حواله پژو پارس

مدیرعامل ایران خودرو: حواله پژو پارس دارید، متاسفم!

مدیرعامل ایران خودرو آب پاکی را روی دست دارندگان حواله پژو پارس ریخت و گفت پارس نداریم و به‌جای آن باید خودروهای گران‌تر این شرکت را تحویل بگیرید!

پژو پارس قطعا پرحاشیه‌ترین خودرو در این روزهای بازار ایران است. در اخبار خودرو خواندیم که از طرفی مسئولان وزارت صمت، سازمان استاندارد و ایران خودرو از توقف تولید پارس صحبت می‌کنند و حتی ضرب‌الاجلی برای آن تعیین می‌کنند و از طرفی در برنامه‌های فروش قبلی ایران خودرو، تعداد زیادی پژو پارس به مشتریان فروخته شد که حالا مشخص نیست آیا به خریداران تحویل داده می‌شوند یا خیر. ناهماهنگی و اظهارات متناقض مسئولان باعث شده دارندگان حواله پژو پارس در بلاتکلیفی محض به سر ببرند و حالا مدیرعامل ایران خودرو نیز در اظهارات جدید خود به‌نوعی آب پاکی را روی دست آنها ریخته است.

مدیرعامل ایران خودرو دارندگان حواله پژو پارس را ناامید کرد

به‌تازگی یک ویدیو از علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده که او را در حال صحبت با یکی از مشتریان پژو پارس نشان می‌دهد. وی در اظهاراتی عجیب و با لحنی نامناسب خطاب به این مشتری می‌گوید:

شما خودرو را برای منافع خود می‌خواهید. پژو پارس را از کارخانه با قیمت 300 میلیون تومان می‌خرید و در بازار آزاد با قیمت 700 میلیون تومان می‌فروشید. اگر قصد مصرف خودرو را دارید می‌توانید سورن پلاس یا پژو 207 را با وام 100 میلیون تومانی بخرید.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با تمام مشتریان و دارندگان حواله پژو پارس اتمام حجت کرد و گفت پارس نداریم و امیدی برای ادامه تولید این خودرو وجود ندارد. بنابراین تمامی حواله داران پژو پارس باید خودرو ثبت نامی خود را به محصولات موجود، تبدیل کنند. ایران خودرو اخیرا نیز مدعی شده بود که می‌خواهد خودروهای ثبت نامی را به خریداران تحویل بدهد؛ اما نهادهای مربوطه مجوز ادامه تولید پارس را صادر نمی‌کنند.

حواله پژو پارس

سازمان استاندارد از مدت‌ها قبل به ایران خودرو هشدار داده بود که مجوز تولید پژو پارس را برای سال 1403 تمدید نمی‌کند؛ اما ایران خودرو بدون توجه به این هشدارها به فروش پارس ادامه داد و حالا برای تحویل ندادن این خودرو به خریداران، سازمان استاندارد، دولت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو را مقصر جلوه می‌دهد. آبی‌پوشان جاده مخصوص مدعی شده‌اند که به‌جز پژو پارس، برای تحویل سایر محصولات خود هیچ مشکلی ندارد و به همین دلیل دارندگان حواله پژو پارس می‌توانند با دریافت وام 100 میلیون تومانی، برای تبدیل این خودرو به سایر محصولات مثل سورن پلاس و پژو 207 که گران‌تر هم هستند، اقدام کنند.

با وجود ادعای مدیران ایران خودرو، حتی حواله‌داران سایر محصولات این شرکت از جمله سورن پلاس نیز از تحویل نگرفتن خودروهای خریداری شده شکایت دارند و بسیاری از مشتریان می‌گویند تحویل خودرو به آنها با تاخیرهای چند ماهه مواجه شده است. در نهایت باید دید تکلیف حواله‌داران پژو پارس چه می‌شود و آنها که در جنگ و جدال ایران خودرو با سازمان استاندارد و وزارت صمت، حیران شده‌اند، آیا سرانجام به خودرو خود خواهند رسید یا خیر.

همچنین بخوانید:
نسخه جدید تارا و رانا پلاس ایران خودرو در راه است + جزئیات قیمت کارخانه ای جدید محصولات ایران خودرو در اسفند ۱۴۰۲ آغاز فروش فوری پژو پارس برای منتخبین سامانه یکپارچه