورد. بد نیست اشاره کنیم که او درام جنایی Ride or Die را نیز با حضور دوآن مارتین و ویکیا فاکس را تهیه‌کنندگی کرد.

در سویی دیگر، از آنجا که دنباله‌های ماتریکس، از نظر تکنیکی و تجمعی پشت سر هم فیلم‌برداری شدند، کیانو ریوز در سال ۲۰۰۳ (با اختلاف زیاد) بیش از ویل اسمیت درآمد داشت. او برای دو فیلم The Matrix Reloaded و The Matrix Revolutions حدود ۳۰ میلیون دلار دستمزد گرفت، اما درآمد او در آن سال در مجموع بیش از ۱۵۶ میلیون دلار بود.

سال ۲۰۰۴ – جیم کری (۶۶ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

جیم کری، بازیگر و کمدین کانادایی – آمریکایی، ۱۸۰ میلیون دلار ثروت خالص دارد و از طریق استعداد مهار نشده‌اش در کمدی‌های دهه ۹۰ مانند Ace Ventura: Pet Detective, The Mask, Dumb and Dumber, و Liar Liar به شهرت زیادی رسید.

کری همچنین جایزه گلدن گلوب را برای کمدی درام روانشناختی The Truman Show و کمدی زندگی‌نامه‌ای Man on the Moon به‌دست آورد که ثابت کرد بازیگری نیست که تنها در عرصه طنز تخصص داشته باشد. بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۸، کری حدود ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

در سال ۲۰۰۳، کری در یک کمدی فانتزی به نام Bruce Almighty بازی کرد؛ فیلمی که در آن نقش یک گزارشگر تلویزیونی را بازی می‌کند که برای یک هفته تبدیل به خدا می‌شود؛ این فیلم با بودجه ۸۱ میلیون دلاری‌اش، بیش از ۴۸۴.۶ میلیون دلار فروش داشت.

کری بعد از این سال موفق، در سال ۲۰۰۴ مقابل کیت وینسلت در فیلم عاشقانه علمی – تخیلی Eternal Sunshine of the Spotless Mind ظاهر شد که برنده جایزه بهترین فیلمنامه اصلی اسکار شد و همچنین نقش کنت اولاف شرور را در فیلم کمدی خانوادگی تاریک Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events بازی کرد؛ یک اقتباس مورد علاقه طرفداران که ۲۱۱.۵ میلیون دلار فروش و چهار نامزدی اسکار به‌دست آورد.

سال ۲۰۰۵ – ویل فرل (۴۰ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

ویل فرل، بازیگر، کمدین، نویسنده و تهیه‌کننده مشهوری است که بیشتر به‌خاطر نقش‌های کمدی‌اش شناخته می‌شود و در برنامه Saturday Night Live در دهه ۹۰ به شهرت رسید. کمدی Elf با بازی فرل محصول سال ۲۰۰۳ که وی برای آن ۱۷ میلیون دلار دستمزد دریافت کرد، یک اثر کلاسیک ماندگار است که هنوز هم هر کریسمس در ایالات متحده بازپخش می‌شود.

ثروت خالص فعلی فرل ۱۶۰ میلیون دلار است؛ البته درآمد او تنها از حوزه سرگرمی نیست، بلکه از سرمایه‌گذاری در ورزش و املاک نیز حاصل می‌شود. فرل در اوایل دهه ۲۰۰۰ در اوج دوران ایفای نقش کمدی خود قرار داشت. او در این سال در ۱۱ فیلم بازی کرد که سودآورترین آنها از نظر دستمزدی، نقش ران برگاندی در کمدی‌های هجوآمیز Anchorman: The Legend of Ron Burgundy و Anchorman: The Adventure Continues؛ فیل وستون در کمدی ورزشی Kicking and Screaming؛ جک وایت/دارین استفنز در کمدی فانتزی Bewitched؛ چز رینهولد در کمدی رمانتیک پرستاره Wedding Crashers؛ و فرانتس لیبکیند در کمدی موزیکال The Producers بودند.

جالب است بدانید که نیکول کیدمن که همان سال نقش جادوگر سامانتا را در Bewitched بازی می‌کرد، تنها ۱۲ میلیون دلار در برابر ۲۰ میلیون دلار دستمزد فرل دریافت کرد.

سال ۲۰۰۶ – تام کروز (۶۷ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

تام کروز با ثروت خالص حیرت‌انگیز ۶۰۰ میلیون دلار، یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود است؛ او سه جایزه گلدن گلوب را به‌دست آورده و به‌ویژه برای نقش‌های اکشن خود شناخته می‌شود. برخی از بلاک باسترهای اولیه کروز که او را مشهور کردند عبارتند از Top Gun در سال ۱۹۸۶، Rain Man در سال ۱۹۸۸ و A Few Good Men در سال ۱۹۹۲.

به‌لطف War of the Worlds، یک فیلم علمی – تخیلی که در گیشه ۶۰۳.۹ میلیون دلار فروش کرد، مجموع درآمد خالص تام کروز (متفاوت از درآمد خالص) در سال ۲۰۰۵ به ۱۰۰ میلیون دلار رسید. او همچنین در آن سال فیلم کمدی تراژدی رمانتیک Elizabethtown را تهیه‌کنندگی کرد که ۵۲ میلیون دلار فروش داشت.

علاوه بر این، بازی در نقش ایتن هانت در ماموریت غیرممکن ۳ و تهیه کنندگی آن در سال ۲۰۰۶ بسیار برای کروز سودآور بود؛ زیرا این فیلم جاسوسی بلاک باستری ۳۹۹.۴ میلیون دلار فروش کرد و ۷۵ میلیون دلار سود برای او در پی داشت. هر چند درآمد خالص او برای سال ۲۰۰۶ اندکی کمتر از ۶۷ میلیون دلار بود.

سال ۲۰۰۷ – جانی دپ (۹۲ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

به‌لطف قراردادهای تبلیغاتی با برندهای لوکس و انتخاب نقش‌های عجیب، ثروت خالص جانی دپ زمانی به ۹۰۰ میلیون دلار می‌رسید؛ اما در حال حاضر تنها ۱۵۰ میلیون دلار ثروت دارد. با این حال، او مطمئن است که به‌طور منظم از پروژه‌های خود به‌عنوان بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و موسیقی‌دان و همچنین از سرمایه‌گذاری‌هایش در رستوران‌ها و برندهای شراب، سود قابل توجهی به‌دست می‌آورد.

یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دپ، نقش یک دزد دریایی بد دهان، اما دوست‌داشتنی به‌نام کاپیتان جک اسپارو در فرنچایز دزدان دریایی کارائیب است. در شرایطی که The Curse of the Black Pearl در سال ۲۰۰۳ برای او ۱۰ میلیون دلار دستمزد داشت، Dead Man’s Chest در سال ۲۰۰۶ فروش فوق‌العاده ۱.۰۶۶ میلیارد دلاری را در پی داشت که در مجموع ۶۰ میلیون دلار به‌همراه حقوق و مزایا را برای دپ به ارمغان آورد.

اما Pirates of the Caribbean: At World’s End که در می ۲۰۰۷ اکران شد، ۹۶۳.۴ میلیون دلار در گیشه فروش کرد و ۵۵ میلیون دلار آن به دپ رسید.

سال ۲۰۰۸ – جانی دپ (۷۲ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

در سال ۲۰۰۷ جانی دپ به سود بردن از سری فیلم های دزدان دریایی کارائیب ادامه داد؛ اما در همان سال همکاری پربار دیگری با تیم برتون به‌عنوان آرایشگر انتقام جو در فیلم موزیکال ویکتوریایی Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street، مقابل هلنا بونهام کارتر داشت.

این فیلم نه‌تنها ۵۰ میلیون دلار دستمزد برای او به ارمغان آورد، بلکه نامزدی جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب و جایزه فیلم ام تی وی را برای دپ در پی داشت. به‌وضوح، این موفقیت روزافزون و دیگر منابع درآمدی به او کمک کرد تا برای دو سال متوالی پردرآمدترین بازیگر هالیوود باقی بماند.

سال ۲۰۰۹ – هریسون فورد (۶۵ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

فارغ از این‌که که هریسون فورد در چند پروژه به‌صورت همزمان حضور پیدا می‌کند، وی همواره به‌خاطر دو فرنچایز نمادین فیلم‌های جنگ ستارگان و ایندیانا جونز شناخته می‌شود. جدا از تعداد انگشت‌شماری از فیلم‌های اکشن مانند Air Force One و The Fugitive. ثروت خالص او در سال ۲۰۲۴ حدود ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

اگر فورد نبود، دپ در سال ۲۰۰۹ نیز پردرآمدترین بازیگر هالیوود بود؛ فوردی که نقش باستان شناس و ماجراجوی مشهور را در ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین تکرار کرد. قسمت چهارم این مجموعه که مدت‌ها انتظار آن می‌رفت، در سال ۲۰۰۸ با ۷۹۰.۷ میلیون دلار فروش در مقابل بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری، رکوردهای بسیاری را شکست.

فورد همچنین در سال ۲۰۰۹ در درام جنایی Crossing Over در نقش مامور ویژه ICE مکس بروگان بازی کرد. در مقام مقایسه، بالاترین دستمزد یک بازیگر زن در آن سال متعلق به آنجلینا جولی با ۲۷ میلیون دلار بود که کمتر از نیمی از درآمد فورد است.

سال ۲۰۱۰ – جانی دپ (۷۵ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

دپ در سال ۲۰۰۹ هنوز در اوج بود و در پی درگذشت هیث لجر، با حضوری کوتاه در The Imaginarium of Doctor Parnassu موافقت کرد و همزمان در درام جنایی زندگینامه‌ای Public Enemies در نقش جان دیلینجر ظاهر شد که ۲۱۴.۱ میلیون دلار فروش کرد و ۲۰ میلیون دلار دستمزد برای دپ به ارمغان آورد.

با این حال، این چیزی نبود که او را در سال ۲۰۱۰ به دستمزدی قابل توجه رساند. گفته می‌شود که او برای چند دقیقه حضور در نقش مد هیتر در نسخه تیم برتون از آلیس در سرزمین عجایب، ۴۰ میلیون دلار دستمزد گرفته است؛ البته برخی منابع ادعا می‌کنند که این مبلغ ۵۰ میلیون دلار بوده است.

علاوه بر این، این بازیگر برای به تصویر کشیدن فرانک توپلو / الکساندر پیرس در تریلر رمانتیک The Tourist در نقش مقابل آنجلینا جولی، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و جایزه انتخاب نوجوانان شد.

سال ۲۰۱۱ – لئوناردو دی کاپریو (۷۷ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

لئوناردو دی کاپریو از سال ۱۹۸۹ در این صنعت فعال بوده و تا زمان انتشار عاشقانه‌های تراژیک رومئو + ژولیت در سال ۱۹۹۶ و تایتانیک در سال ۱۹۹۷ به شهرت بین‌المللی دست نیافت. او با وجود نامزدی‌های متعدد در ژانرهای مختلف، تنها در سال ۲۰۱۶ برای درام بقا محور The Revenant برنده اسکار شد. امروزه ثروت خالص دی کاپریو حدود ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

در سال ۲۰۱۰، دی کاپریو نقش ادوارد دنیلز را در تریلر روانشناختی جزیره شاتر، ساخته مارتین اسکورسیزی و نقش دام کاب را در فیلم اکشن پیچیده تلقین (Inception) به تصویر کشید که به‌ترتیب ۲۹۴.۸ و ۸۳۹ میلیون دلار در گیشه فروش کردند.

در فیلم تلقین، او با این وعده این‌که درصدی از درآمد گیشه را با کریستوفر نولان، کارگردان فیلم، سهیم خواهد شد، پذیرفت که دستمزدش را کاهش دهد و به این ترتیب او تنها از این فیلم ۵۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

در سال ۲۰۱۱ دی کاپریو نقش جی. ادگار هوور را در درام زندگینامه‌ای J. Edgar بازی کرد که توسط کلینت ایستوود، تهیه‌کنندگی و کارگردانی شد. این فیلم ۸۴.۹ میلیون دلار فروش کرد و نامزدی گلدن گلوب را برای این بازیگر به ارمغان آورد؛ اما گفته می‌شود او تنها با دریافت ۲ میلیون دلار برای این فیلم، به‌جای دستمزد ۲۰ میلیون دلاری همیشگی‌ خود موافقت کرده است.

در همان سال، دپ ۳۵ میلیون دلار برای فیلم Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides درآمد داشت که درآمد خالص او را به ۵۵ میلیون دلار رساند.

سال ۲۰۱۲ – تام کروز (۷۵ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

در حالی که در سال ۲۰۱۲ کریستن استوارت ۳۴.۵ میلیون دلار از فیلم‌های گرگ و میش درآمد داشت، کروز بیش از دو برابر این مبلغ را از بازیگری و تهیه‌کنندگی فیلم Mission: Impossible – Ghost Protocol در سال ۲۰۱۱ و تریلر اکشن جک ریچر در سال ۲۰۱۲ به دست آورد.

اولی در گیشه ۶۹۴.۷ میلیون دلار و دومی ۲۱۸.۳ میلیون دلار فروش کردند. این فروش‌ها قطعاً هم به‌عنوان تهیه‌کننده و هم بازیگر مرد نقش اول برای کروز سودآور بود؛ یک موفقیت بزرگ و فاصله زیادی با دستمزد ۲ میلیون دلاری که کروز برای تاپ گان داشت.

سال ۲۰۱۳ – رابرت داونی جونیور (۷۵ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

رابرت داونی جونیور، بازیگر، تهیه‌کننده و خواننده، با ثروت خالص ۳۰۰ میلیون دلار، اولین بازیگری خود را در سن پنج سالگی انجام داد و قطعاً هم به‌خاطر استعداد هنری و هم حضور در پشت صحنه فیلم‌های ابرقهرمانی بلاک باستری‌اش در نقش تونی استارک / مرد آهنی، پول‌های کلانی به جیب زده است.

زندگی حرفه‌ای او در گذشته تحت تاثیر مسائل حقوقی و شخصی قرار داشت؛ اما رابرت توانست جوایز بسیاری از جمله بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای اوپنهایمر و Ally McBeal، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای شرلوک هولمز و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای چاپلین را کسب کند.

به‌لطف فیلم انتقام جویان، درآمد کلی این بازیگر در سال ۲۰۱۲ به ۵۰ میلیون دلار (۱۰ میلیون دلار پایه و ۴۰ میلیون دلار پاداش‌ها) رسید؛ در حالی که مرد آهنی ۳ در سال ۲۰۱۳ بیش از ۷۵ میلیون دلار برای او به ارمغان آورد، فاصله زیادی با ۵۰۰ هزار دلاری داشت که او برای اولین قسمت مرد آهنی دریافت کرده بود. در همین حال، آنجلینا جولی در همان سال ۳۳ میلیون دلار درآمد داشت.

سال ۲۰۱۴ – رابرت داونی جونیور (۷۵ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

در سال ۲۰۱۴، ساندرا بولاک با ۵۱ میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر زن هالیوود بود؛ در حالی که برای دومین سال پیاپی، رابرت داونی جونیور در صدر بازیگران مرد هالیوود قرار می‌گرفت؛ اگر چه بیشتر این دستمزد به‌خاطر عایدی او از فیلم مرد آهنی ۳ بود.

در آن سال، او نقش هنک پالمر، وکیل شیکاگویی را در درام حقوقی تحسین شده The Judge بازی کرد که تهیه‌کننده اجرایی آن نیز بود و همچنین نقش کوچک ماروین را در فیلم جاده‌ای Chef بازی کرد. این فیلم‌ها اگر چه درآمد او را به‌مقدار قابل توجهی افزایش ندادند، اما به‌ترتیب ۸۴.۴ و ۴۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشته‌اند.

سال ۲۰۱۵ – رابرت داونی جونیور (۸۰ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

به نویسندگی و کارگردانی جوس ودون که توسط مارول استودیوز تولید و توسط دیزنی توزیع شد، دنباله انتقام جویان با نام «انتقام جویان: عصر اولتران» اهمیت داونی جونیور را در دنیای سینمایی مارول تثبیت کرده و درآمد او را تا ۵ میلیون دلار افزایش داد. خود فیلم نیز ۱.۴۰۳ میلیارد دلار فروش داشت.

در همین حال، جنیفر لارنس با ۵۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان ملکه وقت هالیوود انتخاب شد؛ بازیگر زنی که با وجود دستمزد قابل توجهش، به موضوع نابرابری دستمزدها در هالیوود انتقاد کرده و در این زمینه به هنرپیشه‌هایی مانند مریل استریپ، اما تامپسون و کیت بلانشت پیوست.

داونی جونیور با حضور در فیلم‌های انتقام جویان و دیگر فیلم‌های فرنچایز مارول، به کسب درآمد از این فرنچایز ادامه داد. او تنها در سال ۲۰۱۶ از فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» ۴۰ میلیون دلار درآمد داشت.

سال ۲۰۱۶ – دواین جانسون (۶۴.۵ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

دواین جانسون یکی دیگر از ستاره‌های مطرح هالیوود است که چندین رتبه در این فهرست دارد و ارزش خالص دارایی‌های او به ۸۰۰ میلیون دلار می‌رسد؛ ثروتی که بخشی از آن به‌خاطر سهم ۳۰ تا ۴۰ درصدی او در Teremana Tequila، به‌عنوان یک کسب و کار چند میلیارد دلاری است.

این کشتی‌گیر سابق در ژانرهای مختلف، از فانتزی گرفته تا اکشن و کمدی، میلیون‌ها طرفدار بین‌المللی پیدا کرده است و از ۵.۵ میلیون دلار دستمزد برای پادشاه عقرب‌ها به ۱۵ میلیون دلار برای Walking Tall رسید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که جانسون برای بازی در نقش لوک هابز در اکشن پرطرفدار خشمگین ۷ بیش از ۱۵ میلیون دلار دستمزد دریافت کرد که با فروش ۱.۵۱۵ میلیارد دلاری گیشه را شکست. او همچنین برای بازی در نقش مامور سیا، باب استون در کمدی اکشن خنده‌دار اطلاعات مرکزی در کنار کوین هارت، ۱۴ میلیون دلار دستمزد گرفت.

در نهایت، او ۲۱ میلیون دلار برای صداپیشگی شخصیت ماوی در انیمیشن موفق دیزنی به نام موآنا، به‌علاوه ۱ میلیون دلار برای تبلیغ آن در شبکه‌های اجتماعی خود دریافت کرد.

سال ۲۰۱۷ – مارک والبرگ (۶۸ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

به‌عنوان یک بازیگر، تهیه‌کننده، نوازنده، خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز و سفیر برند، تعجبی ندارد که ارزش خالص دارایی‌های مارک والبرگ ۴۰۰ میلیون دلار باشد. از افتخارات او می‌توان به جایزه بفتا و نامزدی چندین جایزه اسکار، گلدن گلوب و جوایز امی اشاره کرد. بر اساس آمار، فست فود زنجیره‌ای بین‌المللی که به‌همراه برادرانش دونی و پل در مالکیت دارد، سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.

والبرگ در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در پنج فیلم بازی کرد که سودآورترین آن‌ها قطعا فیلم‌های اکشن علمی تخیلی «ترانسفورمرها: آخرین شوالیه» و کمدی خانوادگی «خانه پدری ۲» بود که علاوه بر بازی، نقش تهیه‌کنندگی اجرایی آن را نیز بر عهده داشت.

فیلم اول ۶۰۵.۴ میلیون دلار فروش کرد و والبرگ برای آن ۴۰ میلیون دلار دستمزد گرفت؛ در حالی که درآمد او از فیلم دوم به‌تنهایی بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون دلار برآورد می‌شود.

سال ۲۰۱۸ – جرج کلونی (۲۳۹ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

جورج کلونی بازیگر، سفیر برند، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس، کارآفرین و فعال مدنی قطعاً راه درازی آمده تا ثروت خالص او از ۵۰۰ هزار دلار در سال ۱۹۹۳ به ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده است. او تاکنون دو جایزه اسکار، یک جایزه بفتا و چهار جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرده است و به‌یادماندنی‌ترین سوابق بازیگری او عبارتند از سریال ER که وی کارش را با آن آغاز کرد و همچنین فیلم‌های One Fine Day, Batman & Robin, Ocean’s Eleven, The Descendants, و Gravity.

لازم به ذکر است که دستمزد قابل توجه کلونی در سال ۲۰۱۸ عمدتاً از فروش کسب و کار Casamigos در عرصه مشروبات الکلی، برندی بسیار شناخته شده و معتبر است که او با رند گربر و مایک ملدمن تاسیس کرد. او در سال ۲۰۱۶ در نقش بیرد وایتلاک در فیلم درود سزار!، یک کمدی سیاه، و لی گیتس در هیولای پول، یک فیلم جنایی در مقابل جولیا رابرتز، ظاهر شد.

غیر از این‌ها، او در سال ۲۰۱۷ فیلم کمدی جنایی تاریک Suburbicon را به‌صورت مشترک نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی کرد که البته در گیشه شکست خورد.

در سویی دیگر، درآمد کلی داونی جونیور در سال ۲۰۱۸ به لطف« انتقام جویان: جنگ ابدیت» بیش از ۷۵ میلیون دلار بود که او را به بالاترین درآمد خالص در سال تبدیل می‌کرد؛ اما فروش برند تکیلا به کلونی کمک کرد که از او عبور کند.

سال ۲۰۱۹ – دواین جانسون (۸۹.۴ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

جانسون در سال ۲۰۱۸ در دو فیلم به‌عنوان بازیگر و تهیه‌کننده حضور یافت که یکی فیلم ماجراجویی علمی تخیلی Rampage بود که ۴۲۸ میلیون دلار فروش کرد و دیگری فیلم اکشن Skyscraper که ۳۰۴.۹ میلیون دلار فروش داشت و ۳۰ درصد از سود آن را نیز علاوه بر دستمزدش دریافت کرد.

در نیمه اول سال ۲۰۱۹، او تهیه‌کننده اجرایی درام کمدی زندگینامه‌ای Fighting with My Family را بر عهده داشت و نقش کوتاهی نیز در آن داشت. راک همچنین در نقش بلک آدام در فیلم ابرقهرمانی دی سی کامیکس بازی کرد و در شزم! که تهیه کننده اجرایی‌اش نیز بود، حضور کوتاهی داشت؛ فیلمی که ۳۶۷.۷ میلیون دلار فروش داشت.

سال ۲۰۲۰ – دواین جانسون (۸۷.۵ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

در نیمه دوم سال ۲۰۱۹، جانسون در نقش لوک هابز در فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw حضور یافت که ۲۰ میلیون دلار دستمزد برایش به ارمغان آورد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، با ۷۶۰.۷ میلیون دلار گیشه را شکست.

او همچنین در فیلم ماجراجویی فانتزی «جومانجی: سطح بعدی» بازی کرد که دستمزد پایه‌اش برای آن ۲۳.۵ میلیون دلار بود؛ این فیلم با فروش ۸۰۱.۷ میلیون دلار مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت. در همین حال، گفته می‌شود که راک برای تهیه‌کنندگی مشترک و مجری‌گری برنامه ریالیتی شو مسابقه‌ای The Titan Games از شبکه ان بی سی، ۴۵۰,۰۰۰ دلار برای هر اپیزود دستمزد گرفته است.

سال ۲۰۲۱ – دواین جانسون (۲۷۰ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

درآمد این بازیگر در سال ۲۰۲۱ به‌شدت افزایش پیدا کرد که بیشتر آن به‌خاطر کسب و کار فعالش در حوزه مشروبات الکلی بود. او در فیلم اکشن – کمدی «مرد آزاد» صداپیشگی کرد، سپس نقش فرانک وولف را در فیلم ماجراجویی فانتزی Jungle Cruise بازی کرد و ۲۲ میلیون دلار برای آن دستمزد گرفت؛ در حالی که همبازی او، امیلی بلانت، ظاهراً تنها ۹ میلیون دلار دستمزد گرفته بود.

سپس نوبت به فیلم کمدی – اکشن «اخطار قرمز» رسید که جانسون در آن نقش جان هارتلی را بازی کرد و ۲۰ میلیون دلار دستمزد گرفت.

سال ۲۰۲۲ – تایلر پری (۱۷۵ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

تایلر پری بازیگر، فیلمساز و نمایشنامه‌نویس جنجالی، در دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ چندین نمایشنامه نوشت و تولید کرد. او با شبکه اپرا وینفری همکاری داشت و در آثار موفقی مانند Star Trek (۲۰۰۹), Gone Girl (۲۰۱۴), Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows (۲۰۱۶), و Don’t Look Up (۲۰۲۱) ظاهر شد. آثار او مجموعاً ۶۶۰ میلیون دلار فروش داشته‌اند و ارزش خالص دارایی فعلی او یک میلیارد دلار است.

پری علاوه بر سود خود از فرنچایز مائدا و تایلر پری استودیوز، در سال ۲۰۲۲ از دو فیلم نتفلیکس پول‌های کلانی به جیب زد. او نویسندگی، تهیه‌کنندگی، بازی و کارگردانی فیلم کمدی «بازگشت مائدا به خانه» را بر عهده داشت و نویسندگی، تهیه‌کنندگی مشترک و کارگردانی فیلم A Jazzman’s Blues را نیز انجام داد که نامزدی ۶ جایزه را برایش در پی داشت.

سال ۲۰۲۳ – لئوناردو دی کاپریو (۳۰ میلیون دلار)

پردرآمدترین بازیگران

به‌لطف Top Gun: Maverick، کروز در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد. سال بعد، این دی کاپریو بود که با دریافت ۳۰ میلیون دلار برای بازی در نقش ارنست بورکهارت، کهنه سرباز جنگ جهانی اول در فیلم وسترن حماسی «قاتلان ماه گل» ساخته مارتین اسکورسیزی، عنوان پردرآمدترین بازیگر سال هالیوود را دریافت کرد.

همکاری دی کاپریو با اسکورسیزی بیش از دو دهه است که ادامه دارد. این همکاری از سال ۲۰۰۲ با فیلم Gangs of New York آغاز شده و با موفقیت فیلم قاتلان ماه گل انتظار می‌رود ادامه‌دار نیز باشد.

از دست ندهید:
بدترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۳ لیست نامزدهای اسکار ۲۰۲۴ منتشر شد؛ امسال سال اوپنهایمر است! بدترین فیلم های سال ۲۰۲۳ که دیدنشان حوصله شما را سر می‌برد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*