سریعترین ربات جهان

سریعترین ربات جهان توسط چینی‌ها ساخته شد + ویدیو

دانشمندان چینی موفق به ساخت سریعترین ربات جهان شده‌اند که با ویژگی‌های خود همه را متعجب کرده است. در ادامه با ربات H1 Unitree آشنا شوید.

ربات‌ ها از جنجالی‌ترین اختراعات جدید بشر شناخته می‌شوند که با لحاظ کردن حریم‌های قانونی درست، می‌توان از آنها در راه کمک به بشریت استفاده کرد. ویدیو جدیدی از ربات H1 شرکت Unitree منتشر شده که علاوه بر استقامت آن، بالاترین سرعت یک ربات انسان‌نما را نیز رکورد می‌زند. بنابراین اگر به مطالب رباتیک علاقه دارید، می‌توانید ادامه این خبر جنجالی و ویدیو سریعترین ربات جهان را در بخش اخبار تکنولوژی سایت گجت نیوز مطالعه کنید.

مشخصاتی از ربات H1 شرکت Unitree

این ربات دوپا جدید چینی توانسته رکورد سریعترین ربات انسان‌نما جهان را به ثبت برساند که علاوه بر آن موفق شد تا تعادل خود را نیز در حین حرکت حفظ کند. ربات H1 با استفاده از مقدار زیادی گشتاور در پاهای خود می‌تواند با حداکثر سرعت 11 مایل در ساعت حرکت کند.

سریعترین ربات جهان

در جدیدترین نسخه آپدیت شده ربات H1 که با نام «Evolution V0.3.» شناخته می‌شود، با قد حدودا 1.8 متر و وزن تقریبی 50 کیلوگرمی توانسته در ویدیو جدیدی با سرعت 3.3 متر در ثانیه بدود. البته طبق ادعا شرکت Unitree، سرعت این ربات انسان‌نما می‌تواند تا 5 متر در ثانیه نیز برسد.

 

این ویدیو، اولین فیلم از قدرت این ربات انسان‌نما نیست و در ویدیو اخیر آن که در اگوست 2023 منتشر شده، نشان داده می‌شد که مهندس Unitree تلاش می‌کند تا با لگد زدن به ربات، آن را واژگون کند. این نشان می‌دهد که در جدیدترین ورژن این ربات علاوه بر استقامت، سرعت بالایی نیز در نتیجه گشتاور زیاد در پاها به آن اضافه شده است. همچنین همان‌طور که در ویدیو جدید نیز دیده می‌شود، ربات H1 می‌تواند از پله‌ها پایین یا بالا رفته و همچنین به پهلو نیز حرکت کند. این یکی از قابلیت‌های منحصر به‌فرد این ربات بوده که در کمتر ربات انسان‌نمایی دیده شده است.

مشخصات فنی سریعترین ربات جهان- ربات H1 شرکت Unitree

مجموعه حسگرهای ربات H1 در قسمت دایره‌ای سر آن قرار دارد که با ترکیبی از سنسورها و دوربین‌های مختلف تشکیل شده است. البته لازم به ذکر است که ربات H1 سریعترین ربات جهان در میان ربات های انسان‌نما است و ربات هایی مثل Cassie از Agility Robotics رکوردهایی در حدود 4 متر در ثانیه را ثبت کرده‌اند. اما همچنان ربات H1، رکورد سریعترین ربات انسان‌نما را در اختیار دارد.

سریعترین ربات جهان

ربات H1 برای مسیریابی از فناوری سه‌ بعدی LIDAR استفاده می‌کند که دائما از محیط اطراف خود به‌صورت 360 درجه نقشه‌برداری می‌کند. همچنین یک دوربین با دید عمیق نیز در میان دوربین‌های این ربات وجود دارد که برای شناسایی فاصله‌ها استفاده می‌کند. حداکثر گشتاوری که این ربات می‌تواند به پاها منتقل کند، در حدود 360 نیوتون متر است که برای رباتی با این ابعاد و مشخصات، کاملا مناسب است.

شرکت Unitree در ویدیو تبلیغاتی خود هدف از ساخت این ربات ها را به جریان انداختن انقلاب صنعتی جدیدی اعلام کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:
خطرناک ترین ربات های جهان که واقعی هستند مدرن ترین ربات های نظامی جهان عجیب ترین ربات جاسوسی جهان پس از جمع آوری اطلاعات ذوب می‌شود! بهترین و بدترین ربات های جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*