پرتصادف ترین خودروهای ایران

پرتصادف ترین خودروهای ایران در سال 1402؛ پراید همچنان در صدر

رئیس پلیس راهور فراجا پرتصادف ترین خودروهای ایران در سال 1402 را معرفی کرد که طبق آن همچنان خودرو پراید در صدر قرار دارد.

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار ترسناک و غم انگیز مرگ میر سرنشینان پراید گفت 17 هزار و 177 نفر از هم‌وطنانمان در سال 1402 در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.9 درصد افزایش پیدا کرده است. عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدیم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، دلیل اصلی وقوع 60 درصد تصادفات محسوب می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود از میان جان‌باختگان حوادث رانندگی، حدود 22.9 درصد به راننده، 22.7 درصد به موتورسوار، 24 درصد به سرنشین و 19.6 درصد نیز به عابران پیاده اختصاص دارد. همچنین 26 درصد از کل تصادفات باعث واژگونی شده و 60 درصد از تصادف‌ها نیز در حریم 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است.

پرتصادف ترین خودروهای ایران

سردار حسینی با اعلام این‌که 51 درصد از جان‌باختگان به‌دلیل شدت جراحات در صحنه تصادف فوت کردند، گفت 6 درصد در زمان انتقال و 43 درصد نیز در مراکز درمانی جان باختند. طبق این آمارها می‌بایست 2 موضوع در اولویت قرار بگیرد؛ نخست این‌که سرعت خودرو باید کنترل و مدیریت شود و دوم این‌که باید مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را مجهزتر کرد.

پرتصادف ترین خودروهای ایران در سال 1402

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه گفته‌های خود با اشاره به پرتصادف ترین خودروهای ایران در سال 1402 گفت بیشترین آمار تصادف به خودروهای پراید، ساینا و پژو اختصاص دارد که البته نباید تعداد این وسایل نقلیه در کشور را نادیده گرفت. همچنین خودروهای پراید، ساینا و سمند نیز آمار بیشترین اعمال قانون را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید:
بزرگ یا کوچک: کدام خودرو در جاده ایمن تر است؟ اولین مرکز تست تصادف خودرو در ایران سال آینده شروع به کار می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*