سرعت اینترنت ایران

بهبود رتبه ایران در سرعت اینترنت جهان در آخرین گزارش اسپید تست

طبق آخرین گزارش اسپید تست، جایگاه سرعت اینترنت ایران در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی با پیشرفت‌هایی همراه بوده است.

وبسایت و اپلیکیشن اسپید تست (Speed Test) به‌عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تست سرعت، کیفیت اینترنت و پهنای باند شناخته می‌شود. پس از بررسی کیفیت اینترنت همراه و ثابت در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۳، اکنون نیز این سایت در جدیدترین بروزرسانی خود رده‌‌بندی کشورهای دارای بیشترین میانه سرعت اینترنت همراه و ثابت را در ماه‌های اول ۲۰۲۴ میلادی اعلام کرده است.

جایگاه سرعت اینترنت ایران و جهان

سرعت اینترنت ایران

طبق جدیدترین گزارش اسپید تست، میانه سرعت اینترنت همراه و ثابت جهان در نخستین ماه سال ۲۰۲۴ میلادی به ترتیب ۵۰ و ۹۱.۹۳ مگابیت بر ثانیه بوده است. طبق این گزارش در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، میانه سرعت اینترنت موبایل کشورمان ۳۲.۷۷ مگابیت بر ثانیه و میانه سرعت اینترنت ثابت کشور نیز ۱۳.۵۸ مگابیت بر ثانیه بوده است. همچنین ایران در رده‌بندی کشورهای دارای بیشترین میانه سرعت اینترنت با ۵ پله صعود نسبت به اواخر سال ۲۰۲۳ در رتبه ۷۳ جهان قرار گرفت. در رده‌بندی اینترنت ثابت نیز کشورمان با ۲ پله صعود در رده ۱۵۲ قرار گرفته است.

سرعت اینترنت ایران

در مقام مقایسه، کشور ایران در ماه دسامبر ۲۰۲۳ میلادی با میانه سرعت اینترنت همراه ۳۱.۲۹ مگابیت بر ثانیه میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۲.۶۲ مگابیت بر ثانیه به ترتیب در رتبه‌های ۷۸ و ۱۵۴ قرار گرفته بود که در طول این مدت با بهبودی جزئی همراه بوده است.

۳ کشور عربی حوزه خلیج فارس، دارای بهترین اینترنت همراه

در رده بندی کشورهای دارای پرسرعت ترین اینترنت همراه رده‌های اول تا پنجم به ترتیب به کشورهای امارات متحده عربی با ۳۰۲.۳۸ مگابیت بر ثانیه، قطر با ۲۸۵.۸۴ مگابیت بر ثانیه، کویت با ۱۹۶.۹۴ مگابیت بر ثانیه، چین با ۱۶۴.۵۸ مگابیت بر ثانیه و دانمارک با ۱۵۳.۹۰ مگابیت بر ثانیه تعلق دارد که جایگاه آنها نسبت به دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی هیچ تغییری نکرده است.

سرعت اینترنت ایران

در رده ششم این لیست کشور کره جنوبی با میانه سرعت اینترنت همراه ۱۵۰.۲۲ مگابیت بر ثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه آخر ۲۰۲۳ یک پله صعود کرده است. در رده هفتم نروژ با یک پله سقوط و میانه سرعت ۱۴۸.۷۲ مگابیت بر ثانیه قرار دارد. همچنین کشور هلند با سرعت اینترنت همراه (۱۳۱.۲۷ مگابیت بر ثانیه) و بحرین با (۱۲۸.۷۴ مگابیت بر ثانیه) در رتبه‌های هشتم و نهم قرار دارند. جایگاه هلند در این رده‌بندی نسبت به آخرین ماه ۲۰۲۳ میلادی 1 پله و بحرین نیز ۳ پله صعود داشته است.

در رده دهم فهرست نیز ایسلند با میانه سرعت اینترنت موبایل ۱۲۶.۷۴ مگابیت بر ثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل ۲ پله سقوط کرده است.

سنگاپور، سردمدار سرعت اینترنت ثابت جهان

طبق رده‌بندی اسپید تست از کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت جهان، در نخستین ماه ۲۰۲۴ میلادی همچنان کشور سنگاپور با سرعت اینترنت ثابت ۲۷۷.۵۷ مگابیت بر ثانیه در این زمینه پیشرو است و پس از آن نیز هنگ کنگ با ۲۷۵.۱۷ مگابیت بر ثانیه قرار دارد که جایگاه این دو کشور نسبت به اواخر سال ۲۰۲۳ هیچ تغییری نکرده است. همچنین در رده‌های سوم و چهارم به‌ترتیب کشور ایسلند با ۲۶۸.۷۲ مگابیت بر ثانیه و شیلی با ۲۶۳.۶۳ مگابیت بر ثانیه قرار دارند. جایگاه ایسلند نسبت به ماه آخر سال گذشته  ۳ پله و شیلی نیز 1 پله صعود کرده است. در رده پنجم کشور چین با میانه سرعت اینترنت ثابت ۲۵۹.۷۰ مگابیت بر ثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله سقوط را تجربه کرده است.

سرعت اینترنت ایران

در رده‌های ششم، هفتم و هشتم به‌ترتیب امارات متحده عربی با ۲۴۹.۸۷ مگابیت بر ثانیه، آمریکا با ۲۳۷.۴۱ مگابیت بر ثانیه و فرانسه با ۲۳۰.۹۰ مگابیت بر ثانیه قرار دارند. جایگاه امارات متحده عربی و آمریکا در رده بندی ماه ژانویه هر کدام یک پله و فرانسه ۲ پله صعود کرده است. در رده نهم با ۶ پله سقوط موناکو با ۲۲۹.۵۱ مگابیت بر ثانیه و در رده دهم دانمارک با 1 پله صعود و میانه سرعت اینترنت ثابت ۲۲۸.۴۶ مگابیت بر ثانیه قرار دارد.

همچنین بخوانید:
ایران سومین کشور جهان که از قطعی اینترنت ضرر می‌کند ترافیک داخلی دیگر نیم بها حساب نمی‌شود چند سال طول می‌کشد تا همه ایران به فیبر نوری مجهز شود؟