آپدیت HyperOS

آپدیت HyperOS به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی رسید

شیائومی از حدود ۶ ماه پیش در حال کار روی HyperOS بوده و قصد دارد این آپدیت را برای یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های خود عرضه کند.

در تاریخ ۲۶ اکتبر سال ۲۰۲۳ شیائومی به طور رسمی از HyperOS رونمایی کرد. اما این رونمایی به معنای آمادگی کامل این سیستم عامل برای اجرا روی تمامی گوشی‌ها نبوده و مهندسان چینی در حال توسعه آن برای برطرف کردن باگ‌ها هستند. حالا با گذر حدود ۶ ماه از معارفه رسمی سیستم عامل، شیائومی از آماده شدن آپدیت HyperOS برای گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو ۴ جی – Redmi Note 11 Pro 4G خبر داده است. این گوشی یکی از محصولات خانواده ردمی نوت ۱۱ بوده که از چیپست Helio G96 توان می‌گیرد و فروش بسیار خوبی را به ثبت رسانده است.

آپدیت HyperOS برای ردمی نوت ۱۱ پرو ۴ جی

نوت ۱۱ پرو ۴ جی در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این گوشی در زمان معارفه از پوسته MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱ بهره می‌برد که در زمان خود به روزترین بود. آپدیت هایپر او اس برای این اسمارت فون در واقع آخرین به روز رسانی بزرگ برای این تلفن هوشمند به حساب می‌آید. گرچه این موضوع شاید ناراحت‌کننده باشد اما به هر حال هر موبایلی یک چرخه عمر دارد و زندگی برای این محصول شیائومی رو به اتمام است. البته باید بدانید آپدیت هایپر او اسی که برای نوت ۱۱ پرو ۴ جی منتشر می‌شود با سایر آپدیت های این سیستم عامل تفاوت‌هایی دارد.

آپدیت HyperOS

اولین تفاوت مربوط به این آپدیت به نسخه سیستم عامل آن برمی‌گردد. این آپدیت بر پایه اندروید ۱۳ ساخته شده و طبیعتا ردمی نوت ۱۱ پرو ۴ جی از قابلیت‌های اندروید ۱۴ محروم خواهد بود. همچنین بیلد نامبری که در یک اسکرین شات برای آپدیت HyperOS لو رفته OS1.0.2.0.TGDMIXM است.

در حال حاضر این آپدیت تنها برای تسترها در حالت Mi Pilots قابل دسترسی بوده و هنوز تا انتشار رسمی آن فاصله داریم. همزمان با این آپدیت، یک وصله امنیتی در فوریه ۲۰۲۴ برای نوت ۱۱ پرو ۴ جی نیز منتشر شده تا ایمنی دستگاه به مراتب افزایش پیدا کند.

پیشینه خبر:
از کجا بفهمیم که آپدیت هایپر او اس شیائومی برای گوشی ما می‌آید یا نه؟ خانواده ردمی نوت 13 پای سیستم عامل هایپر او اس شیائومی را به خارج از چین باز کرد