اختراع جدید اپل برای نمایشگر گوشی های تاشو

اپل با اختراع جدید خود، پادشاه گوشی های تاشو می‌شود +‌ عکس

اپل حق اختراع جدیدی را به‌ثبت رسانده که نشان می‌دهد برنامه‌های بزرگی برای حضور در بازار گوشی های تاشو و پادشاهی در آن دارد.

شاید اپل به‌زودی از یک آیفون یا آیپد تاشو رونمایی کند؛ چرا که اپل اکنون صاحب حق اختراع جدیدی برای یک تکنولوژی است که جلوی چین و چروک نمایشگر گوشی های تاشو را می‌گیرد. طبق آنچه که سایت Patently Apple می‌گوید، این نمایشگر از طریق فرآیندهای شیمیایی در قسمت تاشونده خود نازک‌تر خواهد بود و حتی ممکن است از متریال متفاوتی برای این ناحیه استفاده شده باشد تا همیشه صاف بماند.

کارشناسان حوزه فناوری کره‌ای مدعی شده‌اند که عرضه چنین محصولی برای سال ۲۰۲۶، یک هدف واقع‌بینانه است. اما این با آنچه که مینگ-چی کو، تحلیلگر ارشد شرکت اپل می‌گوید، در تضاد است. او معتقد است که نخستین دستگاه تاشو اپل یک مک بوک ۲۰.۳ اینچی خواهد بود که عرضه آن برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است.

حق اختراع جدید اپل چه چیزی را نشان می‌دهد؟

اختراع جدید اپل برای نمایشگر گوشی های تاشو

براساس اسناد همراه با ثبت اختراع اپل، شیارهای ایجاد شده در قسمت تاشو با یک لایه پوششی شفاف که روی پنل نمایشگر قرار می‌گیرد، قابل رفع هستند. یک شیار کشیده یا فرورفتگی دیگری ممکن است در لایه شیشه‌ای که به موازات محور خم شدن قرار دارد و همچنین بر روی محور خمیدگی هم‌پوشانی دارد، ایجاد شود.

بخش نازک شده موضعی توسط پلیمری که به صورت مایع در شیار رسوب می‌کند، از قسمت نازک‌شده تشکیل می‌شود و متعاقباً با اعمال نور ماوراء بنفش، گرما، کاتالیزور و سایر تکنیک‌های خشک‌سازی تقویت می‌شود.

اختراع جدید اپل برای نمایشگر گوشی های تاشو

این ثبت اختراع نشان می‌دهد که ممکن است کل ترکیب شیشه نیاز به تغییر داشته باشد. به‌طور مثال، سدیم موجود در شیشه سطحی ممکن است با پتاسیم جایگزین شود. این کار باعث ایجاد تنش فشاری در لایه‌های سطحی تحت درمان می‌شود و به شیشه اجازه می‌دهد تا در برابر خراشیدگی و سایر آسیب‌های وارده مقاومت کند.

پیشینه خبر:
اپل غریبه در دنیای هوش مصنوعی: صاحب آیفون تاج و تخت را از دست می‌دهد؟ دستگاه منعطف اپل در راه است، اما آیفون نیست! اپل در حال کار روی یک گوشی تاشو شبیه گلکسی زد فلیپ ۵ است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*