حذف قابلیت اجرای یوتیوب در پس زمینه گوشی های شیائومی

گوشی های شیائومی دیگر این ویژگی‌ جذاب را ندارند

شیائومی یکی از ویژگی های کاربردی گوشی های خود را حذف کرد. در واقع Xiaomi این قابلیت را برای رفع نگرانی گوگل از سیستم عامل خود حذف کرده است.

پیش‌تر رابط کاربری MIUI گوشی های شیائومی این امکان را فراهم می‌کرد حتی در صورت خاموش بودن صفحه نمایش، برنامه یوتیوب کماکان در پس‌زمینه اجرا شود. این قابلیت در واقع بخشی از سرویس اشتراکی پریمیوم یوتیوب بود، اما این شرکت چینی به‌صورت رایگان از طریق رابط کاربری خود در اختیار کاربران قرار داده بود. جدیدترین اخبار تکنولوژی حکایت از این دارند که شیائومی مجبور به حذف این ویژگی از گوشی های خود شده است.

حذف ویژگی اجرای یوتیوب در پس زمینه از گوشی های شیائومی

حذف قابلیت اجرای یوتیوب در پس زمینه گوشی های شیائومی

شیائومی به‌تازگی در کانال تلگرام خود اعلام کرد که قابلیت اجرای یوتیوب در پس‌زمینه را از گوشی هایش حذف کرده است. هرچند این شرکت مستقیماً به شکایت گوگل بابت این موضوع اشاره نکرد، به نظر می‌سد این اقدام را جهت جلوگیری از بروز اختلاف با گوگل انجام داده است؛ چون این قابلیت در اصل صرفاً در دسترس کاربران پریمیوم یوتیوب قرار دارد که مبلغی را برای استفاده از این سرویس پرداخت می‌کنند.

حالا همه موبایل‌هایی که شیائومی در بازار عرضه می‌کند شامل محصولات ردمی و پوکو تحت تاثیر این اقدام قرار گرفته‌اند. به‌طور دقیق‌تر، شیائومی ذکر کرد که این قابلیت را از تمام گوشی های دارای سیستم عامل هایپر او اس و نسخه‌های 12، 13 و 14 رابط کاربری MIUI حذف کرده است. در نتیجه، اگر کاربر گوشی های شیائومی با این مشخصات هستید، از این به بعد برای برخورداری از این ویژگی باید اشتراک پریمیوم یوتیوب تهیه کنید.

رابط کاربری شیائومی پیش از این با استفاده از گزینه‌های «اجرای صوت با صفحه نمایش خاموش» و «خاموشی صفحه نمایش» در تنظیمات گوشی‌ها امکان اجرای یوتیوب در پس‌زمینه را فراهم می‌کرد. علی‌رغم حذف این قابلیت، شخصی‌سازی تم شیائومی، اعمال تغییرات مختلف در بخش تنظیمات کیبورد شیائومی و روش فوق‌العاده راحت اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون فقط برخی از قابلیت‌های کاربردی دیگری‌اند که در اختیار کاربران گوشی های این شرکت قرار دارند.

همچنین بخوانید:
شیائومی ۱۴ اولترا از راه رسید؛ تجربه عکاسی حرفه‌ای با پرچمدار جدید شیائومی هشدار جدی به کاربران گوشی های شیائومی و پوکو: این آپدیت موبایل شما را نابود می‌کند سگ رباتی شیائومی پشتک می‌زند و اسکیت سواری می‌کند + ویدیو شارژر بی سیم ۸۰ واتی شیائومی با سیستم خنک کننده داخلی و قیمت عالی رونمایی شد