ایلان ماسک و ترامپ

ایلان ماسک طرفدار ترامپ است یا بایدن؟

ایلان ماسک با طرفداری از ترامپ سود بیشتری خواهد برد یا جو بایدن؟ در فاصله کمتر از یک سال مانده به انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا این را بررسی می‌کنیم.

طبق گزارشات منتشر شده ایلان ماسک با دونالد ترامپ ملاقاتی در فلوریدا داشته و این در حالی است که انتخابات 2024 آمریکا در پیش رو قرار دارد. آیا واقعا ایلان ماسک از ترامپ حمایت می‌کند و اگر چنین چیزی واقعی است، چه سودی نصیب ایلان ماسک خواهد شد؟ آیا این سود به اندازه‌ای است که بر دارایی ایلان ماسک تاثیر بگذارد و او را مایل به انجام چنین کاری کند؟ در این مطلب از سایت گجت نیوز بنابه گزارشات منتشر شده به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

روند طرفداری ایلان ماسک از نامزدهای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

ایلان ماسک و ترامپ

ایلان ماسک یکی از صاحبان قدرت تکنولوژی و مالک پروژه‌هایی مانند نورالینک قطعا می‌تواند تاثیر بسیاری در هر گونه مداخلات سیاسی داشته باشد و انتخابات 2024 آمریکا نیز از این مورد استثنا نیست. دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا با آگاهی از این موضوع، در 2 مارس 2024 به دیدار ایلان ماسک در وست پالم بیچ فلوریدا رفته و این دو فرد گفت‌وگوهایی با یکدیگر داشته‌اند. طبق گزارشاتی از این جلسه منتشر شده، دونالد ترامپ به دنبال یک حامی مالی قدرتمند برای پیروزی در انتخابات است و در طرف دیگر هم ایلان ماسک به اظهار نظراتی در خصوص مهاجرت‌های غیرقانونی می‌پردازد.

ایلان ماسک پس از بازگشت از وست پالم بیچ فلوریدا در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) به خبرنگاران پاسخ قطعی داده و از عدم حمایت مالی خود از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا خبر می‌دهد. البته این بیان واضح ایلان ماسک می‌تواند پوششی بر عمل اصلی که به آن تمایل دارد باشد. چراکه راه‌های بسیاری برای حمایت مالی از یک نامزد وجود دارد و شرکت‌های ایلان ماسک می‌توانند گزینه خوبی برای این حمایت مالی باشند.

ایلان ماسک و بایدن

سیاستی که ایلان ماسک در پیش گرفته واقعا عجیب است و البته از چنین مرد سیاست‌مداری نیز بعید نیست. ایلان ماسک در گذشته اعلام کرده بود که تا قبل از سال 2022 به هیچ نامزد جمهوری‌ خواهی رای نداده و این بدین معنی است که او در سال 2016 یا 2020 به هیچ وجه به ترامپ رای نداده است. اما عملکرد ایلان ماسک در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که او کاملا براساس سیاست جمهوری خواهان عمل می‌کند.

منافع دو سویه ایلان ماسک و ترامپ

ایلان ماسک ممکن است شخصا ترامپ را دوست نداشته باشد، اما به‌دلیل علایق مشترک و منفعت‌طلبی هر دو طرف می‌توانند همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند. برای مثال ترامپ می‌خواهد پس از پیروزی در انتخابات نیروهای پلیس را عازم شهر کرده تا هر فردی با هویت غیرقانونی را دستگیر کنند. طرحی که به احتمال زیاد ایلان ماسک نیز با آن موافق است و می‌تواند کمک بسیاری به اجرای آن بکند.

ایلان ماسک

پست‌های ایلان ماسک در چند ماه اخیر بیشتر درصدد ایجاد فضای بیگانه‌هراسی منتشر شده و او اصرار دارد که بزرگترین خطر برای آمریکا در حال حاضر مسئله مهاجرت‌های غیرقانونی است. این‌گونه برخورد با مسئله زمانی بیشتر تعجب‌آور می‌شود که بگوییم ایلان ماسک تا قبل از سال 2023 هیچ گونه توییتی در این خصوص نداشته است. همچنین در پستی نیز نوشته دولت با عدم سخت‌گیری در مورد مهاجرت‌کنندگان غیرقانونی، هم رای‌دهندگان را بیشتر می‌کند و بعدا هم تهدیدی برای امنیت ملی را از سوی این افراد ایجاد خواهد شد. البته افراد غیرشهروند اجازه شرکت در انتخابات ایالات متحده را ندارند و بنابراین اعتقاد ایلان ماسک در خصوص این که جو بایدن رای‌دهندگان را «وارد می‌کند» کاملا اشتباه است.

همچنین ماسک در ادامه همین توییت خود تهدید مهاجرین غیرقانونی را به اندازه حملات 11 سپتامپر می‌داند و معتقد است امکان چیزی بدتر از آن نیز وجود دارد. درخصوص این موضوع هم لازم به ذکر است که هیچ یک از تروریست‌های حمله کننده به مرکز تجارت جهانی در نیویورک به صورت غیرقانونی به این کشور وارد نشده بودند و همه آن‌ها ویزای قانونی داشتند.

ایلان ماسک و ترامپ

بایدن نیز در پاسخ به این شبهات اعلام کرده اگر جمهوری خواهان بتوانند لایحه‌ای معقول به او بدهند، شخصا به موضوع ورود خواهد کرد و حتی مایل است مرزها را نیز ببندد.

جمع‌بندی

با توجه به این که ایلان ماسک رابطه چندان خوبی با بایدن ندارد و در اغلب اوقات نظراتی مخالف یکدیگر دارند، این به نظر می‌رسد که ماسک قصد دارد با حمایت مالی از ترامپ و ایده‌های او، بایدن را از صحنه قدرت حذف کند. در طرف دیگر هم ترامپ برای پیروزی در انتخابات به فرد پشتیبانی مانند ماسک نیاز دارد و احتمالا ترامپ نیز قبول کرده در قبال این حمایت مالی، پس از پیروزی شرایط برای رشد ایلان ماسک و شرکت‌هایش فراهم کند.

در گجت نیوز بخوانید:
گوشی مرموز و ناشناخته ایلان ماسک چیست؟ خطرناکترین افراد، شخصیت‌ها و گروه‌های اینترنت در سال ۲۰۲۳؛ از ایلان ماسک تا ترامپ!