پرونده محصولات دیجیکالا

قوه قضائیه: توهین کنندگان به مقدسات در محصولات دیجیکالا را رها نمی‌کنیم

قوه قضائیه در پی حواشی چند روز اخیر پیرامون پرونده محصولات دیجیکالا اعلام کرد که با مقصران توهین به مقدسات برخورد قاطع خواهد کرد.

حدود چند روز پیش، فروش محصولات عجیب از سوی دیجیکالا واکنش‌های زیادی را از سوی کاربران و مشتریان این فروشگاه آنلاین داشت. محصولاتی که از دید اکثر مردم و مراجع حاوی جملاتی توهین‌آمیز خلاف شئونات فرهنگی و مذهبی کشورمان بوده است. حال طبق جدیدترین اخبار داخلی، قوه قضائیه به دنبال تمامی مقصران این قضیه خواهد بود.

تعقیب قضایی توهین کنندگان به مقدسات در محصولات دیجیکالا

پس از فروش یک محصول جنجالی در فروشگاه آنلاین دیجیکالا، مسعود طباطبایی، مدیرعامل این شرکت به اتهام توهین به مقدسات و ارزش‌های مذهبی بازداشت شد. البته طولی نکشید که مدیرعامل دیجیکالا به قید وثیقه آزاد شد؛ اما مسئله مهم، تاکید سخنگوی قوه قضائیه به پیگیری این پرونده از سوی این دستگاه تا زمان دستگیری تمامی متخلفان است.

پرونده محصولات دیجیکالا

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر خطوط قرمز این دستگاه، توهین به مقدسات در جامعه اسلامی را امری نابخشودنی خواند و تاکید کرد این دستگاه تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا تحقیقات در مورد این پرونده را به نتیجه نهایی برساند. به‌گفته این سخنگو در ابتدا دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم اتهام توهین را به دیجی کالا مطرح نمود و در اولین اقدام مسئولان این شرکت بازداشت و پس از آن با صدور وثیقه آزاد شدند. تاکنون نیز تحقیقات در مراحل ابتدایی قرار دارد و در صورت اثبات مجرمیت، حکم متناسب از محاکم صادر خواهد شد.

مسعود ستایشی به‌عنوان سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد:

هرگونه توهین به مقدسات مورد نکوهش جامعه قرار دارد و افرادی که به این‌گونه اعمال مجرمانه مشغول به فعالیت هستند، محکوم به مجازات خواهند شد. این نهاد با تأکید بر احترام به ارزش‌های انسانی و اخلاقی، قرار است با قاطعیت در پیگیری و رعایت حقوق عمومی، علیه تخلفات اخلاقی اقدام نماید.

همچنین وی افزود:

قوه قضاییه بر اساس قانون، موظف به حراست و صیانت از ارزش‌ها و پیگیری مطالبات عمومی است. توهین‌کنندگان به مقدسات مطرود و منفور جامعه هستند و نمی‌توان در این زمینه شوخی کرد. جامعه با ابراز نفرت و انزجار جوابش را می‌دهد و ما نیز بر اساس مسئولیت قانونی، گریبان توهین‌کنندگان را رها نخواهیم کرد.

نظر شما کاربران محترم سایت گجت نیوز در مورد حواشی چند روز اخیر دیجیکالا و برخورد قاطع قوه قضائیه با متخلفان این پرونده چیست؟

پیشینه خبر:
بیانیه دیجی کالا در واکنش به اعلام جرم به دلیل توهین به مقدسات مدیرعامل دیجی کالا با حکم دادسرای امنیت بازداشت شد (آزاد شد) شعار نویسی و تهدید کارمندان مقابل دفتر دیجی کالا + عکس