تولید پژو پارس

ظاهرا قرار نیست تولید پژو پارس متوقف شود

با اعلام رئیس سازمان ملی استاندارد، تولید پژو پارس تا اعلام نتایج آزمون تست استانداردهای ۸۵ گانه تداوم خواهد داشت.

طبق آخرین اخبار خودرو داخلی، مدتی بود که خبر تعطیلی خطوط تولید پژو پارس در کشورمان به گوش می‌رسید و قرار شد تا به‌صورت کامل این محصول از خط تولید کارخانه ایران خودرو کناره‌گیری کند. حال رئیس سازمان ملی استاندارد از تداوم روند تولیدی پژو پارس تا سال آینده خبر داده است.

تولید پژو پارس تا سال آینده ادامه دارد

پژو پارس

مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد با اعلام تداوم تولید پژو پارس، به وظایف سازمان ملی استاندارد در قبال تولید محصولات با کیفیت و دارای استاندارد از سوی خودروسازان اشاره کرد و گفت:

ما در شورای عالی استاندارد روی قانون و مقررات فنی تمرکز داریم و تلاشمان این بوده که خودروسازان را متعهد به اصلاح، بهبود عیوب فنی در حوزه ایمنی و کیفیت کنیم که خودرو پژو پارس هم از جمله آنها است. برای رفع دغدغه ثبت نام کنندگان، ایران خودرو باید در چند شیفت با ترافیک بالا به تولید بپردازد و دغدغه مصرف کنندگان را برطرف کند. از این رو به تولیدکننده فرصت دادیم که تولید خودش را ادامه دهد و با اخذ تعهداتی این فرصت را همچنان ادامه دادیم تا نتایج مرکز آزمون بین‌المللی از بابت تست‌هایی که از آنها خواسته‌ایم واصل شود.

وی همچنین اعلام کرد نتایج آزمون استاندارد در فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد و در صورت کسب نکردن حد نصاب امتیازات لازم، تولید این محصول برای همیشه متوقف خواهد شد. این در حالی است که در تاریخ ۲۴ دی‌ماه سال جاری، اسلام پناه از اجرای قانون استانداردهای اجباری برای خودروسازان خبر داد و تاکید کرد که شرکت ایران خودرو نیز تا نیمه اسفندماه سال جاری مجوز ساخت این خودرو را خواهد داشت و پس از آن تولید پژو پارس برای همیشه متوقف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو نیز به‌دلیل استقبال مشتریان، از رایزنی با سازمان ملی استاندارد برای تداوم تولید پارس تا اعلام نتایج جدید سازمان استاندارد خبر داد و مدعی شد اگر مجوز تولید مجدد این خودرو از سوی سازمان ذکر شده صادر نشود، خودرو جایگزین با استانداردهای بهتر برای مشتریان عرضه خواهیم کرد.

لازم به ذکر است منوچهر منطقی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز مدتی پیش از تداوم تولید این خودرو خبر داده بود. وی در این رابطه گفته بود با توافقاتی که در سطح دولت انجام شد، مقرر شد که تولید این خودرو متوقف نشود و‌ ادامه یابد. در نهایت باید منتظر بمانیم تا نتایج جدید سازمان استاندارد در ابتدای سال آینده اعلام شده و مشخص شود که آیا تولید و عرضه پرشیای محبوب بازار ایران برای همیشه متوقف خواهد شد یا خیر.

پیشینه خبر:
آیا تولید پژو پارس متوقف می‌شود؟ ادامه تولید پژو پارس از سال ۱۴۰۳

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*