سرگردانی خریداران پژو پارس ایران خودرو

اداره استاندارد خطاب به خریداران پژو پارس: ایران خودرو مسئول عدم تحویل است

در بحبوحه سرگردانی خریداران پژو پارس از تحویل نگرفتن خودرو خود، مسئولان ایران خودرو و سازمان استاندارد تقصیر را گردن یکدیگر می‌اندازند.

بعد از عدم تحویل خودروها به خریداران پژو پارس، اکنون مسئولان ایران خودرو و سازمان استاندارد توپ را به زمین هم می‌اندازند و هیچ‌کسی مسئولیت آن را گردن نمی‌گیرد! علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو نامه‌ای را مبنی بر درخواست تمدید مجوز تولید خودرو پژو پارس به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال کرده است. اکنون مهدی انگورج، یک مقام ناظر به خودروسازان پاسخ نامه عظیمی را اینگونه داده است:

در پاسخ به درخواست تمدید مجوز تولید خودروی پژو پارس، لازم به ذکر است که گزارشات کیفی منتشر شده توسط مراجع ذیصلاح، نشانگر کیفیت پایین محصولات پرتیراژ شرکت شما و عدم انطباق‌های متعدد با استانداردها است. این موضوع، تشکیل بیشترین تعداد کمیسیون‌های بررسی در این زمینه را به دنبال داشته و نشان‌دهنده‌ی عدم اهتمام جدی شما به ارتقای ایمنی و رعایت الزامات استانداردها می‌باشد.

انگورج ملاک تصمیم‌گیری در خصوص تأیید یا عدم تأیید مجوز شماره‌گذاری برای هر خودرو را رعایت الزامات استانداردها، دستورالعمل تأیید نوع و تطابق تولید با نتایج آزمون‌های ادواری و گزارشات شرکت‌های بازرسی می‌داند. او مدعی شده که فارغ از مدل، نوع و نام تجاری، خودروها در صورت رعایت این الزاما، از نظر این سازمان قابلیت تولید و صدور مجوز شماره‌گذاری را خواهند داشت.

سرگردانی خریداران پژو پارس ایران خودرو

پیشینه خبر:
مدیرعامل ایران خودرو: حواله پژو پارس دارید، متاسفم! آغاز فروش فوری پژو پارس برای منتخبین سامانه یکپارچه تولید پژو پارس رسما برای همیشه متوقف شد

در ادامه این نامه، انگورج عدم مدیریت صحیح هزینه‌ها و قیمت تمام شده را مقصر وضعیت فعلی ایران خودرو می‌داند و مدعی شده که این اتفاق هیچ ربطی به وضعیت استاندارد محصول ندارد. وی همچنین می‌گوید:

در خصوص اظهارات شما مبنی بر زیان‌ده بودن و تصمیم به توقف تولید پژو پارس، لازم به ذکر است که این موضوع ناشی از عدم مدیریت درست هزینه تولید و قیمت تمام شده است و ارتباطی با وضعیت استاندارد محصول ندارد.

علی‌رغم تذکرات قانونی قبلی و تعهدات شما در مورد لزوم اطمینان از رعایت استانداردها و اخذ تأییدیه این سازمان قبل از پیش‌فروش و فروش خودروها، مشاهده می‌شود که مغایر با ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اقدام به پیش‌فروش گسترده برخی از خودروها بدون حصول اطمینان کامل از موارد مذکور شده است. در صورت عدم امکان تحویل خودروهای پیش‌فروش شده به مصرف‌کنندگان، بر اساس ضوابط، تمامی مسؤولیت‌ها در مقابل مشتریان به عهده شرکت شما خواهد بود.

تصویر این نامه را نیز می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

نامه سازمان استاندارد درمورد تولید پژو پارس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*