مشکل صفحه نمایش گوشی سامسونگ

چطور گوشی سامسونگ را بدون استفاده از صفحه نمایش خاموش کنیم؟

اگر صفحه نمایش گوشی سامسونگ دچار مشکل شده و نمی‌توانید موبایل خود را خاموش کنید، در این مطلب با روش‌های خاموش کردن گوشی بدون نمایشگر آشنا می‌شوید.


اگر صفحه نمایش در گوشی سامسونگ شما شکسته یا کار نمی‌کند، با چالشی تازه برای استفاده از دستگاه مواجه هستید. استفاده نکردن از دستگاه هم راهکار مناسبی نیست؛ چون احتمال دارد همین صفحه نمایش بی پاسخ برایتان مشکل به وجود آورد. شاید هم صدا از دستگاه به دلایل مختلفی پخش شود و نتوانید منبع آن را شناسایی کنید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم گوشی سامسونگ خود را خاموش کنید.

در این راهنمای گام به گام قصد داریم برخی روش‌های موثر را برای خاموش کردن گوشی سامسونگ بدون نیاز به صفحه نمایش به شما آموزش دهیم. پس با گجت‌نیوز همراه شوید.

5 راهکار خاموش کردن گوشی سامسونگ گلکسی بدون نیاز به صفحه نمایش

اگر پنل نمایش در گوشی سامسونگ شما شکسته یا به هر دلیلی پاسخگو نیست و تعاملی ندارد، یکی از این روش‌ها را به کار بگیرید و دستگاه را خاموش کنید.

روش 1: از بیکسبی بخواهید دستگاه را خاموش کند

این آسان‌ترین و ساده‌ترین روش برای خاموش کردن گوشی سامسونگ گلکسی بدون نیاز به استفاده از صفحه نمایش است. فقط به بیکسبی بگویید turn off my phone تا این دستیار هوشمند خودش وارد عمل شود.

در اغلب گوشی‌های سامسونگ، دکمه پاور و بیکسبی با هم یکسان طراحی شده‌اند. برای فعال کردن دستیار هوشمند بیکسبی، دکمه پاور را دو ثانیه با انگشت خود نگه دارید و سپس بگویید turn off my phone.

مشکل صفحه نمایش گوشی سامسونگ

اگر قفل صفحه تعیین کرده‌اید، باید قفل دستگاه را پیش از آنکه بیکسبی خاموشش کند حتما باز کنید. برای این کار می‌توانید از حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره حتی در زمانی که نمایشگر به خوبی کار نمی‌کند هم استفاده کنید.

روش 2: گوشی سامسونگ را با دکمه پاور و صدا خاموش کنید

روش ساده دیگر برای خاموش کردن گوشی سامسونگ گلکسی، استفاده از ترکیب صحیح دکمه پاور با دکمه‌های تنظیم صدا است.

گوشی خود را به شارژ متصل کنید. حالا دکمه پاور و کم کردن صدا را هم زمان فشرده و 5 ثانیه نگه دارید تا دستگاه خاموش شود.

همچنین بخوانید:
چگونه خط و خش های نمایشگر گوشی را از بین ببریم؛ نکاتی موثر آموزش صحیح تمیز کردن صفحه نمایش گوشی های موبایل

این روش به خوبی روی گوشی گلکسی S21 FE کار می‌کند و انتظار می‌رود در اغلب مدل‌های سازنده هم عملی شود. اگر این راهکار را امتحان کردید و دستگاه خاموش نشد، آن را از شارژ جدا کرده و دوباره دکمه پاور و صدا را فشار دهید و نگه دارید.

روش 3: با Recovery Mode دستگاه را خاموش کنید

شما همیشه می‌توانید دستگاه گلکسی خود را با استفاده از امکانات ریکاوری خاموش کنید. برای بهره گرفتن از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. گوشی سامسونگ گلکسی خود را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

2. دکمه پاور و کم کردن صدا را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه نمایش سفید شود.

3. در حالی که هنوز دکمه پاور را نگه داشته‌اید، دکمه کم کردن صدا را رها کنید و حالا دکمه بلند کردن صدا را فشار دهید.

مشکل صفحه نمایش گوشی سامسونگ

4. همچنان دو دکمه پاور و بلند کردن صدا را نگه دارید تا وضعیت Power Off به نمایش درآید.

5. دکمه پاور را فشار دهید تا گزینه مورد نظر انتخاب شود.

گوشی گلکسی در این مرحله خاموش می‌شود.

روش 4: با استفاده از ماوس خارجی گوشی را خاموش کنید

اگر صفحه نمایش در گوشی سامسونگ شما کار نمی‌کند و محتوا روی آن دیده می‌شود، می‌توانید از یک ماوس اکسترنال کمک بگیرید. به کمک ماوس خارجی قادر خواهید بود به امکانات دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را انتخاب کنید.

برای این کار به کابل او تی جی نیاز دارید تا ماوس و گوشی هوشمند را به هم متصل کنید. یک سر این کابل را به درگاه شارژ گوشی وصل کنید و ماوس را در سر دیگر آن قرار دهید.
حالا دکمه پاور و کم کردن صدا را فشار دهید و 3 تا 5 ثانیه نگه دارید تا منوی پاور به نمایش درآید. از ماوس برای تکان دادن نشانگر روی صفحه نمایش استفاده کنید و به منوی گزینه‌های Power Off بروید. از کلیک چپ می‌توانید گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از همین ماوس خارجی برای کنترل امکانات گوشی روی صفحه نمایش استفاده کنید تا هر زمان که خواستید، نمایشگر دستگاه گلکسی خود را تعویض یا تعمیر کنید.

روش 5: گوشی سامسونگ را با درآوردن باتری خاموش کنید

مشکل صفحه نمایش گوشی سامسونگ

اگر دستگاه گلکسی شما از آن مدل‌ها است که باتری قابل تعویض دارد، می‌توانید پنل پشتی را درآورید و باتری را از دستگاه جدا کنید تا کاملا خاموش شود. در انجام این مرحله خیلی دقت کنید تا در روند جدا کردن باتری از بدنه، هیچ قسمت دیگری آسیب نبیند.

اگر مطمئن نیستید که باتری در گوشی گلکسی شما قابل تعویض است یا نه، در وب‌سایت رسمی سازنده مشخصات فنی آن را بررسی کنید.

نتیجه‌گیری

اگر برای پنل نمایش دستگاه گلکسی شما مشکلی پیش آمده است، خاموش کردن آن باید در اولویت قرار گیرد تا از بروز مشکلات احتمالی بیشتر جلوگیری شود. شما می‌توانید از هر کدام روش‌های ذکر شده در این مقاله بهره بگیرید و به آسانی گوشی خود را خاموش کنید. اگر هم در این کار ناموفق بودید، دستگاه را دیگر شارژ نکنید تا باتری آن تمام و خاموش شود.

از دست ندهید:
بهترین گوشی های سامسونگ در بازار ایران (اسفند ۱۴۰۲) + قیمت و مشخصات ۵ گوشی پرچمدار اندرویدی که می‌توانید به جای گلکسی اس ۲۴ اولترا خریداری کنید