تبدیل آیفون به اندروید با قوانین اتحادیه اروپا

قوانین اتحادیه اروپا، آیفون را به اندروید تبدیل می‌کند!

قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا اپل را مجبور به اتخاذ تصمیماتی کرده که تفاوت بزرگ آیفون و اندروید را از بین می‌برد و آن دانلود اپلیکیشن‌ها مستقیما از وب‌سایت‌ها است.

«بارگذاری جانبی» یا Sideloading که به معنای نصب برنامه‌های جانبی از خارج از فروشگاه رسمی اپلیکیشن است، قابلیتی است که کاربران اندروید برای مدت‌هاست از آن برخوردارند و سیستم‌عامل اندروید نیز محدودیت خاصی برای محل دانلود برنامه قائل نمی‌شود. در برخی موارد، این قابلیت برای کسانی که می‌خواهند برنامه‌های روی دستگاه خود را به صورت دلخواه انتخاب کنند، یک مزیت به شمار می‌رود.

تبدیل آیفون به اندروید با قوانین اتحادیه اروپا

پیشینه خبر:
اپل به قوانین اروپا تن می‌دهد: امکان حذف سافاری و انتقال آسان داده‌ها به اندروید خبر خوش برای آیفون بازها: نصب برنامه خارج از اپ استور بالاخره ممکن شد

یکی از معایب استفاده از محصولات اپل، دشواری بسیار زیاد در بارگذاری جانبی نرم‌افزار روی iOS بوده است. این غول فناوری پس از باز کردن این مسیر در ماه گذشته، برای مطابقت با قوانین اتحادیه اروپا (EU) تغییرات بیشتری را در محدودیت‌های بارگذاری جانبی خود ایجاد کرده است.

دانلود اپلیکیشن‌های آیفون مستقیماً از وب‌سایت توسعه‌دهنده

اتحادیه اروپا قانونی به نام «قانون بازارهای دیجیتال» یا DMA را تصویب کرده که هدف آن حفظ رقابت در صنعت تکنولوژی است. اپل در واکنش به این قانون، طبق خبری که وبسایت ۹to5Mac منتشر کرده، تغییراتی در سیاست‌های مربوط به برنامه‌های گوشی‌های هوشمند خود داده است. مهم‌ترین این تغییرات، برنامه جدیدی به نام «توزیع وب» است. این برنامه به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را به صورت مستقیم روی وبسایت‌شان عرضه کنند.

پیش از این، تنها راه انتشار برنامه‌ها، اپ‌استور اپل یا فروشگاه‌های ثالثی بود که مطابق با قوانین سخت‌گیرانه جدیدی که ماه گذشته اعلام شد، فعالیت می‌کردند. این تغییر شبیه به فرآیند بارگذاری جانبی در گوشی‌های اندرویدی است و به این معنی است که کاربران آیفون حالا می‌توانند در برخی موارد، برنامه‌های جانبی را به صورت مستقیم از وب‌سایت‌ها دانلود کنند.

تبدیل آیفون به اندروید با قوانین اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا قوانین جدیدی را برای توسعه‌دهندگان اپل در نظر گرفته است. بر اساس این قوانین، توسعه‌دهندگان فعال در این قاره برای انتشار اپلیکیشن در اپ استور، ملزم به عضویت در برنامه توسعه‌دهندگان اپل و داشتن سابقه فعالیت بدون مشکل هستند.

همچنین، دانلود اپلیکیشن‌ها تنها از طریق پلتفرم اختصاصی اپل استور امکان‌پذیر خواهد بود و کاربران iOS قادر به استفاده از وب‌سایت‌های جانبی برای دریافت این نرم‌افزارها نیستند. از طرفی، توسعه‌دهندگان موظف به شفافیت در مورد نحوه استفاده از اطلاعات کاربران و رعایت قوانین دولتی مرتبط شده‌اند. علاوه بر این، عضویت در برنامه توسعه‌دهندگان اپل در اتحادیه اروپا با پرداخت هزینه‌های اندکی همراه است.

با نصب آپدیت iOS 17.4، کاربران آیفون در اتحادیه اروپا شاهد تغییرات جدیدی خواهند بود. اپل برای کاهش ریسک‌های امنیتی، فرآیند تأیید اجباری را برای تمام اپلیکیشن‌ها پیش از نصب روی گوشی‌های هوشمند آیفون درنظر گرفته است. این اقدام مشابه رویکرد گوگل پلی پروتکت در سیستم عامل اندروید است. انتظار می‌رود تدابیر امنیتی بیشتری نیز برای محافظت از محصولات iOS در آینده نزدیک اعمال شود.

درباره iOS 17.4 در گجت نیوز بخوانید:
هشدار: نصب آپدیت iOS 17.4 باعث کاهش عمر باتری آیفون می‌شود اپل تسلیم شد؛ دانلود آزادانه اپلیکیشن‌های آیفون با آپدیت iOS 17.4