امکان حذف سافاری به‌لطف قوانین اتحادیه اروپا

اپل به قوانین اروپا تن می‌دهد: امکان حذف سافاری و انتقال آسان داده‌ها به اندروید

اپل در حال تن دادن به تمام قوانین DMA اتحادیه اروپا است و حتی حذف سافاری، مرورگر پیش‌فرض آیفون را نیز امکان‌پذیر خواهد کرد.

اتحادیه اروپا با اجرای «قانون بازارهای دیجیتال» (DMA)، کاربران آیفون را خوشحال‌تر از هر زمان دیگری کرده است. مخصوصا اگر همیشه دوست داشتید اکوسیستم اپل کمی بازتر باشد و محدودیت‌های کمتری برای کارهایی که می‌توانید روی دستگاه‌های موبایل خود انجام دهید، اعمال کند.

سر خم اپل در برابر درخواست‌های اتحادیه اروپا

قبلا گفته بودیم که قوانین DMA اپل را مجبور کرده است (با اکراه) به این موارد تن دهد: اجازه دادن به فعالیت اپ استورهای شخص ثالث روی iOS، مرورگرهایی که از موتور رندرینگ خودشان استفاده می‌کنند و سیستم‌های پرداخت جایگزین برای برنامه‌ها؛ اما به نظر می‌رسد این همه ماجرا نیست. اپل همچنین در حال کار روی روشی است تا انتقال داده‌ها از آیفون به گوشی اندرویدی را آسان‌تر کند.

سر خم اپل در برابر قوانین اتحادیه اروپا

ظاهراً اپل قصد دارد تا پاییز ۲۰۲۵، روشی «کاربرپسندتر» را برای انتقال اطلاعات شما به یک گوشی غیر اپل ارائه دهد. این خبر برگرفته از امضای سند جدیدی است که نشان می‌دهد تمام گام‌های اپل مطابق با اهداف قوانین DMA است.

اما چیزهای بیشتری هم وجود دارد. به‌زودی راهی برای انتقال داده‌ها بین مرورگرها روی یک دستگاه iOS وجود خواهد داشت و این قابلیت در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ در دسترس قرار می‌گیرد. کاربران اروپایی همچنین از مارس ۲۰۲۵ می‌توانند برنامه مسیریابی پیش‌فرض روی آیفون خود را هم تغییر دهید!

به‌راحتی سافاری را از روی آیفون خود پاک کنید

یکی دیگر از تغییرات بزرگ پیش رو، امکان حذف سافاری از روی آیفون است. در واقع اگر از مرورگر دیگری استفاده می‌کنید و دیگر به آن نیاز ندارید، می‌توانید Safari را به‌طور کامل از روی دستگاه خود پاک کنید. این قابلیت حداکثر تا پایان سال ۲۰۲۵ در دسترس کاربران خواهد بود.

اما نکته مهم این است که به احتمال زیاد، راه‌اندازی همه این ویژگی‌ها فقط در اتحادیه اروپا انجام شود؛ چرا که قانون بازارهای دیجیتال یا DMA فقط در آنجا اعمال می‌شود. تاکنون، تمام چیزهایی که اپل برای مطابقت با DMA اجرا کرده است، به اتحادیه اروپا محدود شده است و در دیگر نقاط جهان کارایی ندارند.

پیشینه خبر:
خبر خوش برای آیفون بازها: نصب برنامه خارج از اپ استور بالاخره ممکن شد نصب اپلیکیشن از دیگر منابع روی آیفون امکان‌پذیر می‌شود، ولی نه برای همه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*